Forberedelser :)

Escuro

Forumet er livet

Snart juuul, og i år gleder jeg meg skikkelig! Det har vært herlig å ha vår egen leilighet å pynte opp. Lage julestemning for ungene. Har bakt 5 slag (dersom seigmenn teller), tent adventslyd, hatt julesokk på dørene til ungene som de har fått kalendergaver oppi, og vært på aketur utenfor med begge guttene.

Alt av julehandel er for lengst unnagjort, må bare få levert de siste pakkesangene. Holder på å rydde siste rest før det blir julevask, så vi kommer hjem til ren og pen leilighet 2. juledag. Drar til svigermor lillejulaften, og har sendt mesteparten av gavene i forveien allerede.

Så her er det egentlig rolige dager før det braker løs til helgen :) Gleder meg! Få høre hvilke planer dere har da?

 
No begynner vi snart å komme i mål også.
mannen har vaska alt av skuffer skap og både inni og bak møbler :)
han har igjen golvene og litt støvtørking i hovedetasjen.
det skulle han ta i dag. og da er alt av julevask ferdig :)
i går gjorde eg de siste ærendene i byn og pakka inn de siste gavene.
i morra skal vi pynte huset og treet :) *glede seg*
og på fredag (lillejulafta) reiser vi til mamma, ho bor her i byn, men litt meir julefeire liksom når vi bor der :) skal vere der til 1 juledag.
har igjen å levere ut gavene da.

men bare koseting igjen no :)
 
Høres kjempe herlig ut, escuro :D jeg har gulvvask og litt småtteri igjen...og 3 julegaver som må gjøres ferdig, nok av tid til det :P vi blir hos foreldrene mine i år og...og i år kommer også pappaen til pernille å skal være sammen med oss på julaften! Han hadde lyst å være med på pakkeåpninga, men han er invitert på middag og...:) søstern min og kjæresten kommer på fredag! Gleder meg...så kommer min mormor 2.juledag....aaaldri vært så mye folk i jula før, så dette blir skikkelig artig! :D Skal møte farmor til snuppa i morgen, hun kommer på gjennomreise, så skal kvi utveksle gaver :)
 
Her har vi tatt ting i skippertak når det kommer til rydding. Jeg har jobbet 160 timer denne mnd, i motsetning til de 90 timene som turnusen min tilsier... Sukk!
Så det har ike vært mulighet for noe "kose oss med forberedelsene"

Har bakt, hmm telletelle... 9 slag julekaker, så det er i alle fall i boks. Treet er pyntet, mangler bare en halv julegave, bursdagsgaven til mannebeinet er i boks, og jeg har kontroll på alle julemiddagene vi skal på i romjulen.

Ellers i romjulen så jobber jeg netter utenom juleaften for da har jeg ett HELT døgn fri!! Var smart nok til å si nei til å jobbe dagtid.. *klapper meg selv på skuldra*

Snøen har kommet og jeg er ikke i julestemning. Enkelt og greit.
Må pakke inn julegavene i morgen for det orker jeg ikke å begynne med når jeg kommer hjem fra jobb kl 03 i natt...
 
Juleforberedelser? Hva er det? Det har jeg ikke tid til med sykt barn, selv om det går seg til på et vis. Det gjør alltid det. Håper bare han er frisk til julaften.
 
Åh ja, kan tenke meg det er kjekkere med juleforberedelser i egen leilighet, ja:))

Her er ungene syke og jeg er offshore-enke, så juleforberedelser har det vært minimalt av. Jeg har gjort det som gjøres... julegavene er i boks, og maten er handlet inn. Fikk endelig pyntet treet sent i går kveld...

Ja, det er dessverre ikke så mye julestemning å finne, men jeg håper det kommer sigende i løpet av natten.
 
Back
Topp