Forbinder du navnet Luka med jente eller gutt?

Er Luka jente-, gutte- eller kombinavn?

• Antall som har svart
    11

Havfruen88

Glad i forumet
*MIA*
Forbinder du navnet Luka med jente eller gutt? eller kanskje begge deler?

Her liker vi Luca, til bebisen i magen, som er jente. :-) men er jo virkelig innforstått med at det er mest brukt til guttenavn spesielt i usa foreksempel. Nå har vi ikke bestemt oss enda. Men er ganske sikker :-)
Men er også flere og flere jenter som får navnet Luka/Luca, vi oiker det så godt for at det er anneledes og pent

Gutt...også fikk jeg plutselig flashback til en gammel sang av Suzanne Vega..My name is Luka ;)

Sent from my GT-I9000 using BV Forum mobile app

Last edited:
Mest gutt, men tror det er mest pga. Luka i Akutten.
Men hadde ikke reagert noe spesielt om det var ei jente med navnet heller.
Hadde tatt navnet hvis jeg det det jeg hadde likt best.
Flere navn som kan brukes på både gutter og jenter.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Kjenner en mann som heter det, så må vel si gutt :p

Sent from my HTC One X+ using BV Forum mobile app

Tenker gutt, rett og slett fordi jeg aldri har hørt om noen jenter som heter det. Men det går sikkert an å ha det på en jente også..:)

Gutt, men ikke så pent på norsk akkurat. På engelsk blir det ikke forbundet med noe men her i Norge er jo Luka - ei luke. Barn kan mobbe andre barn om deres navn uansett så tenk på det før du velger det navnet. "Klapp igjen luka di, Luka." Osv. Bare min mening dette da.

Sent from my SPH-L710 using BV Forum mobile app

Gutt, men ikke så pent på norsk akkurat. På engelsk blir det ikke forbundet med noe men her i Norge er jo Luka - ei luke. Barn kan mobbe andre barn om deres navn uansett så tenk på det før du velger det navnet. "Klapp igjen luka di, Luka." Osv. Bare min mening dette da.

Å hjelp. Så sært navn er det da ikke. Luca/luka blir jo uttalt helt anneledes enn ei luke?
Nei skulle man tenkt sånn så hadde det blitt vanskelig å velge navn uansett kjønn og navn..... spørr du meg da.

Luka og Luka uttales helt likt. Hvis man ikke uttaler det på engelsk da. Smak og behag. Alle har lov til å ytre sin mening ;)

Morsomt å høre meningene deres :)

Grunnen til at jeg lurer er at jeg og en venninne hadde en diskusjon på det navnet. Hun nektet å tro at det kunne brukes på jente og gutt. Hun trodde riktignok også det var et jentenavn =))

Gutt

Back
Topp