forbanna møkka systemet i norge!!

x1xGoth

Forelsket i forumet
JEG HATER AT ALT SKAL SKJE ELEKTRONISK!

JEG HATER AT BANKORT IKKE LENGER ER SKIKKELIG LEGITIMASJON!!

JEG HATER SAMMENSLÅINGER AV ETATER!!

JEG HATER SENTRALISERING AV ETATER!!

MØKKA NORGE!!

sånn, måtte bare få det ut[8D]

har ikke fått skattekortet i posten...FLOTT

må helt inn til stavnager for å komme meg til skattekontoret...FLOTT

kommer dit og får beskjed om at det ikke går ann å få det over skranke lenger pga nye regler...FLOTT

MØKK!!

Ha, den var du jo heldig med[&:][:'(]

ORIGINAL: Trude Ellerei

Hææ?
Det er da ikke lenge siden man kunne bare foreta noen enkle tastetrykk på pc'n, på Skattedirektoratets hjemmeside for å få nytt skattekort...
Eller ta en telefon dit.

Makan, må man helt til Stavanger?? Jaja, det kommer jo an på hvor hen i landet man bor da.
Men har selv aldri møtt opp i skranken for å få et skattekort.
Rart.

Og btw... jeg hater det samme som deg.[8|]

joda, noen ekle tastetrykk en en ting det, hadde ikke kodene forsvunnet i flyttingen...

og for å bestille nye koder var det ikke nok med bankort gitt, man måtte ha pass, pass har jeg ikke...

og ikke går det ann å få det over skranken, så hva faan gjør man da!!

og tror dere ikke hu glemte å nevne at jobben min fikk det elektronisk før jeg sto der og gråt!!  

Jeg bestilte nye koder over nettet, og fikk de i posten et par dager senere.

det er litt vanskelig når man akuratt har flytta, og det ikke er bare bare og få bytta adresse uten de kodene, og uten riktig folkergistrert adresse får man ikke bestilt nye heller. og når man jobber fult, er alene med barn, og ikke har bil pluss sliter med angst. er det ikke bare bare og komme seg inn til nabokomunen for å få bytta den heller. og nei, det var ikke nok med bankort for det heller, måtte ha pass....OG JEG HAR IKKE PASS!!

du kan bestille nye koder via sms

ORIGINAL: thejohan

Det er helt idiotisk at man må ha pass! Det har jeg aldri hørt!
Så lenge du har et bankkort med bilde og personnummer på, så kan de ikke nekte deg! Kan ikke skjønne hvorfor det, i såfall....?

nye regler, jeg fikk ikke bruke bankort i banken en gang her om dagen!

ORIGINAL: stine_s

du kan bestille nye koder via sms

ikke så lenge jeg ikke får bytta adresse, noe jeg ikke fikk gjort uten pass!

ORIGINAL: lillemæ

Jeg var å henta skattekort over skranken på skattekontoret i går.
Hadde ikke fått i posten, så de skrev ut et mens jeg var der.
Viste bare bankkortet mitt, så skjønner ikke hvorfor du må ha pass.

merkelig, jeg kunne ikke få det over skranken uasett, pga nye regler fra øverste hold sa hun. og ikke fikk jeg gjort noe uten pass heller[8|]

ORIGINAL: Goth

Det er helt idiotisk at man må ha pass! Det har jeg aldri hørt!
Så lenge du har et bankkort med bilde og personnummer på, så kan de ikke nekte deg! Kan ikke skjønne hvorfor det, i såfall....?

nye regler, jeg fikk ikke bruke bankort i banken en gang her om dagen!

Nå måtte jeg ringe svigermor som jobber i bank, og hun hadde ikke hørt om noen nye regler..
Der går iallefall bankkort som legitimasjon enda.

Merkelig at det skal være forskjellig fra plass til plass..

jeg skulle bytte bank, og da fikk jeg beskjed i den nye banken at det holdt ikke med bankort for å føre det over til den nye banken, da måtte jeg ha pass...

Jeg skulle oprette en slik boligoppsparing i banken min... Jeg fikk da vite at jeg måtte ha med pass, jeg hadde ikke pass som var gyldig.. I tillegg fikk jeg vite at jeg sto som flyttet ut av landet og ikke inn igjen, og det skjønner jeg ikke for jeg hadde bodd i norge i 5 år og hatt denne banken like lenge.[8|][8|] Og da kunne jeg hvertfall ikke få opprette en oppsparing[8|]

Back
Topp