Forberedelse til amming

Knøvlus

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Sensommerlykke 2017
Er det noe man burde gjøre før fødsel mtp amming? Ble veldig sår i starten med begge mine. De mente på sykehuset at sugeteknikken og plassering så bra ut. Likevel ble jeg sår. Går det an å unngå det?

Nei det skal visst ikke ha noe å si å herde brystvortene.

Hei!

Det du kan gjøre er å lese deg opp om amming, skaffe en god ammepute, og prøve å senke skuldrene, selv om det er vanskelig.
Stress og angst for at det skal gjøre vondt, gjør faktisk vondt verre.
Prøv å tenke at dette er en helt ny begynnelse, og prøv tilbakelent amming, der babyen får finne puppen og styre selv.
Babyen til puppen, og ikke motsatt, er veldig viktig, og få sjekket tungebåndet flere ganger i begynnelsen av forskjellige personer.
Kjøp Purelan, og bytt ammeinnlegg hvis du blir sår, for det kan være typen innlegg som er problemet/gjør det verre.

Dette kommer til å gå bra, det er jeg sikker på! :)

Hei!

Det du kan gjøre er å lese deg opp om amming, skaffe en god ammepute, og prøve å senke skuldrene, selv om det er vanskelig.
Stress og angst for at det skal gjøre vondt, gjør faktisk vondt verre.
Prøv å tenke at dette er en helt ny begynnelse, og prøv tilbakelent amming, der babyen får finne puppen og styre selv.
Babyen til puppen, og ikke motsatt, er veldig viktig, og få sjekket tungebåndet flere ganger i begynnelsen av forskjellige personer.
Kjøp Purelan, og bytt ammeinnlegg hvis du blir sår, for det kan være typen innlegg som er problemet/gjør det verre.

Dette kommer til å gå bra, det er jeg sikker på! :)

Tusen takk :) Håper jo å få en bedre begynnelse denne gangen :) Skal ta med rådene dine når den tid kommer :)

Back
Topp