Forbanna på naboen!

Sirech

Elsker forumet
Naboen som bor på en gård litt lenger ned i veien har 10 jakthunder. Igår hadde vi besøk og skulle opp og skyte opp to bomber. Da den første er skutt opp får sambo en skikkelig ubehagelig telefon fra naboen. Han var flyforbanna for at vi ikke hadde sagt ifra at vi skulle sende opp raketter...!! Det er jo nyttårsaften?! Sambo ble kjempe paff og klarte ikke si noe anna enn beklager. Naboen mente vi hadde MELDEPLIKT før vi sendte opp bombene?

Greit nok, kanskje vi skulle ha tenkt at: naboen har jo 10 jakthunder, vi må jammen meg si ifra til han at vi skal sende opp raketter på NYTTÅRSAFTEN?!
Det smalt jo rundt omkring jo, og de bor jo i tillegg rett vi skytebana oppi her! Vet jo at hunder kan være livredde for raketter, men da skulle jo ærlig talt han sagt i fra til oss på forhånd!

Nei, jeg ble skikkelig irritert.. Man har kjøpt lovlig fyrverkeri som kan sendes opp mellom 18 og 02! Stakkars de unga som var her, ble jo kjempeskuffet
!

ORIGINAL: LøveFisk i spionklær

Helt ærlig, dere kunne gitt beskjed til naboen at nå går vi ut og skyter opp rakettene der og der....

Dere er naboer og vet han har hunder og vet vel at dyr reagerer?

det er nyttårsaften det er snakk om! ingen har meldeplikt da, om at man skal sende opp fyrverkeri... det brude han og visst.. Har man hunder som er redd raketter, så må man enten holde de inne på nyttårsaften, eller kjøpe beroligende..

På nyttårsaften mellom 18 g 24 er det hundeeiers ansvar å ta ansvar for hundene sine. Ikke deres ansvar å ta hensyn til dem. Slik er det i Norge.[;)]

Kjære vene, jeg har hund og 2 katter, jeg kan vel for svarte ikke kreve at naboene melder ifra før de skyter opp raketter på nyttårsaften. Og jakthunder bør jo helst ikke være skuddredde uansett...

Ja, jeg synes han kunne spurt dere om dere skulle skyte opp så han var forberedt på det

man har da ikke plikt til å melde fra om å bruke fyrverkeri på nyttårsaften.

har man dyr så er det dyre eiers ansvar å ta vare på dyra sine,om det er nyttårsaften eller ikke.
tåler de ikke fyrverkeri så er ikke det deres problem. dere skal få feire nyttårsaften som dere selv vil...
skjønner ungene ble skuffet.
men hadde jeg vært foreldre i en sånn situasjon så hadde jeg bedt naboen ryke og dra og fortsatt med fyrverkeri[8D]

Det burde da virkelig ikke komme som en overraskelse at folk sender opp raketter på nyttårsaften[8|]
Som dyreeier må man ta sine forhåndsregler på slike dager, han kan ikke forvente at naboene skal innrette seg etter hans jaktbikkjer.

Vi har en hund som er livredd raketter. Kommer jo ikke som en overraskelse at naboene sender opp raketter på nyttårsaften.

Vi har fått noen nye naboer siden forrige nyttårsaften. De som bodde der før sendte ikke oppraketter, men de som bor det nå gjorde det - flere bomber også[&:], men vi kunne jo ikke be dem slutte å sende opp heller.

Jeg har hund vel og merke bare EN men hadde ikke klikka på naboen om han hadde skytt opp fyrverkeri i går.. vi tok inn hunden å lot han være inne hele kvelden så han skulle slippe de høye smellene om det skulle være noen.
Meeen hadde noen skytt opp feks i dag eller dagen før nyttår så hadde jeg også blitt sinna for da kunne jeg ikke passe på hunden slik at han ikke skulle bli skremt..

Greit nok at det er nyttårsaften og man må regne med raketter og smell. MEN jeg har hørt at slike bomber ikke er lov. Kan hende jeg tenker på noen andre typer altså..

Btw, skjønner ikke at bomber er så jævla gøy heller..

Må rette på meg selv, tenkte på dynamitt jeg[:D] Haha, for de smeller jo himmelhøyt!!!!

Kjenne eg meg selv riktig hadde eg klikka på sånn oppførsel (av naboen).. Å nekte noen å sende fyrverkeri,.. i protest hadde eg nokk gått helt til grensa for hans eiendom å fyrt opp mer.... hehe

Er jo mange barn og som er redde raketter da? Sindre fikk ikke sove for ungene utfor her sendte opp raketter fra klokken 18.. Men det er jo nyttårsaften..! [:D]
Man VET jo at det kommer raketter kl 24 liksom.. [:D]

Å herregud for en teit nabo!!! Uansett hvor lite naboer en har så må en faktisk FORVENTE at de skyter opp noe på nyttårsaften. Da burde HAN tatt sine forhåndsregler. Vi har Hund selv og det kunne ikke falt meg inn og bli en smule irritert en gang på de som skyter opp rundt oss. Det som irriterer er alle idiotene som skyter opp 4 dager før og 10 dager etter nyttårsaften![:@]

OMG...[8|] Da hadde jeg sagt: ja beklager da, men nå skyter vi opp resten!

For en tulling....[8D]

Back
Topp