"Forberede brystene på amming"

MaiGlede:):)

Andre møte med forumet
Hei, jeg får mye diverse råd om at jeg bør forberede brystene mine på amming.. altså klemme dem hver dag frem til fødsel.. gjorde du dette? Hørt noe om det eller er det bare et gammelt kjerringråd?
Takk for svar:)

Har hørt at man skal styre unna det da det kan sette igang rier.

Fikk ikke høre noe om det :P

Gammelt kjerringråd.

Hovedårsaken til såre brystvorter er feil sugetak. Ammer du riktig skal det ikke gjøre vondt, annet enn lett sårhet de første dagene.

Alle skikkelige artikler jeg har lest om amming nå sier at det er bare tull og ikke har noe for seg.

Jeg var på ammekurs i regi av helsestasjonen. Der sa de at klemming ikke hjalp, men toppløs soling kunne herde brystvortene. Vi hadde termin på vinteren og de fråråder solarium, så vi kunne ikke forberede oss :p

Signerer Toneany. :) Til tross for litt trøblete ammestart har jeg aldri hatt såre brystvorter. Be heller om (eller krev!) god veiledning på barsel! ;)

Herding er også et gammelt kjerringråd, og det har ingenting for seg. Om noe kan det gjøre det verre.

Bare la dem være, kroppen vet hva den skal gjøre. ;)

Jeg gjorde det! Kløyp og dro i de, gnikka med håndkleet. De ble super herda! Hakke vært sår en eneste gang.

Jeg gjorde det! Kløyp og dro i de, gnikka med håndkleet. De ble super herda! Hakke vært sår en eneste gang.

Det hørtes j***** ubehagelig/vondt ut:p

Jeg gjorde absolutt ingenting med mine og har heller ikke vært sår en eneste gang :)

Ingen herding her, men helt uproblematisk amming:) litt sår i starten fordi gutten omtrent satt fast døgnet rundt men hadde aldri såre brystvorter etter dette;)

Back
Topp