Forby smarttelefon til barn under 13 år?

Ikke i bruk

Forumet er livet
Digitaliseringsminister Nikolai Astrup er bekymret for digital avhengighet og mener foreldre ikke bør gi barn smarttelefon før de begynner på ungdomsskolen. Er du enig i bekymringene hans? Bør smarttelefon til barn under 13 år forbys?
 
Nei, jeg synes ikke det burde forbys til de under 13 år.
Hvilken tlf barnet skal ha, bør være opp til foreldrene
 
Nei ikke enig. Vi er for langt kommet over i digital tid og barna har smart telefoner og pc til skolearbeid. Kan ikke fjerne det nå, men å sette opp genser for hvor lenge de kan bruke telefon/spilling pr.dag er noe annet.
 
Nei, nei og nei. Nå må Norge slutte. Er ola nordmann virkelig så inkompitente at vi ikke skal klare å bestemme noe selv lenger?...forby ditt og datt.

Jeg har tro på at de fleste foreldre klarer å velge selv for sitt barn.

OBS: hilsen hormonell fødeklar kvinne
 
Last edited:
Helt uenig. Er så lei av å få tredd ned regler som skal gjelde vår familie. Det er vårt ansvar som foreldre å lære barna om mobilbruk og nettvett.
 
Forbud er nok ikke veien å gå, men om en 13 åring har behov for en smart tlf er en annen sak
 
De kanskje skal begynne med iPaden de har delt ut pp skolen for å spare penger på lærebøker enn å fortelle oss foreldre hva vi får lov eller ikke lov til å gi barna våre
 
Nei , ikke enig . Men vi bør bli flinkere på bruken av det også ble ungene selv vøre flinkere til å legge bort mobilen når de er med venner. Samme med voksne , alle sitter gravd ned i mobilen. Handler bare om sunn fornuft og vilje. Jeg vet med meg selv , så kan jeg gro fast i mobilen. Men tar meg selv i nakken ofte :)
 
Det hadde nok hjulpet en god del mennesker rundt om i landet, og jeg er litt imot telefoner med kamera til barn under en viss alder, men at regjeringen skal gå inn i de Norske hjem for å bestemme hvordan vi velger å gjøre det i våre familier, er jeg langt mer imot.
 
Litt drøyt med forbud tenker jeg. Mange plattformer har derimot aldersgrense: snapchat Facebook o.l. Synest ikke barna bør få ha kontoer her før de er gamle nok. (jeg er klar over at det er vanskelig dersom "alle andre" i klassen har..)
 
Synes ikke noe om forbud, men det bør være mye fokus på alt det negative med smarttelefon og some. Foreldre bør følge godt med
 
Er ikke for noe generelt forbud, men syns godt smarttelefoner kan være forbudt i selve skoletiden.
 
Back
Topp