Fordeler med novemberbaby

Ariel‍

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2022
Noen som har gjort seg noen tanker om dette?

Jeg tenker permisjonstiden er perfekt. Hele desember hjemme pluss hele våren og sommeren.

Pluss barnehageplass. Rett på plass i hovedopptaket, men trenger ikke betale før barnet fyller 1 år. Om man ikke velger å bruke den før da selvfølgelig :)

Andre ting?
 
Noen som har gjort seg noen tanker om dette?

Jeg tenker permisjonstiden er perfekt. Hele desember hjemme pluss hele våren og sommeren.

Pluss barnehageplass. Rett på plass i hovedopptaket, men trenger ikke betale før barnet fyller 1 år. Om man ikke velger å bruke den før da selvfølgelig :)

Andre ting?
Hva er fristen for hovedopptaket, mente den va 1 sept før?
 
Jeg hadde høstbaby med første også, og jeg synes det var veldig fint. Mye koselig innetid med familie og venner som også var mye hjemme og hadde fri i forbindelse med jul og ferier/høytider på nyåret.

Deilig å slippe å svette rundt med bitteliten baby i sommertiden når det er lyst og varmt og håpløst med soving. Jenta mi kunne både sitte og krabbe når sommeren kom, og vi hadde mange fine opplevelser og turer hvor hun også koste seg og var skikkelig med:Heartred
 
Lite barn vinterstid så man ikke trenger å være redd for for liten liggedel i vogna.
 
Noen som har gjort seg noen tanker om dette?

Jeg tenker permisjonstiden er perfekt. Hele desember hjemme pluss hele våren og sommeren.

Pluss barnehageplass. Rett på plass i hovedopptaket, men trenger ikke betale før barnet fyller 1 år. Om man ikke velger å bruke den før da selvfølgelig :)

Andre ting?
Med 100 % foreldrepenger blir det litt småsurt å starte jobb igjen i april...
 
Med 100 % foreldrepenger blir det litt småsurt å starte jobb igjen i april...

Får opp juni jeg på 49 uker med 100 prosent utbetaling. (31 uker på meg) Også tar far over da med sine 15 uker. Bare at vi kommer nok til å velge at jeg tar litt ulønnet pluss ferie før han tar over til høsten en gang :smiley-bounce012
 
Får opp juni jeg på 49 uker med 100 prosent utbetaling. (31 uker på meg) Også tar far over da med sine 15 uker. Bare at vi kommer nok til å velge at jeg tar litt ulønnet pluss ferie før han tar over til høsten en gang :smiley-bounce012
Ah ja, jeg så bare på nav sin hvor man deler permisjonen likt jeg (pluss de tre ukene før termin til mor). Da fikk jeg en gang i slutten av april.
 
Noen som har gjort seg noen tanker om dette?

Jeg tenker permisjonstiden er perfekt. Hele desember hjemme pluss hele våren og sommeren.

Pluss barnehageplass. Rett på plass i hovedopptaket, men trenger ikke betale før barnet fyller 1 år. Om man ikke velger å bruke den før da selvfølgelig :)

Andre ting?
Man har en god grunn til å ikke orke å være vertskap på julaften :angelic:
 
Man har en god grunn til å ikke orke å være vertskap på julaften :angelic:

Julen er det jeg gruer meg mest til, jeg blir helt alene med en liten baby på julaften. Pleide å feire sammen med eks samboer før men det er visst helt utelukket nå så da blir jeg alene. Jeg får ikke feire jul med min familie.
 
Hvorfor kan du ikke feire med familien din ?? OTE="Friluftslivmamma_3, post: 27310731, member: 12094"]Julen er det jeg gruer meg mest til, jeg blir helt alene med en liten baby på julaften. Pleide å feire sammen med eks samboer før men det er visst helt utelukket nå så da blir jeg alene. Jeg får ikke feire jul med min familie.[/QUOTE]
 
Hvorfor kan du ikke feire med familien din ?? OTE="Friluftslivmamma_3, post: 27310731, member: 12094"]Julen er det jeg gruer meg mest til, jeg blir helt alene med en liten baby på julaften. Pleide å feire sammen med eks samboer før men det er visst helt utelukket nå så da blir jeg alene. Jeg får ikke feire jul med min familie.
[/QUOTE]

Lang historie. Å meget sårt tema for min del det der. Å jeg skjønner ikke hvorfor selv. Har gruet meg til jul hvert eneste år siden jeg fyllte 17år. Har ikke fått feiret jul hjemme siden.
 

Lang historie. Å meget sårt tema for min del det der. Å jeg skjønner ikke hvorfor selv. Har gruet meg til jul hvert eneste år siden jeg fyllte 17år. Har ikke fått feiret jul hjemme siden.[/QUOTE]

huff, jeg får så vondt av deg. Hele situasjonen din virker så vanskelig. Når det skulle vært en fin tid. Jeg må si du virkelig er sterk, det synes jeg iallefall.
 
Lang historie. Å meget sårt tema for min del det der. Å jeg skjønner ikke hvorfor selv. Har gruet meg til jul hvert eneste år siden jeg fyllte 17år. Har ikke fått feiret jul hjemme siden.

huff, jeg får så vondt av deg. Hele situasjonen din virker så vanskelig. Når det skulle vært en fin tid. Jeg må si du virkelig er sterk, det synes jeg iallefall.[/QUOTE]
Enig!
@Friluftslivmamma_3 du imponerer meg masse!
 

Lang historie. Å meget sårt tema for min del det der. Å jeg skjønner ikke hvorfor selv. Har gruet meg til jul hvert eneste år siden jeg fyllte 17år. Har ikke fått feiret jul hjemme siden.[/QUOTE]
Veldig leit å høre. Jeg håper det blir en fin jul for deg og babyen likevel, kanskje det kommer en uventet invitasjon fra fjernt eller nært.
 
Sniker- har novemberbarn selv (og desember og februar). November er perfekt babytid. Man har liten baby hele vinteren, slik at man ikke trenger å stresse ute, man kan nyte mørke og kulden inne i varme hus :). Når sommere kommer er barnet så stort at det er begynt å bevege seg rundt, da blir det også gøyere å være ute. Man har gode barnehagemyndigheter, men også store muligheter for å dra stor nytte av kontantstøtte om man vil ha ett år ekstra hjemme :)
 
Sniker- har novemberbarn selv (og desember og februar). November er perfekt babytid. Man har liten baby hele vinteren, slik at man ikke trenger å stresse ute, man kan nyte mørke og kulden inne i varme hus :). Når sommere kommer er barnet så stort at det er begynt å bevege seg rundt, da blir det også gøyere å være ute. Man har gode barnehagemyndigheter, men også store muligheter for å dra stor nytte av kontantstøtte om man vil ha ett år ekstra hjemme :)

Bare kjipt at de vil kutte kontantstøtten. :-/
 
Har jo vært snakk om en stund å fjerne hele kontantstøtten, ev gi ventestøtte fra 12-18 mnd til de som ikke har fått barnehageplass.
 
Back
Topp