Forbanna NAV!!

x1xtonje07

Forumet er livet
I dag fikk jeg alle søknadene mine i retur, fordi jeg ikke hadde levert en regning for barnehagen samtidig med resten - leverte den dagen etter, noe jeg fikk beskjed om at var greit... ringer ned dit nå, veldig fortvilet siden jeg ikke har noen penger, og hun sier at jeg må levere de tilbake igjen. Så sjekker hun opp med folkeregisteret og ser at sambo ikke er registrert på ny adresse, så jeg får ikke levert søknaden før 10. mai for da flytter han inn i den nye leiligheten... plutselig rett før vi legger på, kommer hun på at vi også må gå til mekling på sosialkontoret for å mekle om samværet med barna, noe vi har kommet til enighet om for oss selv... men det var ikke nok, så nå har jeg måttet bestille time til mekling hos de, noe som kan ta litt tid før vi får gjort... så fikk jeg også høre at pengene blir utbetalt måneden etter de har mottatt søknaden, noe som betyr at jeg ikke får noen penger før i juni [:@] får ikke noe hjelp hos sosialkontoret heller, siden jeg er student [:@][:@]

blir helt fortvilet jeg...!!! utrolig sykt at systemet skal være sånn!! [:'(]

ringte de en gang til og hørte ordentlig om det var noe å gjøre... det trodde de ikke, siden reglene er så strenge... sitter bare og gråter nå...får kun barnetrygd og 5000 kroner fra lånekassen neste måned, og så må jeg vente helt til 20. juni før jeg får penger igjen... har jo husleie, barnehage og masse regninger sdom må betales... [:(] ingen jeg kan låne av heller nei, for jeg får aldri råd til å betale tilbake så mange penger.

uffffffff da høres ikke bra ut. Sos må jo hjelpe ungene så dem har mat.. de kan vel ikke nekte deg det? Er det ikke noen på generelt som har litt peiling på dette da.. spør du!!!

går ikke an å få noe hjelp fra NAV dessverre... jeg har jo også fått to betalingsanmerkninger fordi eksen ikke betalte regningene[:'(] så jeg får ikke lån heller... min mor har sagt at jeg kan låne penger til å betale de to regningene, men jeg har ikke turt å si hvor mye det er, for da kan hun nok ikke hjelpe meg allikevel... men hvis de to anmerkningene forsvant kan jeg jo kanskje ta opp et forbrukslån for å betale tilbake mamma og så litt ekstra for å klare meg til juni...

finner nok en løsning, men det var bare så frustrerende at NAV ikke ville prøve noe for å hjelpe meg, selv om jeg grein i telefonen...

Du må gå på sosialen tonje, du har nemlig krav på bo og livs opphold fra de uansett hva de sier. sikkert noe mer når du er alene med to barn. du må si at du ikke har penger til mat utgifter pga situvasjonen din og be om nødhjelp og så få hjelp frem til du får penger fra nav, det har du krav på altså, dra dit i morgen å krev å få prate med en der nede ikke gi deg før du får det! staten er veldig vanskelige fordet de vil ikke gi ut mer penger en de må, men man skal få hjel når man trenger det!!!![:@]

ORIGINAL: shina

Du må gå på sosialen tonje, du har nemlig krav på bo og livs opphold fra de uansett hva de sier. sikkert noe mer når du er alene med to barn. du må si at du ikke har penger til mat utgifter pga situvasjonen din og be om nødhjelp og så få hjelp frem til du får penger fra nav, det har du krav på altså, dra dit i morgen å krev å få prate med en der nede ikke gi deg før du får det! staten er veldig vanskelige fordet de vil ikke gi ut mer penger en de må, men man skal få hjel når man trenger det!!!![:@]

jeg ringte de i sted og de er utrolig firkantete her jeg bor.. da vi nettopp hadde fått emily var jeg også student, men da bodde vi i porsgrunn og da fikk vi hjelp... men her vil de ikke... når jeg spør de om hva jeg kan gjøre, så sier de "jeg vet ikke", men at de ikke kan hjelpe meg... [:'(]

han kan ikke hjelpe dessverre... han har veldig dårlig samvittighet da, så i dag hadde han handlet endel mat til oss... skal spørre min mor om et lån i et par dager, så jeg kan få betalt de utestående regningene, så kan jeg ta opp et lån og betale henne tilbake... det må vel gå håper jeg. de har en solid inntekt, det er bare det at de har seks barn, så da må de jo være rettferdige [:)]

takk for alle tilbakemeldinger!! godt å få luftet seg her inne...! Har ikke fortalt dette til noen andre, for jeg synes det egentlig er utrolig flaut, og jeg føler meg ganske så mislykka [8|][:'(]

takk for varme ord [:)]

De kan si hva de vil men de er faktisk pliktig til å hjelpe.

dette er  lov om sosila stønad, jeg hentet det på nettet.

Kapittel 5. Økonomisk stønad

§ 5-1. Stønad til livsopphold.
      De som ikke kan sørge for sitt livsopphold gjennom arbeid eller ved å gjøre gjeldende økonomiske rettigheter, har krav på økonomisk stønad.
      Stønaden bør ta sikte på å gjøre vedkommende selvhjulpen.
      Departementet kan gi veiledende retningslinjer om stønadsnivået.

§ 5-2. Stønad i særlige tilfeller.
      Sosialtjenesten kan i særlige tilfeller, selv om vilkårene i § 5-1 ikke er til stede, yte økonomisk hjelp til personer som trenger det for å kunne overvinne eller tilpasse seg en vanskelig livssituasjon.

Så  stå på ditt.

ORIGINAL: shina

De kan si hva de vil men de er faktisk pliktig til å hjelpe.

dette er  lov om sosila stønad, jeg hentet det på nettet.

Kapittel 5. Økonomisk stønad

§ 5-1. Stønad til livsopphold.
     De som ikke kan sørge for sitt livsopphold gjennom arbeid eller ved å gjøre gjeldende økonomiske rettigheter, har krav på økonomisk stønad.
     Stønaden bør ta sikte på å gjøre vedkommende selvhjulpen.
     Departementet kan gi veiledende retningslinjer om stønadsnivået.

§ 5-2. Stønad i særlige tilfeller.
     Sosialtjenesten kan i særlige tilfeller, selv om vilkårene i § 5-1 ikke er til stede, yte økonomisk hjelp til personer som trenger det for å kunne overvinne eller tilpasse seg en vanskelig livssituasjon.

Så  stå på ditt.

takk shina! jeg skal ringe de på mandag og fortelle situasjonen og at de må hjelpe meg. [:)]
ringte forresten tilbake til trygdekontoret og min saksbehandler i dag - hun kommer ikke til å vente helt til 20. juni med å betale pengene, men i begynnelsen av juni i stedet. litt bedre det da ihvertfall [:)]

ja det er veldig bra[:)] Og som jeg pleier å si - det ordner seg alltid for snille jenter [;)]

ringte forresten tilbake til trygdekontoret og min saksbehandler i dag - hun kommer ikke til å vente helt til 20. juni med å betale pengene, men i begynnelsen av juni i stedet. litt bedre det da ihvertfall

Ja men hvis du får pengene tidlig i mnd sitter du jo med samme problemet på slutten av den mnd, du får jo ikke penger igjen før den 20 august, det er bedre om du får utbetalingen til den tiden den skal komme, får hjelp fra nå og til da så du ikke heger etter hele tiden.

Blir så frustrert på dine vegne, det skulle ikke vert så firkantet som det er nå, når mennesk er som deg, studerer og har to barn gjør alt man kan for å løse ting så får man ingen ting igjen for det, når man trenger det![:@]

utrolig irriterende ja... de tvinger meg jo nesten til å slutte å studere og begynne å jobbe istedet... men nå kan jeg jo ikke det heller, siden jeg har en baby...[8|]

Jeg har heldigvis verdens snilleste mor som nå har satt over penger til meg så jeg kan betale alt jeg skylder, så jeg kan ta opp et lite lån [:)] vet ikke hva jeg skulle ha gjort uten henne...!!

Så bra du har så snill mor..Heldig der da[:D]
Håper virkelig alt går bra for deg, og husk å stå på kravene på sos, søk flere ganger. Dem sier alltid nei førstegang

ja jeg skal ned dit etterpå og høre... må jo få noe hjelp ihvertfall!

Skal x fingrene sammen med deg, dem må jo tenke på at du har barn. Men for all del ikke si at du får låne penger av moren din eller noen andre, da får du ingen hjelp

takk[:)] skal ikke si det nei. da drar jeg nedover [:)] oppdaterer senere i dag jeg da [:)]

Back
Topp