Fordel og ulempe med tette barn?

Hønemor <3

Forumet er livet
Desemberglede 2015
Jeg er så verpesjuk om dagen!! Har så lyst på en til baby <3
Lurer på om det er noen her inne som har erfaring med å ha tette barn?
Fordeler og ulemper? :)
 
Kommer an på definisjonen av tette, vi har akkurat to år mellom våre:) For meg var to år perfekt, og jeg ville ikke hatt tettere. 2-åringen var stor nok til å forstå en del, men fremdeles så liten at hun ikke har vært enebarn alt for lenge, så vår jente fant seg fort til rette med tilværelsen som storesøster. Allerede nå ser vi at de har stor glede av hverandre, og det er jo greit å bare kjøre på når man først har begynt;-)

Ulempen er at det er slitsomt og travelt med to så små, vi har to bleiebarn, to som våkner en del på nettene og trenger oss på morgenen;-)

Var det jeg kom på for øyeblikket:) Men én ting skal jeg ha sagt, har aldri angret på at vi fikk to såpass tette:-D
 
Vi har ikke to tette i den forstand. Er 2.5 år mellom dem, men begynte prøvingen på nr 2 når nr 1 var 1 år. Brukte 11 mnd på å gravid. Så planen var at de skulle være tettere. Men ble fint. Hu fikk beskjed rett etter at hu fylte 2 år og brukte hele graviditeten på å venne seg til det. Hu elsker sin lillebror og de leker masse om dagen. Hu koser han og har mast om å ha han på fanget siden han ble født. Fordelen med at det ble såpass mellom dem er at storesøster forstår utrolig mye og hu slutta med bleie i august så slapp 2 bleie barn så lenge. Slapp også å kjøpe ny vogn siden hu står på brettet. Hu er såpass stor også så hu får hjulpet til hvis det er noe, som at han reiser seg opp langs alt nå men er ikke altid han tør å sette seg ned igjen, da bare står han og skriker men storesøster kommer til unnsetning og hjelper han ned igjen.
 
Ååå jeg har også veldig lyst på to tette! Jeg er bare veldig redd for hvordan det blir i virkeligheten. Alle som har to eller flere som min mann har snakket med sier at det å ha ett barn er supert, men i det i fikk to så føltes det ut som hundre barn :p det har skremt han her ihvertfall :p vi var veldig enig tidligere at vi ville ha to tette siden jeg har en storebror som er et år eldre enn meg og han har en storebror som er to år eldre og vi har hatt så stor glede av det selv :) men jeg satser på at han kommer til å ønske det selv når vi er klar for det. Forhåpentligvis over nyttår eller nærmere sommeren er vi klar for prøving på nr 2 :)
 
Ååå jeg har også veldig lyst på to tette! Jeg er bare veldig redd for hvordan det blir i virkeligheten. Alle som har to eller flere som min mann har snakket med sier at det å ha ett barn er supert, men i det i fikk to så føltes det ut som hundre barn :p det har skremt han her ihvertfall :p vi var veldig enig tidligere at vi ville ha to tette siden jeg har en storebror som er et år eldre enn meg og han har en storebror som er to år eldre og vi har hatt så stor glede av det selv :) men jeg satser på at han kommer til å ønske det selv når vi er klar for det. Forhåpentligvis over nyttår eller nærmere sommeren er vi klar for prøving på nr 2 :)
Ja men desverre så er det sant på enkelte ting. Nr 2 kan fort være litt raskere med ting enn nr 1. Her gikk nr 1 når hu var 14 mnd og fant aldri på noe rart. Nr 2 derimot er som 3 barn i seg selv. Han er jo bare 9 mnd men fy så mye rart han finner på og spesielt med hjelp av storesøster. Det er på en måte mer travelt og mer rolig på samme tid. Når det er kaos så er det virkelig kaos. Men når de leker så er det mer rolig enn det var før siden nå har eldste noen å leke med. Jeg er hjemmeværende med begge barna og får ikke bhg plass til eldste. Jeg trur jeg fant nr 2 på badet 4 ganger i går, han rotet på rommet til storesøster 6 ganger, prøvde å knuse jule serviset vårt og han tygger på skoene våre +++++. En skikkelig ramp som krabber alt for fort. Men ifølge min bestemor så var faren min helt lik og de ligner hverandre på utseende også.
 
Ååå jeg har også veldig lyst på to tette! Jeg er bare veldig redd for hvordan det blir i virkeligheten. Alle som har to eller flere som min mann har snakket med sier at det å ha ett barn er supert, men i det i fikk to så føltes det ut som hundre barn :p det har skremt han her ihvertfall :p vi var veldig enig tidligere at vi ville ha to tette siden jeg har en storebror som er et år eldre enn meg og han har en storebror som er to år eldre og vi har hatt så stor glede av det selv :) men jeg satser på at han kommer til å ønske det selv når vi er klar for det. Forhåpentligvis over nyttår eller nærmere sommeren er vi klar for prøving på nr 2 :)

Har det likt her. Vi var først enige om å ha to tette. Ville egentlig begynne å prøve på nr. 2 nå. Men så begynte selvfølgelig mannen å snakke litt rundt. Han har blitt skremt av det han har hørt, i tillegg til at søvn fortsatt er en mangelvare i dette hus.

Vi har blitt enige om å prøve på nr 2 i sommer. Håper jeg blir gravid raskt, så det blir ca. 2,5 år i mellom dem.
 
Eg har to kull med tette :) 2002,(17 mnd mellom) 2004,(17 mnd mellom) 2005 og 2014,2016 :) (21 mnd mellom)

Eg var ikkje i tvil om att eg ville ha to tette no i andre kullet også. Ja det er litt jobb akkurat no når de er veldig små, bleieskift og litt travle netter..
men de eldste er fullstendig avhengig av kvarandre... de har alltid ein kompis.. dei har nåken å krangla med, le med, leika med, kjeda seg med, reise på ferie med, utfordre seg sjølv med.. dei e to/tre som går te skule og fritidsklubb/aktivitetar sammen..

Det e så mongen pluss att da øveskygge da negativa.

Når dei e små:
Dei får prøvd seg på kvarandre når dei e små, dei lære tidlig å dela, dei får sosial stimuli fra tidlig tidlig.. lære å ta hensyn, det å vente på tur, vente på ein annen er ferdig.. de kan bade og dusje i lag.. de våkne og bare lyyyyse opp når de ser kvarandre..

Jaudå eg e såååå sliten så sliten.. men eg e utrulig glad eg har dei litt tett :)
 
Vi har begynnt å tine opp egg. Nå viss alt går bra skal vi sette inn egg midten av neste mnd
 
Jeg har også veldig lyst på en til om ikke så lenge. Men jeg er mye sliten fysisk og psykisk så gjør nok lurt i å vente litt :) kanskje vi kan begynne å tenke på noe tiø sommeren/neste høst! Det bør jo bli ganske passelig :)
 
Veldig verpesyk her også. har vokst opp med tette søsken selv, og unner lille de samme opplevelsene og gledene jeg har hatt med mine søsken. ikke gitt at det blir sånn selvsagt. er ikke tilbake i syklus, og sist trengte vi litt hjelp. så, dersom vi ikke blir gravide naturlig før neste høst, begynner jeg på femar som sist :)
 
Back
Topp