Ford Kuga..?

68Fastback

Elsker forumet
Maiblomstene 2020
Februarlykke 2022❄️
Vi trenger ny bil.. Prøvde å sette inn barnesetet, og dæven så langt frem setet foran måtte, for å få plass...!! :arghh:
Liker utseendet på Ford Kuga. Noen som vet hvor romslig den er mtp barnesete? :)

Ford Kuga vet jeg ingenting om, men det er ofte greit å teste seter i ulike biler på butikkene.

Vi kjøpte et stort drog av en bil siden vi skal ha plass til 4 unger hvorav 3 med sete.

Svigerinnen min har Ford kuga, de har fått to barn på under 1 år. Pluss hun har to hunder i bagasjerommet :-)

Ford Kuga vet jeg ingenting om, men det er ofte greit å teste seter i ulike biler på butikkene.

Vi kjøpte et stort drog av en bil siden vi skal ha plass til 4 unger hvorav 3 med sete.
Vi hadde alltid caravelle da gutta var små :) Og etterhvert satte vi inn så det ble 8 seter så vi kunne spre de rundt i bilen:joyful: Ble mye hyggeligere da, hehe...

Svigerinnen min har Ford kuga, de har fått to barn på under 1 år. Pluss hun har to hunder i bagasjerommet :)
Hvis ikke svigerinna di og mannen er veldig små så er det jo nødt til å være grei plass i de da :)

Hvor mange barn skal det være plass til? Med/uten stol?
Suv eller stv?
Hvor mange seter?
Vi er sånne som har byttet bil alt for ofte egentlig, men har jo gjort oss noen erfaringer underveis :smug:

Min favoritt stv er iten tvil Skoda Superb. Massevis av plass til voksne med lange bein (moi), 3 bilstoler i bredden og halve huset i bagasjerommet. Ford Mondeo er også en romslig bil :happy:

SUV er både Skoda Kodiaq og Volvo XC90 helt fantastiske, men var også fornøyd med Mitsubishi Outlander, men den røyk til fordel for XC90 da vi skulle ha 7-seter.

Nå er våre valg preget av at vi skal dra tung campingvogn og MÅ ha 4x4, så da blir bilene dyrere enn kanskje "nødvendig"...

Det trenger i grunn kun være 5 seter og plass til et barnesete :) Har sett litt på superb og octavia ja ;) Men liker litt mer kompakte biler med litt tøffere utseende.. Drømmebilen er en Ford Raptor, men den koster altfor for mye...!! Får jo en leilighet til samme prisen omtrent :joyful:

Hvor mange barn skal det være plass til? Med/uten stol?
Suv eller stv?
Hvor mange seter?
Vi er sånne som har byttet bil alt for ofte egentlig, men har jo gjort oss noen erfaringer underveis :smug:

Min favoritt stv er iten tvil Skoda Superb. Massevis av plass til voksne med lange bein (moi), 3 bilstoler i bredden og halve huset i bagasjerommet. Ford Mondeo er også en romslig bil :happy:

SUV er både Skoda Kodiaq og Volvo XC90 helt fantastiske, men var også fornøyd med Mitsubishi Outlander, men den røyk til fordel for XC90 da vi skulle ha 7-seter.

Nå er våre valg preget av at vi skal dra tung campingvogn og MÅ ha 4x4, så da blir bilene dyrere enn kanskje "nødvendig"...
Enig i at Superb er fin bil, så lenge man klarer seg med 5 seter.

Det er stort sett kun «minste»-mann på 14år som trenger å sitte på, derfor holder det med 5 seter ;) Vi er en bil-familie med stor interesse for eldre amerikanske biler, først og fremst mustang :) Men det er jo hobbybiler. (Mannen er motorbygger.) Er verre når det kommer til bruksbiler :joyful:

Hvilken bil har dere nå da? Ofte kan man justere hellingen i ryggen på forsetene en del opp, vi voksne sitter ofte mer liggende enn vi bør. Det tryggeste er 12 grader, altså nesten rett opp.

Hvilken bil har dere nå da? Ofte kan man justere hellingen i ryggen på forsetene en del opp, vi voksne sitter ofte mer liggende enn vi bør. Det tryggeste er 12 grader, altså nesten rett opp.
Hehe.. Godt forslag :) Men dessverre, det er fortsatt ikke plass.. En BMW 1-serie coupé (2 dørs altså..)

Jeg kan ikke svare på barnesete og Kuga, men svigermor har en Kuga, og mannen min irriterer seg grønn over hvor liten bilen er innvendig i forhold til hvor stor den ser ut utvendig.
Det beste er vel å ta med barnesete til bilforhandler og teste litt :)
Vi kjøpte ny bil da vi ventet førstemann, og det ble en Octavia, da vi trengte stort bagasjerom. Ikke den kuleste bilen å se på, men god komfort og masse plass.

Jeg kan ikke svare på barnesete og Kuga, men svigermor har en Kuga, og mannen min irriterer seg grønn over hvor liten bilen er innvendig i forhold til hvor stor den ser ut utvendig.
Det beste er vel å ta med barnesete til bilforhandler og teste litt :)
Vi kjøpte ny bil da vi ventet førstemann, og det ble en Octavia, da vi trengte stort bagasjerom. Ikke den kuleste bilen å se på, men god komfort og masse plass.
Octavia og Superb er absolutt med i vurderingen.. Passat er også romslige :) Husker det var en av de få bilene som fungerte med tre barneseter baki.. Men, ble litt optimistisk av det Druen29 skriver :) Hvis det er plass til to barneseter baki Kuga’en til svigerinna, så er det jo lovende :D

Back
Topp