forbanna nav kontor!!!

gryjenta

Forelsket i forumet
herregud snakk om å være frekke!!![:@] jeg fikk beskjed om at jeg kunne søke om engangstønad..og det gjorde jeg og så har jeg ikke hørt noe på 1mnd så ringte jeg idag og da fikk jeg beskjed om at jeg ikke har rett på engangstønad men må søke foreldrepenger istedenfor og det kan ta opp til 2 mnd før jeg får svar!! og jeg har termin om 5 uker!! hvorfor i helvete sa de ikke det til meg i sommer da når jeg spurte hva jeg kunne søke om og hadde krav på??fy faen for et system. snakk om å stresse og ødlegge tilværelsen ennå mer til en ung høygravid jente[:@][:(]
nå må jeg låne penger av mine foreldre for å få råd til utstyr liksom!! veldig kjekt[:(]
trodde forresten de var pliktige til å gi beskjed/sende brev om at de har mottat søknaden eller opplyse meg om hva jeg har krav på FØR jeg søkte!!![&:]

Hva du har krav på står det jo vanligvis oppgitt på NAV sine hjemmesider, selv om det ikke alltid er like lett å forstå det - der står reglene for når du har rett på foreldrepenger osv.
Ellers skal de ganske riktig gi beskjed om at de har mottatt søknaden din, ja - måtte selv ringe NAV og purre i dag, da jeg sendte inn en søknad for en måned siden uten at jeg har hørt noe i mellomtiden.
Heldigvis hadde de mottatt søknaden og bare glemt å sende brev, men de kunne ikke si noe om når den eventuelt er ferdigbehandlet... [8|]

Håper søknaden din går fort i gjennom, slik at du får pengene dine snart! [:)]

ja men det var det jeg syns var litt rart for jeg husker jeg tenkte på dette med foreldrepenger også men siden hu på nav ikke nevnte noe om det så tenkte jeg at det ikke gjaldt meg[8|]men håper det går gjennom fort slik at jeg slipper å stresse med det også etter han er født[:-]

Men det er jo ganske kjent at har du en jobb er det foreldrepenger en skal ha. Er du sikker på at det ikke er overgangsstønad du hadde tenkt å søke på? Ved siden av foreldrepengene, for det kan du ha rett på med foreldrepenger også.

Engangsstønad er jo en sum du får en gang, foreldrepenger får du jo 100% eller 80% lønn i et år, mye bedre ordning egentlig.

jeg har ikke jobbet siden mai og fikk avslag om overgangstønad. har kun fått aap siden mai nå.
uff forvirrende[:(]

Jamen aap kvalifiserer til foreldrepenger, det står det jo på nav sine sider :o) Du har krav på en av de 2 tinga og har du fått avslag på engangstønad er det jo bra, for da har du krav på foreldrepenger. Send inn søknad på det du så ordner nok alt seg :o)

Hvis du går inn på nav sine sider så ser du at blant annet svangerskapspenger, arbeidsavklaringspenger og sykepenger gir deg rett til foreldrepenger.

ja jeg fant ut av det[:D]tusen takk[:)]

Back
Topp