Forberedelse til fødsel

Mymlen88

Blir kjent med forumet
Er det noen som har begynt å forberede seg til fødsel? Jeg og samboer har meldt oss på fødselsforberedende kurs gjennom helsestasjonen, og vurderer i tillegg å kjøpe kurset positiv fødsel. Noen so har erfaringer med dette kurset? Evt andre tips?:joyful::shy:

Har forberedt meg i den grad at jeg så vidt har begynt å skrive pakkeliste til fødebagen :laughing002 Tenker at det er alt jeg kommer til å forberede:p

Jeg har bare to punkter på lista mi. 1) be sykehuset bruke fødebrevet fra sist (det ligger inne i systemet deres) og 2) fødebag. Førstnevnte kan jeg sikkert gjøre når jeg er på kontroll i uke 32, og sistnevnte blir mot slutten av juli.

1) Kommer til å lese meg opp om litt amming igjen selv om jeg har ammet to barn.

2) Kommer til å gå igjennom de historiene på instagramen til @fødebagen og @evarosebirth som jeg tenker er relevante for meg. Syns det alltid gir ro og trygghet i sjela å ha det ferskt i minne når jeg ligger der og er klar for fødsel.

3) Kommer til å lese igjennom de heftene jeg kjøpte fra fødebagen, og be samboer lese et par av de.

4) Kommer til å skrive et fødebrev igjen. Presenterer denne for de på føden før de får lov til å gjøre noe som helst med meg.

5) Kommer til å skrive ned et par tre affirmasjoner som jeg skal begynne å si til meg selv en stund før termin sånn at de sitter i hjernen når jeg endelig er i fødsel.

6. Ta med det jeg trenger til fødsel: vannflaske, noe snacks/kjeks, musikk (lage musikkliste), fulladet telefon sånn at samboer igjen kan ta bilder og video av fødselen.

7. Fokusere på å få så mye positive hormoner i gang som gjør fødselen kjappest og lettes mulig.

8. Bruke riktige stillinger for å få babyen ned i bekkenet og så riktige stillinger for å presse babyen ut.

Gleder meg såååå vilt til fødsel igjen :Heartred Det er en så fantastisk ting å gjøre for så å få babyen ut og møte den lille for første gang! Ååh, får helt tårer i øynene av å tenke på det!

Huff orker ikke å tenke på fødsel, bør vell kanskje mentalt forberede meg :D førstegangsfødende som holder fødselen langt unna, til tross for at det bare er tre mnd igjen..

Jeg har:
- vært på fødselskurs med mannen
- leser boka positiv fødsel
- hører på podcaster om fødsel, amming osv
-følger diverse fødsel og barsel kontoer på Instagram
-trener sykling intervall og styrke øvelser 2-3 gange i uka med moderat puls. +tøyninger.
- Prøver puste godt under trening og hvile
-Gjør knipeøvelser når jeg husker på det
- laget liste til fødebagen

Gjenstår:
Pakke fødebagen
Skrive ferdig fødebagen
Slappe av masse ukene før termin

Back
Topp