1) Kommer til å lese meg opp om litt amming igjen selv om jeg har ammet to barn.
2) Kommer til å gå igjennom de historiene på instagramen til @fødebagen og @evarosebirth som jeg tenker er relevante for meg. Syns det alltid gir ro og trygghet i sjela å ha det ferskt i minne når jeg ligger der og er klar for fødsel.
3) Kommer til å lese igjennom de heftene jeg kjøpte fra fødebagen, og be samboer lese et par av de.
4) Kommer til å skrive et fødebrev igjen. Presenterer denne for de på føden før de får lov til å gjøre noe som helst med meg.
5) Kommer til å skrive ned et par tre affirmasjoner som jeg skal begynne å si til meg selv en stund før termin sånn at de sitter i hjernen når jeg endelig er i fødsel.
6. Ta med det jeg trenger til fødsel: vannflaske, noe snacks/kjeks, musikk (lage musikkliste), fulladet telefon sånn at samboer igjen kan ta bilder og video av fødselen.
7. Fokusere på å få så mye positive hormoner i gang som gjør fødselen kjappest og lettes mulig.
8. Bruke riktige stillinger for å få babyen ned i bekkenet og så riktige stillinger for å presse babyen ut.
Gleder meg såååå vilt til fødsel igjen
Det er en så fantastisk ting å gjøre for så å få babyen ut og møte den lille for første gang! Ååh, får helt tårer i øynene av å tenke på det!