Fordøyelsen

yr^

Betatt av forumet
Må bare spør..

E dar andre som har problemer med fordøyelsen og masse vondter og luftproblemer?
Slite skikkelig med treg mage, i någen dagar, så har eg ein dag der det e stikk motsatt.. Og masse smertene høgt oppe i fordøyelsesystemet, nesten som små kramper, og ein brennande følelse ellers i magen t tider. Alt dette gjer jo at eg føle eg e meir dårlige og kvalm enn eg hadde måtta... viss dokk forstår...

Drikke biola og ete youghurt for å få dei goe bakteriane i meg, men føle kje at någe hjelpe.. Slitsomt!

Off, det hørtes ikke no særlig ut.. Får du i deg mye fiber? Og ikke overdriv frukt- og juiceinntaket. Kjenner det er forandringer her og, men ikke på samme måte.. Håper det blir bedre snart :)

Håpe det gir seg når kvalmen gir seg. Ete grovt brød og knekkebrød. Av frukt bler det bare et eple t dagen, ikkje altid d smake heller. Alt bler jo litt begrensa i matinntaket for tiå. Men eg ete mindre junk nå enn før, så eg håpe d e hormonene som lage problemene...

Jeg fikk anbefalt å ta Probiotika av ei dame på helsekost, noe som inneholder gode tarmflorabakterier. Det var vist forska på at det var bra for fosteret. (Samtidig som jeg tar folat og omega 3).
Jeg har i flere år hadd litt trøbblete mage (gjernet galleblære etter sist svangerskap), men nå er den helt fin! Er en fryd å ha normal avføring, og til og med hver dag :D

lilleluring skrev:
Jeg fikk anbefalt å ta Probiotika av ei dame på helsekost, noe som inneholder gode tarmflorabakterier. Det var vist forska på at det var bra for fosteret. (Samtidig som jeg tar folat og omega 3).
Jeg har i flere år hadd litt trøbblete mage (gjernet galleblære etter sist svangerskap), men nå er den helt fin! Er en fryd å ha normal avføring, og til og med hver dag :D

Det ska eg jammen meg prøva... bare så synd at eg bur så laaangt vekke fra helsekost.. Men klare kanjse lura någen t å kjøpa d t meg
Kjipt å var så fastlåst i heimen..

lilleluring skrev:

Oi, den tror jeg at jeg skal teste ut!!! Hvertfall etter graviditeten, for nå er jeg faktisk normalisert litt

Sliter med det samme selv, men har funnet ut etter at jeg begynte å gå en tur på 15-20 minutter om dagen så begynner det å løsne selv - å være i bevegelse er bra :)

Back
Topp