Forbanna på megleren

Ho Mor

Forumet er livet
Som noen sikkert har fått med seg så har vi kjøpt hus og skal selge hus.
Huset vi kjøpte lå ute til fastpris og skal være nøkkelferdig i mars. Vi legger inn et skriftlig bud på hust.(samme pris som det står ute til)
Utbygger godtar ikke budet fordi han skal ha mer for huset. Men det har ikke megleren fått med seg, og vi ender med en symbolsk sum på 19000 mer enn boligprisen i utgangspunktet var. Men da trekker utbygger tilbake dusj og badromsmøbler[:'(] (godt mannen er avdanket rørlegger med gode kontakter[8D])
Samme megler som selger for utbygger har gitt oss tilbud på salg av egen bolig. Han antyder en pris vi over hodet ikke vil godta. Vi må jo uansett ha en takstmann for å fastslå boligverdien. Jeg ringer en takstmann og får i ettertid vite av megler at han foretrekker at vi bruker den som de anbefaler. Hva er det for noe da?[:@] En takst skal være en takst! Og den kom jo på 300.000 mer enn det megleren antydet. Så han legger seg lavt for selv å sikre seg betaling[:'(] MEN nå er det slik at vi er totalkunde i banken vår, og før så var det slik at da skulle man nyte godt utav å velge bankens megler. Så da megleren kom med salgstilbudet etterlyste jeg de 25% som vi skal ha i avsleg på provisjonen. Da sa han at det fikk vi ikke lengre. What???[&:] Så da ringte vi banken og de sa at det skulle vi ha. De ringte til og med hovedkontore for meglerne og spurte. Og de bekreftet det samme[:-] Så hva er det denne megleren driver med egentil? Forsøker han å svindle oss???[:@] har sendt en mail og sagt at vi skal bruke en annen megler og at han får kontakte oss når papirene for overtakelse av nyehuset er klart. Så folkens, når dere skal selge; HOLD DERE UNNA EIENDOMMEGLER VEST[:@][:@][:@][:'(]

Off.. Har dårlig erfaring med meglere selv. Men det er notar.

Får håpe dere får en megler med vet i hodet nå da..

ORIGINAL: cskjoldal

Off.. Har dårlig erfaring med meglere selv. Men det er notar.

Får håpe dere får en megler med vet i hodet nå da..
[/q
Hehe.. Ja notar har vi også slitt med på vårt forrige salg. Der var det mye snusk. Men jeg hadde trodd at vår egen bank skulle være mer seriøs enn dette her[8|] Fare med løgn på den måten. For en pengegrisk jækel[:@] Hun vi snakket med i banken ble skikkelig provosert på våre vegne og sa vi burde melde fra på hovedkontoret om at de har ansatte som ikke følger reglene. Men får se. Jeg vet ikke om jeg gidder. Blir dnb nå. De er noe dyrere, men de selger en leilighet i samme nabolag nå og har mange interesserte på listen[:D]

Dnb har jeg aldri vert borti. Faktisk aldri hørt noe vondt om heller. Så det er nok sikkert et lurt valg.

Håper iallefall det ordner seg for dere..
Stort hus dere skal flytte inn i når da?? Kan være du har sagt det før, men får ikke alt med meg[:D]

Dnb har jeg aldri vert borti. Faktisk aldri hørt noe vondt om heller. Så det er nok sikkert et lurt valg.

Håper iallefall det ordner seg for dere..
Stort hus dere skal flytte inn i når da?? Kan være du har sagt det før, men får ikke alt med meg[:D]

Flytter fra en tremannsbolig der vår del er 80kvm fordelt på 3 etasjer og til en tomannsbolig på 153kvm. 100kvm er nede og nøkkelklar mens 53kvm er oppe på loftet og kan innredes til to rom, tvstue og bad.
Får kjøkken på 15kvm, stue på 30 og bad på 8kvm. Og så er der stort vaskerom og tre soverom, hall og vindfang. Skal bli DEILIG!!! Bare å komme ut å hilse på hvis du skal på stoff og stil[:D]

Luskemamma: Ja REMAX holder vi oss langt unna. Det skal være givet[:'(]
Fordelen med å ha dårlige erfaringer er at man blir ultrakritiske[:D][8D]

ORIGINAL: Luskemamma

Hvor skal dere flytte til? Åsane? [:)]

nix. er fra åsane men bosetter oss nord om brunæ [8D]

vi solgte en leilighet gjennom ABCenter (dag otto lauritzen), var veldig fornøyd! huset kjøpte vi gjennom Estate - bare positivt.

Så deilig med bedre plass da.. Jeg går å stanger i en 75 kvadrats leilighet. Skjønner ikke hvorfor vi har så mye dritt. Har 2 boder og begge er helt fulle[:'(]

Så her er håpe å kjøpe oss tomt når jeg begynne ri arbeid igjen, selge denne leiligheten og finne oss noe billigt å leige. Slik at vi kan begynne[:)]

Er ikke så kjempe ofte på stoff og stil, men haddde vert kjekt å tatt turen en gang[;)]

ORIGINAL: sifja

Så deilig med bedre plass da.. Jeg går å stanger i en 75 kvadrats leilighet. Skjønner ikke hvorfor vi har så mye dritt. Har 2 boder og begge er helt fulle[:'(]

Så her er håpe å kjøpe oss tomt når jeg begynne ri arbeid igjen, selge denne leiligheten og finne oss noe billigt å leige. Slik at vi kan begynne[:)]

Er ikke så kjempe ofte på stoff og stil, men haddde vert kjekt å tatt turen en gang[;)]

Vil du låne mannen min til å rydde i boden din? Han er tøff å ha med å gjøre altså! Hvis ikke jeg sloss med han hver gang vi gik gjennom tingene våre så hadde vår bod vært tom!!

Hihi.. Jeg er slik selv jeg. Men jeg har en mann som liker å samle på ting[:@][:@][:@]

-Ikke kast den da, vi KAN jo ha bruk for den en gang[:'(][;)]

Så er er trikset å rydde når han er på kurs, for da har jeg noen dager på å få det ut av huset, før han kommer hjem igjen[;)]

Back
Topp