Forberede seg på SA eller provosert abort

Snurresprett88

Andre møte med forumet
Grunnet en balansert translokasjon har jeg gjennomført morkakeprøve onsdag denne uka. Før selve prøven hadde jeg en ultralyd. To overleger brukte over en time, begge var sikre i sin sak;
Barnet jeg bærer har en svært alvorlig hjertefeil som vil bety at barnet ikke vil være levedyktig. De fant også flere ødemer, væske under huden på barnet.

Det er med stor, stor sorg at vi må innse at det ikke ble vår tur denne gangen heller. Livredd og usikre på hva som skjer videre, så må vi innse faktum og forberede oss på at vi heller ikke i oktober vil bli foreldre. Vi avventer prøvesvar på morkakeprøven, men dette vil ta to uker og det føles grusomt å måtte bære et så sykt barn i to uker til.

Det jeg lurer på, og synes er et fryktelig vanskelig spørsmål å spørre om- dersom jeg får en SA hjemme, hva i all verden gjør en med fosteret?
Dette er noe jeg knapt har tort tenke på, men når hodet mitt går i katastrofe og beredskap så begynner jeg å tenke på at det praktiske rundt. Smerten skal jeg tåle, men det at barnet kommer ut og det å vite hva en faktisk skal gjøre med det?! Det aner jeg virkelig ikke. Om to dager er jeg 13+0.
 
Kjære deg,

så utrolig trist å lese om situasjonen din :( det høres veldig vondt ut. Har selv bært et barn vi visst at vi ville miste i flere uker og det er utrolig tøft og hjerteskjærende.
På sykehus kommer den lille ofte ut mens du ligger i senga eller man kan legge et bekken i toalettet (synes selv det siste høres veldig feil ut situasjonen tatt i betraktning, Menmen). Ønsker du å legge en plan for en eventuel spontanabort hjemme kan du ha er slik bekken klart eller en annen liten eske du kan legge den lille i for eksempel.
Har dere tenkt på hva dere ønsker i etterkant av senaborten på sykehuset, om dere vil ha den lille i en minnelund av noe slag? Isåfall kan man sikkert frakte den lille til sykehus dersom den har kommer ut hjemme. Men det er kanskje likevel mest sannsynlig at det hele vil foregå på sykehuset? Men kanskje det kan hjelpe å vite at du har en slags plan B klar om det skjer hjemme.

Gode tanker for tiden fremover ❤️
 
Så utrolig trist :Heartred
Det er en tøff beksjeden å få uansett om man vet risikoen er der eller ikke.
Om dette skulle skje hjemme ville nok jeg hatt noe i doen som kan fange opp den lille. På sykehuset får man bekken i do. Ville og gjerne hørt med sykehuset om dere da kan levere den lille der. Dere vil jo og få spørsmål om dere ønsker en egen grav eller om lille skal legges i en minnelunde. Vi selv valgt det siste da i måtte avbryte i uke 15 for et år siden.
Håper det går så greit med deg og dere som i denne situasjonen og at dere får den hjelpen dere trenger av alle rundt dere og hjelp til å bli gravid t
neste gang så der kan få en frisk liten en. Sender deg masse god trøste klemmer:Heartbigred
 
Back
Topp