Forblir dette personligheten? :)

*snart mamma*

Flørter med forumet
Dere med flere barn, kan man allerede nå (5/6 mnd) si noenlunde hvordan personligheten blir, eller forandres den etterhvert som de vokser til? Det har slått meg at lille gull er ganske sutrete... Og så har jeg tenkt litt på om det faktisk er sånn hun kommer til å bli, eller om hun kanskje blir mer fornøyd når hun klarer mer selv etterhvert som hun vokser :) Hun er aldri "sutrete" når vi er rundtomkring, men hjemme kan hun fort bli lei av det som skjer. Hva er deres erfaringer?

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Det grunnleggende av personligheten blir jo dannet allerede inne i magen :) og med døtrene mine så er dem ganske like som babyer, + enda mer personlighet:P

Eldste på 4 år har alltid vært litt sutrete, og gråter for den minste lille ting..hun har også alltid vært veldig selskapsyk, sta, blid, skeptisk og pinglete..

Nr 2 på 1,5år har alltid vært veeeldig aktiv (også inni magen), uredd, høylytt, hissig og bestemt!

Og disse tingene er noe som ikke har endret seg :)
Så blir spennede å se på lillegutt, for han er veldig rolig og blid:D men sykt skvetten:eek:

Var nesten litt redd for det tror kanskje hun blir som eldstemann hos deg da For hun har en venninne som bare er noen uker eldre, og hun er bare blid, og det kan jeg ikke akkurat si at snuppa er. Men hun er veldig interessert i folk, lett å ha med rundtomkring og så er hun veldig flink til å legge seg på kvelden. Så får håpe det fortsetter.

Men blir du ikke lei av sutringen til eldstemann, eller blir det "lettere" når de er større kanskje, for da er det så mye annet gøy og positivt. ☺️

Da blir veslegutt i såfall super blid, sta/bestemt, sosial, tilittsfull og nyskjerrig;)

Synes det er litt vanskelig å si om det stemmer her eller ei. Storesøster gren jo mer eller mindre de 3 første mndene, og var veldig sutrete som større baby også. Hun kan fortsatt sutre litt, men er i grunn stort sett en veldig blid og fornøyd jente. Men hun har alltid vært vanskelig å legge! Hun er stort sett flink nå, til å legge seg, men det er ikke uvanlig at hun våkner flere ganger for natten.

Jeg håper heller det slår til her :) kan jo hvertfall leve i håpet :)

Var nesten litt redd for det tror kanskje hun blir som eldstemann hos deg da For hun har en venninne som bare er noen uker eldre, og hun er bare blid, og det kan jeg ikke akkurat si at snuppa er. Men hun er veldig interessert i folk, lett å ha med rundtomkring og så er hun veldig flink til å legge seg på kvelden. Så får håpe det fortsetter.

Men blir du ikke lei av sutringen til eldstemann, eller blir det "lettere" når de er større kanskje, for da er det så mye annet gøy og positivt. ☺️

Er jo på en side lettere å håndtere..siden hun kan forklare hva som er så galt, eller jeg kan fortelle hva hun heller kan gjøre istedet for å sutre..men er fortsatt slitsomt når hun begynner å sutre/grine bare fordi hun fikk en blå skje istedenfor rosa:P men husker jo at hun gråt og sutra så fort hun var alene på gulvet eller ikke kunne bli båret rundt, når hun var baby..og det var nok litt mer slitsomt enn nå ;)

Er jo på en side lettere å håndtere..siden hun kan forklare hva som er så galt, eller jeg kan fortelle hva hun heller kan gjøre istedet for å sutre..men er fortsatt slitsomt når hun begynner å sutre/grine bare fordi hun fikk en blå skje istedenfor rosa:P men husker jo at hun gråt og sutra så fort hun var alene på gulvet eller ikke kunne bli båret rundt, når hun var baby..og det var nok litt mer slitsomt enn nå ;)
Hellemindussen jeg har en sånn baby.. Hun griner så fort hun ikke får som hun vil.. F eks om glidlåsen på vesken ikke kan gå inn i munnen for den sitter fast.. Haha! Da skriker hun alt hun kan! Og skal jo bli båret rundt så hun kan se alt hele tiden! Lei sutringen, men når hun smiler er alt glemt! Hehe!

Eldstemann var alltid lettvindt, smilende og glad som spiste alt han ble gitt. Nå er han en trassig 3-åring som hyler og griner for den minste ting og som nekter å spise det meste :P Men han har fortsatt en grunnleggende godhet i seg som jeg ser skinner igjennom hele tiden :) Han er en "softie" som gjerne vil ha (og gi) mye kos, trøst og nærhet. Sovehjerte har han også beholdt, utrolig lettvindt å legge og utrolig flink å sove fra ca 8 mnd alder.

Lillebror er ennå mer lettvindt, smilende og glad enn storebror. Han er itillegg veldig tålmodig og sutrer lite og gråter nesten aldri. Han han bortimot like godt sovehjerte. Han er nok ikke like "soft" ettersom han har absolutt null behov for sutt eller koseklut, noe som storebror fortsatt bruker. Ser iallefall lovende ut :)

Hellemindussen jeg har en sånn baby.. Hun griner så fort hun ikke får som hun vil.. F eks om glidlåsen på vesken ikke kan gå inn i munnen for den sitter fast.. Haha! Da skriker hun alt hun kan! Og skal jo bli båret rundt så hun kan se alt hele tiden! Lei sutringen, men når hun smiler er alt glemt! Hehe!
Haha morsomt. Min sutrer ikke da, men blir sint og kjefter når hun ikke får til å ta noe inn i munnen:p Utrolig bestemt jente. Hun kan og bli sint hvis pappaen driver å kysser henne på kinnet og hun ikke vil det (kanskje fordi skjegget stikker,for hun har ikke blitt sint på meg for det).

Hehe kjenner igjen beskrivelsene ja :P det blir bedre etterhvert.. jeg måtte slutte å løfte på hun når hun var 2,5 år, for da var jeg gravid med nr 2 og slet sånn med bekkenet..og tok ikke lang tid før hun godtok det..men hadde hun mye på fanget ellers da:P men ekstra slitsomt er det at hun alltid har vært ekstremt mammadalt! Og vil at jeg skal gjøre alt, og pappan ingenting:P men som sagt, blir litt lettere når de klarer å gå selv :)

min første har vært snill og rolig fra han var nyfødt, ganske lik i dag 6 år.
andremann var veldig rolig og harmonisk frem til 1 år - da kom ruskesara for å si det sånn.. og hun er fortsatt en utfordrende liten sjel på snart 4 år som strekker strikken til den sprikker stort sett daglig, hun har forandret seg myyye..er jo snill og det der, men langt mer urolig og rastløs enn som baby..
3 mann er jo snillere enn dagen er lang, håper det forblir :p

Det er så morsomt å lese, blir spennende å følge henne fremover, å se hvordan hun blir når hun vokser til altså. Jeg ser for meg at jeg kommer til å takle det bedre og bedre, håper jeg ☺️

Hehe kjenner igjen beskrivelsene ja :P det blir bedre etterhvert.. jeg måtte slutte å løfte på hun når hun var 2,5 år, for da var jeg gravid med nr 2 og slet sånn med bekkenet..og tok ikke lang tid før hun godtok det..men hadde hun mye på fanget ellers da:P men ekstra slitsomt er det at hun alltid har vært ekstremt mammadalt! Og vil at jeg skal gjøre alt, og pappan ingenting:P men som sagt, blir litt lettere når de klarer å gå selv :)
Hehe ja håper det! Jeg ser for meg lørdagshandlingen med stappa vogn og et barn som setter seg på bakbeina og skriker alt hun kan fordi jeg tok feil dorull eller noe i den duren! Storken kom med feil baby tror jeg! Jeg og faren hennes er jo de mest rolige personene ever! Hehe ;-)

Hehe ja håper det! Jeg ser for meg lørdagshandlingen med stappa vogn og et barn som setter seg på bakbeina og skriker alt hun kan fordi jeg tok feil dorull eller noe i den duren! Storken kom med feil baby tror jeg! Jeg og faren hennes er jo de mest rolige personene ever! Hehe ;-)

Hahahah :D handlingen har gått greit her :) men vi blir rettet på med alt ellers:P hun vet bedre enn meg, om alt :eek::P tror hun selv da:P

Hehe ja jeg ser det for meg! Søsteren min var en sånn baby, og hun er lik seg selv enda. Skikkelig temperament! Hihi :-)

Hahah ja noe forblir i personligheten :P blir så spennede å se om noen år :D

Sniker fra oss som går gravide nå.. Jeg var visst relativt utfordrende å ha med å gjøre når jeg var liten. Opp til 5-6 år.. Og mamma pleide alltid å si at jeg var født med vrangsida ut for jeg var sta og skulle alltid ha vilja mi.. Mamma fikk alltid som trøstens ord at de som var værst når de var små ble enkle tenåringer.. Og det slo rett hos oss iallefall.. Så selv om personligheten min nok er mye av den samme. Staheten er fortsatt der så har den blitt mer rettet til fornuftige ting som god gjennomføringsevne. Så om noen er oppgitt over junior nå, så sier jeg som alle sa til mamma. Gled dere til tenårene da blir alt værre.. (Og personlig vil jeg heller ha en vrang 4 åring enn en vrang 14 åring;)

Sent from my MK16i using BV Forum mobile app

Sniker fra oss som går gravide nå.. Jeg var visst relativt utfordrende å ha med å gjøre når jeg var liten. Opp til 5-6 år.. Og mamma pleide alltid å si at jeg var født med vrangsida ut for jeg var sta og skulle alltid ha vilja mi.. Mamma fikk alltid som trøstens ord at de som var værst når de var små ble enkle tenåringer.. Og det slo rett hos oss iallefall.. Så selv om personligheten min nok er mye av den samme. Staheten er fortsatt der så har den blitt mer rettet til fornuftige ting som god gjennomføringsevne. Så om noen er oppgitt over junior nå, så sier jeg som alle sa til mamma. Gled dere til tenårene da blir alt værre.. (Og personlig vil jeg heller ha en vrang 4 åring enn en vrang 14 åring;)

Sent from my MK16i using BV Forum mobile app

Jeg var snill både som barn og tenåring :D:P stahet har jeg mye av da!

Back
Topp