Fordeler med sommerbaby?

Kareli

Blir kjent med forumet
Har dere noen tanker om hva som kan være klare fordeler med å få baby midt på sommeren? :-D
 
Man kan, så sant egen form tillater det gå ut "med en gang". Eldste er født midt på vinteren, og jeg måtte vente en stund før jeg kunne gå ut med henne.
 
Man kan, så sant egen form tillater det gå ut "med en gang". Eldste er født midt på vinteren, og jeg måtte vente en stund før jeg kunne gå ut med henne.


Den er jeg enig i! Kjempe deilig å kunne gå turer med engang uten å tenke på hvor mye klær man må pakke den lille inn i.

Man har som regel mer energi om sommeren også, fordi det er lysere og varmere ute. Man slipper og kle på di små søte tottene, så dem er klar til suss hele tiden :)
 
Ja! Selv tenker jeg at jeg kanskje klarer med over vinteren med den vanlige vinterjakken min, og slipper å kjøpe ekstra jakke for å få plass til magen;)
Og så tenker jeg på fine turer i marka utover høsten, enten med vogn eller bæresele:happy:
 
1. Bhg -opptak. Vi prøvde virkelig å treffe denne gangen, for 3 mnd i ulønna permisjon sist kostet oss 100.000 i tapt inntekt sist.
2. Du får brukt både ferien 2016 og 2017 inni i permisjonen, sånn at den blir lenger.
 
1. Bhg -opptak. Vi prøvde virkelig å treffe denne gangen, for 3 mnd i ulønna permisjon sist kostet oss 100.000 i tapt inntekt sist.
2. Du får brukt både ferien 2016 og 2017 inni i permisjonen, sånn at den blir lenger.

Om det blir noe av dette (venninne av meg mistet nettopp i uke 10 ca, så tør ikke juble 100% enda) vil jeg gå ut i permisjon i starten av juni, og i tillegg kan jeg avvikle ferie utover våren.. ahh!
 
Sommerbabyen trenger ikke så mye klær og stæsj i vogna :)

Var mye enklere med maibarn enn oktoberbaby :)
 
Vår første ble født i juli, synes det var utrolig fin tid. Selv om det var utrolig varmt den sommeren. Babyen trengte ikke mye klær om vi skulle ut og samme med mor.
Jeg hadde ikke noe problemer med varmen og fikk ikke vann i kroppen, men kjente einsom sleit veldig med mye vann og hovne ben, og hun synes ikke sommeren var en fin tid å gå gravid på.
 
Om det blir noe av dette (venninne av meg mistet nettopp i uke 10 ca, så tør ikke juble 100% enda) vil jeg gå ut i permisjon i starten av juni, og i tillegg kan jeg avvikle ferie utover våren.. ahh!
Uff ja, mistet i uke 12 selv en gang, så vi venter med å juble her og...
 
Fordeler er at man slipper å kle på babyen så masse, man kan være masse ute, og man blir sykt brun pga økt mengde melanin i kroppen under graviditeten :)

Ulemper er jo at man også må gå høygravid om sommeren, at det kan bli for varmt for babyen. Jeg fikk førstemann i juni 2014. Det var litt i varmeste laget. Da vi var på besøk på østlandet var det oppi 35 grader, ikke kult...
 
Fordeler er at man kan gå i fine sommerkjoler som høygravid, at man ikke trenger å pakke baby ned i masse masse klær og tykke vognposer, at familien som bor langt unna kan komme og titte på baby fordi de har ferie <3 at det passer perfekt å ta permisjon akkurat når skoleåret er ferdig.

Sykt brun høres fantastisk ut, jeg har aldri blitt noe særlig brun, så det hadde ikke gjort noe med fin farge :D
 
Fordeler er at man kan gå i fine sommerkjoler som høygravid, at man ikke trenger å pakke baby ned i masse masse klær og tykke vognposer, at familien som bor langt unna kan komme og titte på baby fordi de har ferie <3 at det passer perfekt å ta permisjon akkurat når skoleåret er ferdig.

Sykt brun høres fantastisk ut, jeg har aldri blitt noe særlig brun, så det hadde ikke gjort noe med fin farge :D

Ikke jeg heller, har sånn lys fregnehud. Men sommer'n 2014 var jeg bare skikkelig, skikkelig brun :) viktig å bruke høy faktor da, for man er også mer utsatt for å få pigmentflekker, og de kan ta litt tid før går bort visstnok...
 
Slippe å ta på seg sokker å sko på slutten, bare trakke rundt i crocks :D

Slippe å kle på baby kjempemye klær :)

Barnehageplass! :)
 
Slipper og ha på babyen og meg selv så innmari mye klær :)
Må si jeg gruer meg til og gå høygravid på juli. Jeg fikk førstemann i begynnelsen av juli i 2005 og hjelpes hvor varmt det var :p Jeg for rundt med ei lita vifte som var med i et Donald Blad :p
Gleder meg til trilleturene :)
 
Back
Topp