Forbanna! *Oppdatert igjen og igjen*

Anjalef

Gift med forumet
På fredag ble det satt inn dialyse kateter i i halsen, og det har blødd siden da, og nå fikk jeg vite at pappa skal på operasjonssalen igjen. Før denne ble satt inn på fredag så hadde dem satt inn et midlertidig kateter og den har det gått betennelse i, den er ikke fjernet enda og det skal dem også gjøre nå.

Er spent på hvordan dette skal gå, om han skal i narkose vet jeg ikke, men regner nesten med det.
_________________________________________________________________________________

Pappa er tatt av hjerte registrering og blodtryksmåler, og sendt ned på en annen avdeling.

Dette går den riktige veien.

___________________________________________________________________________________

Snakket med mamma nå, prøvene te pappa var fine i dag så han slapp dialyse :jippi:
____________________________________________________________________________________

Snakket med mamma i tlf nå, pappa sover en del om dagen nå, veldig sliten.

Tidligere i dag var legen på besøk te pappa og h*n sa fra at blodtrykket te pappa skal ned på 110.

Endelig er det en som har lest epikrisene fra Riksen.

___________________________________________________________________________________

Pappa har snakket med to leger i dag, og dem skal finne ut hvilke type blodtryks medisiner han bruke.
Og jeg trudde dem skulle ut hvilke hjertemedisiner han kunne bruke som ikke gikk på nyra hans også. Men der tok jeg visst veldig feil.

Nå venter han på ambulanse te Fredrikstad.

Blir oppgittt av legene jeg.  
__________________________________________________________________________________

Kom hjem fra Riksen halv et.

Pappa skulle bare i undersøkelse og te bake te Fredrikstad i dag, det var det lissom.

Legen kom etter undersøkelsen, det var ingenting å utblokke, du skal te bake te Fredrikstad i dag. Og da ballet det på, pappa fikk brystsmerter, pappa prøvde å snakke te legen uten å bli sint men neida, legen hadde ikke tenkt å høre på han, meg eller mamma!

En annen lege ville ikke gi pappa Morfin, siden han har fått en del i det siste, og det er det eneste som hjelper når han har brystsmerter! Han fikk noe annet som jeg ikke husker nå, og stesolid så han kunne slappe av. 2 timer tok det før smertene forsvant, og han sovnet godt etterpå, måtte vekke han litt inni mellom.

Legene på Riksen er litt oppgitte av legene på Fredrikstad, legene der har tatt pappa av hjertemedisinene hans, BT medisinene er også tatt bort. Og BT hans skal være lavere enn på normale folk, Riksen vil ha det på rundt 110/40 og Fredrikstad vil ha det på 160-170/40.

Pappa puster bedre om BT er lavere, og hvorfor kan ikke legene på Fredrikstad skjønne alt dette?

Jeg blir så forbanna på legene på Fredrikstad når det gjelder dette!

Uff dette ble langt, takk for at dere leste.

Jeg vet ikke hva jeg skal si jeg, for jeg vet ikke så ille mye om den situasjonen.
Men jeg tenker nok at legene på Fredrikstad har en grunn til de tingene de gjør. Om han aldri blir bedre, men bare holder seg på samme punkt hele tiden, må jo ting testes for å se om det hjelper, eller ikke. De har nok god kontroll på hva de holder på med!

God bedring til faren din!

Helt utrolig!!!
Hvorfor kan ikke leger på de forskjellige sykehusene ha dialog og samarbeide???

Skriv klage dere!

Det skjønner jeg. Det er vondt å se de man er glad i lide, og særlig unødig. Det er trist å høre at pappaen din er så syk, Anjalef. Jeg håper han kommer seg på bena igjen om kort tid.

Råsa: Legene har sikkert en grunn men han trenger de medisinene. Så fort han spiser eller drikker så stiger blodtrykket te 200/40, og sånn skal det ikke være. For meg så virker det ikke som om de har kontroll på hva dem gjør, mamma er helt enig. Flinke er dem på Fredrikstad men det hjelper ikke når pappa får vondt av den minste ting!

Actrine: Ja hvorfor kan dem ikke det? Jeg blir så forbanna, godt pappa har en kompis i Departementet som hjelper oss.

Namba: Tar nok lang tid før pappa kommer seg på beina nå. Han var syk for 8 år siden og men nå synes jeg han er verre enn den gangen.

God bedring til pappan din, Anjalef!

God bedring til pappa din

Jeg hadde satt meg inn i reglene for fritt sykehusvalg jeg tror jeg - for det går ikke an å sendes frem og tilbake mellom to sykehus med så forskjellig praksis, det kan vel ikke være bra for han heller? Har dere fått beskjed om hvorfor de gjør ting så forskjellig=

God bedring til faren din.. Håper de snart kan bli enige da..

ORIGINAL: lenemor

Jeg hadde satt meg inn i reglene for fritt sykehusvalg jeg tror jeg - for det går ikke an å sendes frem og tilbake mellom to sykehus med så forskjellig praksis, det kan vel ikke være bra for han heller? Har dere fått beskjed om hvorfor de gjør ting så forskjellig=

Nei det er ikke bra, men Riksen gjør de undersøkelsene Fredrikstad ikke kan gjøre, derfor blir han sendt dit innimellom. Nei det trur jeg ikke vi har men lurer på om det har noe med nyra å gjøre. Men jeg er ikke sikker.

Pappa ble egentlig lagt inn for nyra men ligger nå på hjerteavdelingen i Fredrikstad.

Men jeg har bilde bevis på hvordan han puster når BT er høyt og lavt.

ORIGINAL: *SuperBerta*

Skjønner at du blir oppgitt, men de vet nok hva de driver med, og vil nok gjerne at faren din skal bli frisk igjen..[;)]  Det er jo ikke alltid at ting ordner seg med en gang, kroppen må få litt tid på seg også..[:)]

God bedring til pappaen din ihvertfall![:)]

Jeg blir veldig oppgitt her, du skulle sett meg i går, jeg freste av sinne på gangen av legen på Riksen.
Vet kroppen må få tid på seg men det er det samme som for 8 år siden, og etter at han fikk nyre så var han fin i 8 år, nesten ingen hjerte infarkt og angina før i høst.

For meg så virker det som om di ikke vet hva dem gjør.

Hvor mange hjerteinfarkt skal mannen tåle? Han har hatt 14 stk på 8 år, 9 stk for 8 år siden og di siste siden sommeren 09.

Uff stakkars. Så trasig. [&o]
Skjønner godt du blir forbanna....

Oppdatert i første innlegg.

Så bra. Hvor dårlig står det egentlig til med pappaen din? Du skrev i en skravletråd at dere ikke villle fortelle han hvor dårlig det går med han til han selv enda. Jeg spurte deg der, men det er ikke sikkert du har sett det. Det er greit om du ikke vil svare altså. Det skjønner jeg.

Det har jeg ikke sett Namba, beklager. Jeg svarer på de spm jeg kan jeg.

Pappa er kjempe dårlig, han har nyresvikt, hjertet gjør ikke den jobben det skal pga diabetesen. Legen på Riksen sa at pappa ikke kommer te å klare en transplantasjon te. 

Er glad det er en lege som har sett i papirene te pappa og sagt fra.

Det må være veldig tungt for dere. Er det mulighet for at han kvikner til igjen?

Det er tungt, verre denne gangen enn for 8 år siden. Om han blir sånn som han var vet vi ikke. Han sover en del om dagen nå, skal ned te han senere i dag.

Jeg krysser fingrene for han og håper på det beste.

Takk Namba.

Back
Topp