Forberedelse til fødsel

Lykkelig2016

Flørter med forumet
hei.

Hvordan forbereder dere dere til fødselen. Er førstegangsfødende og usikker på om jeg forbereder meg for mye, for lite ....

:D
 
Prøv å ikke forbered deg for mye :) Ta det som det kommer, en vet ikke hvordan en fødsel kommer til og bli. Jeg er selv 3 gangsfødende, å går inn med åpent sinn :)
 
Bortsett fra å pakke en brukandes fødebag, og finne ut hvilke smertelindring de tilbyr på sykehuset ( da er det lettere å be om det) og vite hvor føden er, så er det ikke så mye forberedelser man kan gjøre....
 
Tar livet med ro ;) jobber heller med å forberede mannen :p
Er det DET så mange gravide gjør når de ikke har sexlyst? Sørger for at mannen får trent høyrehånden så han tåler å holde hender med en fødene kvinne? ( exen syns jeg knep så hardt stakkars :p)
 
Er det DET så mange gravide gjør når de ikke har sexlyst? Sørger for at mannen får trent høyrehånden så han tåler å holde hender med en fødene kvinne? ( exen syns jeg knep så hardt stakkars :p)
Hahahhahh... jeg dæver! :D:D
 
Er det DET så mange gravide gjør når de ikke har sexlyst? Sørger for at mannen får trent høyrehånden så han tåler å holde hender med en fødene kvinne? ( exen syns jeg knep så hardt stakkars :p)
:D ;) *flirer*
 
Er det DET så mange gravide gjør når de ikke har sexlyst? Sørger for at mannen får trent høyrehånden så han tåler å holde hender med en fødene kvinne? ( exen syns jeg knep så hardt stakkars :p)
Skal sies min mann her heldig da sexlysten har tatt helt av :p
 
Jeg har fått mye ut av å lese brosjyren fra sykehuset om lystgass. Det er visst noe man må lære seg å ta. Skal tas 30 sek før en rie, så det er nyttig å følge med på intervallene, og gjerne at mannen holder styr på det, står det.

Tenker det er lurt å ikke bestemme seg for hardt for akkurat hvordan fødselen skal foregå, da er det kanskje lettere å godta anbefalinger fra jordmor. For eksempel hvis de anbefaler epidural pga et eller annet som gjør at det ville være nyttig for akkurat deg, så er det vanskelig å godta hvis du har bestemt deg for å i alle fall ikke ta epidural ...
 
Gjør ikke så mye egentlig. Gjorde heller ikke det med mini. Gikk på kontrollene som jeg skulle og hadde klar fødebagen 3-4 uker før termin.
 
hei.

Hvordan forbereder dere dere til fødselen. Er førstegangsfødende og usikker på om jeg forbereder meg for mye, for lite ....

:D
Tja, nå har jeg en genuin interesse for graviditet og fødsel så jeg har pløya gjennom det meste for å se hvordan det er å føde og hva som er fint å forberede seg på når man aldri har gjort det før ;)

For min egen del så er jeg forberedt på å jobbe med kroppen og ikke i mot, pusteteknikker har jeg tenkt å trene på slik at det kan gå som en automatikk når smertennivået øker (hvis jeg klarer ;) ). Jeg har lest om fødestillinger og funnet ut at å ligge å føde er som å føde i oppoverbakke så jeg håper jeg klarer å stå, sitte på krakk henge over et eller annet slik at tyngdekraften er mest mulig til hjelp. Ingenting er spikra da jeg ikke aner hvordan det er å føde for meg, men jeg syns det er veldig befriende å vite hva jeg kan gjøre for å få en effektiv og mest mulig god fødsel.
Også er jeg forberedt på at det vil gjøre vondt, men jeg har en eller annen merkelig tro på at ja, det kan gjøre vondt, men det kan bli bedre om man jobber med og ikke i mot...noe i den duren :p
Generelt så blir det å ta det som det kommer, men med litt info i bakhodet :)
Jeg hadde egentlig ikke tenkt til å skrive fødebrev, men jeg lurer på om jeg skal prøve meg på et for å få med at ungen skal rett opp til meg uten at navlesnoren blir klipt med en gang. Med mindre det står om liv til ungen eller meg.
Jeg kommer til å fortelle på en pen måte at jeg banner som en sjømann når jeg ikke klarer å beherske meg, for det hjelper som bare det å få ut smerten med bannskap. Mor er fra nordnorge, det har kommet inn med morsmelka :p
Også litt mer om det er noe jeg føler er viktig at skal skje når jeg føder eller rett etterpå.
Smertestillende håper jeg at jeg kan unngå, men sier ikke neitakk om det hjelper meg med å slappe mer av og jobbe videre med rier og det hele :)
 
Jeg føler det er veldig fint å se på fødselsvideoer på Youtube, der er det både epiduralfødsler, naturlige, keisersnitt og forskjellige fødestillinger så jeg føler at jeg får litt oversikt. Jeg prøver å tilegne meg så mye informasjon som mulig om hva som kan skje og hvordan jeg må bruke kroppen og alt mulig. Det kan jo være at all denne informasjonen ikke betyr noenting når det faktisk er jeg som ligger der og skal til pers. Men det føles trygt å se forskjellige videoer og at det går fint og så er det også så rørende å se alle de nydelige babyene som kommer til verden. :) Jeg har lyst til å føde vaginalt, HELST uten epidural men går det ikke uten så utelukker jeg det ikke totalt. Men er ikke det jeg ønsker å ha fra starten. Jeg vet jo ingenting om smertene og omfanget av dem men jeg er ikke redd for dem. Jeg tror det er det jeg egentlig gjør med fødselsvideoene - ufarliggjør dem for meg selv så jeg ikke skal være redd når jeg kommer på sykehuset. :p Tror det er viktigst for meg.
 
Min forberedelse går på å få litt innblikk i avdelingen på sykehuset, og vite hva jeg skal gjøre når det starter. Når skal vi ringe og når skal vi komme. Ellers håper jeg jordmor kanskje kan forberede meg litt. Jeg er også førstegangs :)
 
Her prøver jeg å forberede meg mentalt på at det kan bli en uplanlagt hjemmefødsel. Kan jo være det brått tar lang tid denne gangen, men siden forrige fødsel tok 45 min så må jeg tenke at det også kan skje denne gangen. De to siste fødslene har jeg ikke merket riene før ved 4 cm og aktiv fødsel og da har det gått fort ;)
 
Tja, nå har jeg en genuin interesse for graviditet og fødsel så jeg har pløya gjennom det meste for å se hvordan det er å føde og hva som er fint å forberede seg på når man aldri har gjort det før ;)

For min egen del så er jeg forberedt på å jobbe med kroppen og ikke i mot, pusteteknikker har jeg tenkt å trene på slik at det kan gå som en automatikk når smertennivået øker (hvis jeg klarer ;) ). Jeg har lest om fødestillinger og funnet ut at å ligge å føde er som å føde i oppoverbakke så jeg håper jeg klarer å stå, sitte på krakk henge over et eller annet slik at tyngdekraften er mest mulig til hjelp. Ingenting er spikra da jeg ikke aner hvordan det er å føde for meg, men jeg syns det er veldig befriende å vite hva jeg kan gjøre for å få en effektiv og mest mulig god fødsel.
Også er jeg forberedt på at det vil gjøre vondt, men jeg har en eller annen merkelig tro på at ja, det kan gjøre vondt, men det kan bli bedre om man jobber med og ikke i mot...noe i den duren :p
Generelt så blir det å ta det som det kommer, men med litt info i bakhodet :)
Jeg hadde egentlig ikke tenkt til å skrive fødebrev, men jeg lurer på om jeg skal prøve meg på et for å få med at ungen skal rett opp til meg uten at navlesnoren blir klipt med en gang. Med mindre det står om liv til ungen eller meg.
Jeg kommer til å fortelle på en pen måte at jeg banner som en sjømann når jeg ikke klarer å beherske meg, for det hjelper som bare det å få ut smerten med bannskap. Mor er fra nordnorge, det har kommet inn med morsmelka :p
Også litt mer om det er noe jeg føler er viktig at skal skje når jeg føder eller rett etterpå.
Smertestillende håper jeg at jeg kan unngå, men sier ikke neitakk om det hjelper meg med å slappe mer av og jobbe videre med rier og det hele :)
De fleste fødeavdelinger er nok helt vant til banning;) jeg tror at å skrive fødebrev kan være nyttig forberedelse i seg selv, for å samle tanker og få de ned på papiret:) det med å få babyen opp på brystet og ikke klippe navlesnoren med en gang tror jeg de fleste følger hvis mulig(?) men greit å avklare på forhånd!
 
De fleste fødeavdelinger er nok helt vant til banning;) jeg tror at å skrive fødebrev kan være nyttig forberedelse i seg selv, for å samle tanker og få de ned på papiret:) det med å få babyen opp på brystet og ikke klippe navlesnoren med en gang tror jeg de fleste følger hvis mulig(?) men greit å avklare på forhånd!
Fødebrevet blir nok en mer trygghet for meg ja :)
Har jo lest at noen opplever at de klipper navlestrengen for tidlig så da tenker jeg at jeg bare tar det med for ungen sin skyld (og igjen, for min egen trygghet ;) )
 
Ingen:) Å hva jeg sksl ha med i noe fødebag tar jeg i juli:)
Har tre ting jeg skal gi beskjed om på føden ellers tar jeg alt som det kommer
 
Back
Topp