fordøyelse

kkika

Blir kjent med forumet
hei...
har noen det samme???

lege sa at jeg må ta sterke jerntabletter på grunn av veldig lavt jern nivå.... men nå har jeg fått hard mage og har ikke vært på do i 5 dager nå....

lege sa at jeg kan prøve å spise svisker eller kjøpe laktose på apoteket... svisker har jeg spist i hele uke - orker ikke mer.

Har dere noen gode råd?????
 
Jeg har ikke noe problemer med Jern.. ikke som jeg vet om, men det med hard mage kjenner jeg til..
prøv å drikke mye.. helst vann eller melk, men det hjelper også med saft viss du skulle bli lei av melk og vann.
Det er rådet jeg har fått, og det hjelper i alle fall meg.. - noen ganger nesten FOR godt [:'(]

Men lykke til og god bedring [:D]
 
laktulose har hjelpet meg mangen ganger.... det smaker søtt og ekkelt [:'(] men gjør susen
det hjelper å drikke mye og gå mye... spesielt med store høye skritt.....
de sier også at en må spise mye fiber og korn mat... lin frø skal vist også hjelpe....

har masse problemer med fordøyelsen jeg også... har til og med fått hemorider,,, det gjør kjempe vondt....[:@]

lykke til!!! håper du får gang på magen igjen....
klem
 
Jeg fikk beskjed om å begynne med jern i uke 18 av lege, men jordmor frarådet meg det pga dette med treg fordøyelse. Hun sa at jernnivået mitt ikke var lavt over tid...[8|]

Mitt råd er: spis masse frukt! I disse jordbær-, nektarin-, kirsebær-, melon etc. tider skal du nok få fart på fordøyelsen[;)]

Lykke til!
 
du kan prøve og ha linfrø i jogerten.. jordmora mi sa de til meg. og de hjelper....[:)]
 
Takk for alle svarene. det hjalp... jeg passer på hva jeg spiser så nå går det bedre med magen min.

når jeg tar jerntabletter spiser jeg ikke noe 2 timer før og etter. det hjelper også...[:D]
 
drikk en kopp sterk kaffe. Det får fart på magen. Eller spis skippern lakrisbåter, det funker på meg hvertfall. Har også hatt problemer med do besøk.
Klemz
 
Back
Topp