Fordeler og ulemper med å få to tette :)

Mamma til 4

Elsker forumet
Vil gjerne høre fordeler og ulemper med å få to tette :) to fra meg:
Fordel: stor glede av hverandre :)
Ulempe: for meg selv ( våken netter med to )

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app
 
Kan ha veldig stor glede i hverandre selv om det er 2 år pluss. Fordelen med å vente er jo at man får litt mer tid sammen med de tre man alt har. Som sikkert ønsker mye kontakt og oppmerksomhet fra mammaen sin. Da slipper man at at minstemann allerede er blant barna i midten. En ting er jo dem du allerede hadde fra før , som har hverandre. Den minste nå blir bare en del av gjengen. Kan bli travelt å vanskelig. Det er stor sjangre for at den minste nå vil bli mye mer sjalu enn hva du sikkert har opplevd tidligere. Men ingenting er sikkert.
Som regel er det mye sjalusi med et års forskjell. Ofte vil minste få mest oppmerksomhet og vil bli sjalu/ misunnelig på den som er større. Men i en større søskenflokk kan dette gjøre 3. Mann sjalu på den minste.

Fordelen er jo at du slipper å løpe etter 3. Mann når man venter på 4. Mann siden aktiviteten er mindre. Så kan vær lettere å gå gravid. Kan bli kjempe gode venner
 
Kan ha veldig stor glede i hverandre selv om det er 2 år pluss. Fordelen med å vente er jo at man får litt mer tid sammen med de tre man alt har. Som sikkert ønsker mye kontakt og oppmerksomhet fra mammaen sin. Da slipper man at at minstemann allerede er blant barna i midten. En ting er jo dem du allerede hadde fra før , som har hverandre. Den minste nå blir bare en del av gjengen. Kan bli travelt å vanskelig. Det er stor sjangre for at den minste nå vil bli mye mer sjalu enn hva du sikkert har opplevd tidligere. Men ingenting er sikkert.
Som regel er det mye sjalusi med et års forskjell. Ofte vil minste få mest oppmerksomhet og vil bli sjalu/ misunnelig på den som er større. Men i en større søskenflokk kan dette gjøre 3. Mann sjalu på den minste.

Fordelen er jo at du slipper å løpe etter 3. Mann når man venter på 4. Mann siden aktiviteten er mindre. Så kan vær lettere å gå gravid. Kan bli kjempe gode venner
Jaja, sier jo ikke at de ikke har glede av hverandre ved større alders hopp ;) sier bare at jeg tror at som små leker man bedre sammen som 3 og 4 åring enn som feks 3 og 6 åring ;) jeg syns det var veldig lite sjalusi med mine to eldste. Jeg ville ikke hatt no mer enn maks 3 år hvertfall. Ser for meg at minsten forhåpentligvis får drt forholdet som de to eldste har. Litt sjalusi kommet man ikke utenom uansett alder ;)

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app
 
Når jeg ser andre skiver sånn gruer jeg meg skikkelig til nr 3 kommer med 15mnd mellomrom :S
 
Når jeg ser andre skiver sånn gruer jeg meg skikkelig til nr 3 kommer med 15mnd mellomrom :S
Hva gruer du deg til ?
Jeg kan love deg at det kommer til å gå supert :) jeg har 16 mnd mellom de to eldste og det var og er fantastisk syns jeg :) eldste var enda så litaat det var ikke stress på samne måten som når de blir 2-3 år gamle, måtte ikke fly etter henne og hun var ikke så aktiv enda at hun ikke klarte å leke lutt selv på gulvet. Og satt fortsatt rolig i vognen :)
Så dette går fint :)
Hvor bor du ?

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app
 
Hva gruer du deg til ?
Jeg kan love deg at det kommer til å gå supert :) jeg har 16 mnd mellom de to eldste og det var og er fantastisk syns jeg :) eldste var enda så litaat det var ikke stress på samne måten som når de blir 2-3 år gamle, måtte ikke fly etter henne og hun var ikke så aktiv enda at hun ikke klarte å leke lutt selv på gulvet. Og satt fortsatt rolig i vognen :)
Så dette går fint :)
Hvor bor du ?

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app
får dårlig samvittighet spesielt pga hun lille snuppa jeg har som folk sier at blir sjalu, redd for at hun ikke skal få nok operksomhet og føle seg glemt i midten på en måte.. spesielt når jeg ser folk skriver dette med sjalusi og sånn..... bor på sørlandet , duda ? =)
 
får dårlig samvittighet spesielt pga hun lille snuppa jeg har som folk sier at blir sjalu, redd for at hun ikke skal få nok operksomhet og føle seg glemt i midten på en måte.. spesielt når jeg ser folk skriver dette med sjalusi og sånn..... bor på sørlandet , duda ? =)
Det vil hun nok ikke, barr bil all ledig tid åå henne :) skal hun i bhg? Skal du jobbe innimellom?^^
Er fra østlande :)
 
får dårlig samvittighet spesielt pga hun lille snuppa jeg har som folk sier at blir sjalu, redd for at hun ikke skal få nok operksomhet og føle seg glemt i midten på en måte.. spesielt når jeg ser folk skriver dette med sjalusi og sånn..... bor på sørlandet , duda ? =)
Det blir gjerne litt sjalusi, men det kommer til å gå bra! Du må bare være flink å dele på oppmerksomheten :) litt alene tid med snuppen din :) å når de blir litt større passe på at du ikke sammenligner dem så mye. Setter du fokus på at de har ulike interesser, liker forskjellige ting og ikke lager noe konkurranse blant dem så går det fint :) i min barnehage var det stor konkurranse blant 2 søsken. Dette fordi dette var naturlig for dem hjemme. De gjorde alltid det samme, men den eldste var flinkest. Den minste ble mer tilbaketrukket av dette. Så fikk foreldrene råd om å ha alene tid med hver av dem og finne egne interesser for yngste. Da løste alt seg.

Det kommer til å gå fint :)
 
Back
Topp