Forbrede seg nedentil!

Lykkeliimeg

Betatt av forumet
Fikk tips fra jordmor sist om å tøye og smøre underlivet med jordnøttolje for å unngå rifter, men syns det viket litt merkelig. "bland det gjerne inn under sex". Men jeg fulgte opp rådet de siste ukene og fødselen gikk jo overraskende bra.

Noen som har begynt med slike øvelser, eller har tenkt til det etterhvert? ;)

Jeg kjøpte oljen men brukte den aldri :p
Vet ikke om jeg kommer til å prøve denne gangen...

Har aldri gjort noe for å forberede meg verken her eller der..! :-P Og fødslene har gått kjempefint.. :-)

Aldri gjort det jeg heller. Ikke fått rifter e.l.

Brukte ikke noe forberedende sist, og det gikk kjempefint :) Fikk riktignok en liten rift, men den kom nok fordi det gikk så fort :)

Prøvde jordnøttolje forrige gang. Ble så utrolig klissete. Ga opp litt etter hvert. Revna litt, men kjente hverken det eller sying. Er helt bra igjen nå. Usikker på om jeg skal prøve å smøre nå, syntes det var litt mye styr. Var så våt nedentil den siste tida, så blir fort mye kliss...

Brukte de sist, og revna ingenting;) tørr ikkje gjer anna dinne gongen;D men huska ikkje kor lenge før fødsel eg burde starte?

Sent from my iPhone using BV Forum

brukte det i første svangerskap.. til hvilken nytte. de klipte meg sånn at jeg måtte sy 12 sting. såe.. vi skipper den i år for å si det sånn ;)

Jeg prøvde meg litt med jordnøttolje sist. Men ble veldig vått og klissete!
Jeg revnet innover sist...så vet ikke helt hvordan jeg skal forebygge det? :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Forrige gang hadde jeg en eller annen slags olje, husker ikke hva slags. Smurte litt, men om det hjalp så mye vet jeg ikke. Det blir litt som med krem mot strekkmerker, ikke sikkert det hjelper, men det skader ikke.

Sniker litt fra mars:) jeg var på fødselsforberedende kurs igår, og da fikk vi råd om å smøre med hvetekimolje, olivenolje eller jordnøttolje 4-6 uker før termin 2-3 ganger om dagen. Vi fikk til og med forklarende tegninger på hvordan vi skulle gjøre det:)

Jeg har ikke gjort slikt. Med første fikk jeg to "pyntesting" og med andre var det ikke behov engang, så regner med at det går bra denne gangen også

Back
Topp