Ford S-max

• Trådstarter Trådstarter lurelure
  • Opprettet Opprettet
L

lurelure

Guest
Hva er din erfaring med Ford s-max? Både pluss og minus.
Jeg syns det er en sterk kandidat for ny familiebil når vi blir 5 stk i hus ;)
Men er spent på din erfaring med bilen

Vi har den nå som nr 3 straks melder sin ankomst. Den er en drøm å kjøre, har veldig god plass og god bagasjeplass. Vi har 5 seterutgaven forresten. Veldig god plass til 3 barneseter og god plass mellom setene. Absolutt en bil å anbefale:)

Termin 31.08.13
Sladrer med *lykkelige*

Bare pluss fra meg!
Vi har to ekstra seter bak, og det er kjekt innimellom :)
I går hadde vi to bakovervendte seter og to beltestoler pluss tre voksne og litt bagasje i ;)

Tappatappa

Vi har hatt vår 7-seter i halvannet år, og er meget fornøyd! I bagasjen får vi plass til emmaljunga edgen og hundeburet, og så har vi skiboks der vi får plass til to vanloge kofferter og en mindre koffert pluss masse annet. Det er når vi skal bort Da, har jo ikke alt dette til vanlIg ;)

på ferie nå så hadde vi emmaljungaen og city eliten med, to kofferter, tripptrappstolen, og masse med i bagasjerommet (da var hunden på kennel riktignok).

I det daglige er det et hav av plass.

Liker at baksetetene kan reguleres uavhengig av hverandre. Har ett bakovervendt og et fremovervendt barnesete, og i ferien måtte min samboer på nesten 190 cm og en del kg sitte baki pga sutrete frøken. Han satt da i midten. Det gikk hekt fint, selv om det ikke gikk over veldig lange strekninger. Det jeg ville frem til er at det er god plass til tre barneseter i baksetet ;)

absolutt en bil å se nøye på.

mange sier de har mye trøbbel med sine, men vi har ikke hatt noe trøbbel med vår.

Jeg har mest erfaring fra Ford Mondeo, som da blir stasjonsvogn-utgaven av S-max om man kan si det sånn.

Det er en av de beste bilene jeg har kjørt. De har gode girkasser, gode motorer, er godt lydisolerte og har god plass. Skal man ha noe å utsette på de, må det være at de ikke kommer med 4x4- og ikke alle føler de har behov for det engang.
S-maxen har fint plass til 3 barneseter og har stort bagasjerom. De er fine å se på og gode å kjøre.

Vi står mellom S-max og peugeot 5008.

Vi er 5 og kjører en Renault Laguna :p Stasjonsvogn :) Blir litt trangt for gutten på snart 10, men er vel for en liten stund til, til han er ferdig med putestolen. :)

Vi kjøpte oss S-Max etter nyttår, i titanium S-utgaven, og den er bare så utrolig herlig!! Masse plass, fantastisk å kjøre og ikke minst stilig å se på ;) kunne ikke vært mer fornøyd :)

Må bare nevne et stort pluss med Ford; varmetråder i bak- OG frontruten!!!! Is blir til slush på et par minutter som viskerne fjerner lett. Eeeelsk på vinteren :-p ellers diggelidoo biler å kjøre og et tonn av sikkerhetsutstyr inkludert (mye av det samme som Volvo).

Vi har s-max. Er fornøyd. God å kjøre, gode seter. Liker at vi kan skyve baksetene (midterste rad) bakover og få stor gulvplass mellom disse og forsetene. Synes de to ekstra setene bak er litt tungvinde å bruke da man må gå inn bakfra eller løfte fram seteryggen på midtraden, særlig upraktisk hvis man har barneseter der... Men dersom man kun trenger disse setene som ekstraseter, er det jo supert å ha den muligheten! Bagasjeplassen blir også liten om man bruker de bakerste setene.

Har ikke denne selv, men har lest å undersøkt nå en del ettersom vi har vært på biljakt selv;)

Om dere har mulighet bør dere kjøpe fra 2009/2010 modeller og oppover. Har vært en del "barnesykdommer" på de første modellene som skal være rettet opp på de siste.

Takk for at dere deler erfaring og kommer med tips. Flere som kjenner til bilen?

Vi har s-Max 2012 mod. Veldig god bil å kjøre, og god plass, vi tar jo i bruk alle setene nesten da vi er 6 stk, men får likevel med oss en del bagasje på tur. Absolutt en anbefalt bil:)

Vi har hatt vår 7-seter i halvannet år, og er meget fornøyd! I bagasjen får vi plass til emmaljunga edgen og hundeburet, og så har vi skiboks der vi får plass til to vanloge kofferter og en mindre koffert pluss masse annet. Det er når vi skal bort Da, har jo ikke alt dette til vanlIg ;)

på ferie nå så hadde vi emmaljungaen og city eliten med, to kofferter, tripptrappstolen, og masse med i bagasjerommet (da var hunden på kennel riktignok).

I det daglige er det et hav av plass.

Liker at baksetetene kan reguleres uavhengig av hverandre. Har ett bakovervendt og et fremovervendt barnesete, og i ferien måtte min samboer på nesten 190 cm og en del kg sitte baki pga sutrete frøken. Han satt da i midten. Det gikk hekt fint, selv om det ikke gikk over veldig lange strekninger. Det jeg ville frem til er at det er god plass til tre barneseter i baksetet ;)

absolutt en bil å se nøye på.

mange sier de har mye trøbbel med sine, men vi har ikke hatt noe trøbbel med vår.

Vi vurderer denne pga muligheten til tre barneseter, hundeburet og barnevogn, men må bare spørre da, hvor stor hund er det snakk om? :p alt er jo relevant, det kan jo være god plass til en pomeranien x)

Vi vurderer denne pga muligheten til tre barneseter, hundeburet og barnevogn, men må bare spørre da, hvor stor hund er det snakk om? :p alt er jo relevant, det kan jo være god plass til en pomeranien x)
Nå vet jeg ikke str til en pomeranian, men vår terrier var ca 50 cm høy og 15 kg ;-)

Nå vet jeg ikke str til en pomeranian, men vår terrier var ca 50 cm høy og 15 kg ;-)

Tusen takk for svar :) nei det er en av de minste rasene :p jeg har en på rundt 30 kg, så det er jo et ganske mye større bur, men tror uansett det kan være den rette bilen :)

Back
Topp