Forberede babyen for dupp på dagtid?

Salvia

Forumet er livet
VIP
Julibarna2014
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Her er det grining nesten hver eneste gang lillemann på 6 mnd legges for dagsoving. Alt fra 2 til 10 min, avhengig av hvor riktig jeg treffer på leggingen i forhold til hvor trøtt han er.
Bør/kan man ha rutiner for å forberede ham på å sove, eller skal det være slik?

Hvordan gjør/gjorde dere det?

Eldste var det aldri noe problem med, yngste var mer uforutsigbar i hvor lenge hun var våken før hun ble trøtt så det resulterte i at hun noen ganger ikke var trøtt nok og ikke ville sove. Det hjalp når jeg begynte å ha litt faste sovetider (tok utgangspunkt i intervaller på våken/sovetid som vanligvis funket bra). Begynte ved 6mnd alder da jeg holdt på å bli sprø av å aldri vite når hun trengte å sove.

Du kan jo ha fast rutine i form av en sang eller lignende. De kjenner igjen sånne ting fra de er veldig små.

Går det lettere på kvelden? Hvordan gjør du det da?

Jeg spiller rolig musikk for babyen ca 15 minutter før leggetid på dagen. Funket her. Griner ikke lenger før legging på dagen. Bank i bordet

Prøver å synge Fola Blakken til ham nå, hver gang han skal sove, så får vi se om det funker. :)
Roter til versene hele tiden, det er en lang sang altså. :o

Prøver å synge Fola Blakken til ham nå, hver gang han skal sove, så får vi se om det funker. :)
Roter til versene hele tiden, det er en lang sang altså. :o
Hehe. Har selv valgt en lang sang når det tok lang tid. Brukte lille måltrost og fyste song. Nå er det en kort som evt synges om igjen et par ganger om nødvendig. Fola fola blakken er rolig og fin :)

Back
Topp