Forberedelse til fødselen..?

Lillafrosk

Firebarnsmamma♡
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Sensommerlykke 2017
Oktoberbarna 2021♡
Julilykke 2023
Har du noen tanker til fødselen? Har du forberedt deg mentalt? Øvd inn pusteøvelser?
Er det noe fysisk forberedelse du tenker ta først, før fødestua (som.. Shaving av legger, nedentil eller sminke)..?

Selv er jeg av typen som elsker å ta ting som det kommer, og bryr meg verken om barbering eller sminke [emoji14]
Men siden det er sommer, blir neppe leggene HELT gorilla i alle fall.

Jeg er en person som må ha kontroll. Og siden jeg ikke kan kontrollere seove fødselen har jeg pakket fødebagen veeeeldig nøye og tilogmed lagt klart klærne jeg skal dra på sykehuset med om det skjer på natta. Legger og armhule shaves regelmessig i dusjen. Det er 4 uker til termin. Om en uke shaver jeg meg nedentil siste gang før fødsel. Føttene mine er slitne og hovne så skal unne meg pedikyr snart [emoji23] Men det er ikke fødselsforberedende altså hehehehe

Tar det som det kommer jeg. Tenker helsepersonell har sett det meste av hår og usminka folk. Så jeg kommer nok ikke til å bruke tiden på å sminke meg når riene kommer. Leggene klarer jeg så vidt å epilere, får se om jeg drar og vokser dem nå snart, men det er mest for egen del og se ok ut i f.eks kjole nå frem mot termin, ikke for å pynte meg for jordmor.

Leggene og armhulene tar jeg jevnlig, nedentil tok jeg i går og så spørs det om jeg tar en aller siste stuss til uka, er 36+0 i morra. Sminke dropper jeg glatt hvis ikke den allerede er på når det starter, jeg farger vipper og bryn hjemme og går mye uten sminke til vanlig. Jeg er selv helsepersonell og jeg kan garantere at ingen bryr som om hvordan man ser ut, hvor velstelt eller hårfri man er etc . Det er ikke sånne ting som er fokuset vårt i det hele tatt;) men for all del- egenpleie for å føle seg vel er helt innafor, men gjør det for deg selv, ikke slit deg ut med å lakke tærne for jordmor sin del!

Bare jeg får vasket meg nedentil før avreise så driter jeg i resten :D

Jeg er ganske avslappa når det kommer til sminke og barbering, så der tar jeg det litt som det kommer. Men det er jo sommer så kommer nok ikke til å se helt gjengrodd ut uansett[emoji1]
Jeg har ikke tenkt å øve på pust eller noe, jeg tror jeg husker hvordan jeg skal gjøre det! Pleier å benytte meg av pusteteknikk hver gang jeg har mageknipe, så føler jeg har øvd nok! [emoji1]
Men jeg må seriøst pakke fødebagen snart!

Jeg fikk faktisk litt sånn halvveis panikk i dag. Om veldig kort tid- så et det livet jeg kjenner over. Jeg veit at alle elsker barna dine og alt det der, men panikken kom selvom! Jeg kan snart aldri mer ta hver dag i midt tempo, aldri mer slenge meg på sofaen med en film, aldri mer den samme spontaniteten jeg elsker! Jeg har litt metal trening jeg er nødt til å ta! Må forberede meg på et nytt liv, men samtidig tenke over hva jeg kan ta med meg fra det gamle og hvordan! Jeg veit at det blir bra, men det blir noe nytt! Og jeg må begynne å omstille meg nå!!

Men alt det ytre rundt kropp og babering osv- orker ikke annet enn normal aktivitet ass [emoji23] mamma har kun prentet inn fra barndommen av- alltid ha rent undertøy! Alt annet tåler folk å se!!!! [emoji3]

Jeg tar det litt som det kommer jeg altså. Sminker meg ikke før jeg drar om det ikke allerede er på, shaver leggene når jeg er i dusjen, men underlivet har jeg gitt opp, haha.

Bagen er nesten klar, så det eneste jeg planlegger å be om med en gang jeg kommer inn er klyster.

Ellers får det bli som det blir:)

Barberer legger og under armene, samt nedentil, skal ta på neglelakk på tærene og farge håret også.

Men det er for å slippe å tenke på slikt etter fødsel:p da har jeg litt tid på meg før det ser gale ut:p føler meg litt mere vell da:)

Har og kjøpt inn nye klær og dobbelt opp av hygieneprodukter til å ha i fødebaggen, synes det er deilig med noe helt nytt :)

Har pakket bag, hatt spabehandling med farging av vipper og bryn, legger er barbert og negler er lakkert :D
Det er ikke for selve fødselen jeg vil ha litt på stell, men for tiden like etter. Da vil jeg føle meg vel og fresh selv om jeg kanskje ikke orker eller får tid til å sminke meg. Jeg føler meg ikke vel uten sminke, så det går jeg sjelden ut uten.

Når det kommer til selve fødselsforberedelsene så har det vært å innstille seg på at det vil gå sakte, og hva jeg skal gjøre i den første fasen av fødselen. Først sjekk på sykehus, deretter sove, spise, hvile om jeg klarer. Lade opp til den langvarige fødselen jeg har foran meg :)

Jeg har lyst til å farge vipper (bryn tar jeg selv), ta pedikyr for jeg klarer virkelig ikke rekke beina mine selv :confused:, skulle gjerne vokset beina og ellers bare få hvilt meg ut før fødsel :)
Vet ikke helt hvor mye av dette jeg orker å få gjennomført før fødsel da :p

Må også se til å begynne å få pakket fødebaggen :confused:

Jeg fikk tattovert opp nye bryn i starten av svangerskapet, og med litt vippeserum over de siste ukene trenger jeg heldigvis ikke tenke så hardt på sminken føler jeg:) bare det å ha fine bryn er jo halve ansiktet spør du meg:)

Back
Topp