Forbrenning og søtsug

Ecinnaj

Gift med forumet
Oktoberskatter 2014
Jeg har forferdelig lav forbrenning og et vannvittig søtsug.

Så ser jeg på proteinfabrikken at de har noen tabletter som skal hjelpe med både forbrenning og søtsug.

virker det eller er det bare svada?
Har du noe tips for å gå ned i vekt.
 
Hei!

Ikke begynn med piller eller annet tull, det er ikke nødvendig.
Det du trenger, er en livsstilsendring. :)

Sett opp en ukesmeny hvor du beregner inn ca hvor mange kalorier du får i deg hver dag, og hvor mye du kommer til å forbrenne ved fysisk aktivitet.
Planlegg måltidene dine, og spis dem til faste tider om mulig.
Hvis du blir småsulten mellom måltidene, lønner det seg å ha litt usaltede nøtter, oppkuttede grønnsaker e.l tilgjengelig, så du kan knaske litt på det.
Søtsuget sitter kun i hodet, og selve handlingen å føre mat til munnen, tygge og svelge er halve "moroa."
Derfor kan det lønne seg å ha noe å holde i hånda, f.eks en blyant, når man skal slutte å røyke.

Man bør være i aktivitet minst 30 min hver dag, og det er flott hvis du har tid til 2-3 ganger med intensiv trening i tillegg.
Hvis du ikke alt trener, bør du starte litt pent, og få hjelp av noen som vet hva din kropp trenger.
Alles kropper er egentlig like i bunn og grunn; forbrenner man mer enn man spiser, går man ned i vekt.
(Med forbehold om unntak ved sykdom osv.)

Drikk mye vann, og gjerne et halvt/helt glass før du spiser. Ofte er suget etter mat/søtt egentlig tørste.
Skei ut litt på lørdag, det er mye lettere å gå ned i vekt og bli sunnere om man får kose seg litt ekstra innimellom. ;)

Spis mye grønnsaker. Grønnsakene skal dekke den største delen av tallerkenen din, og du kan knaske i deg avokado, gulrøtter, kålrot osv i løpet av dagen.
Prøv å få i deg 5 om dagen, hvor 2 av 5 skal være frukt. Mager kesam med litt honning og kanel oppi lager en god dip til frukt.

Det er ikke så vanskelig og omfattende som det høres ut, men det kan være litt trått i starten.
Hold ut, og ikke tenk på vekten, men på at kroppen blir sterkere, og sunnere! :)


Masse lykke til, dette klarer du!! <3
 
Hei :)
Takk for masse gode råd [emoji2]

Driver å jobber med livsstilsendring men synes det er vanskelig.
Å gå fra 2 måltider pr dag til 5 er vanskelig å få til da jeg føler tiden ikke strekker til.

Trener via frisklivssentralen 2 ganger i uka.
Men prøver også å få til litt trening hjemme med sykkel, eclipse og kettlebellen.

Prøver å bruke tallerken modellen men synes det også er vanskelig å få til.
Men det blir bedre og bedre.
 
Back
Topp