Forbanna legevakt

MarcusMamma

Forumet er livet
En venninne ringte meg for noen timer siden og hadde problemer med synet, det forsvant mye og hun klarte ikke lese meld osv, så når jeg snakket med hun beg hun og stokke om ord og ble bare værre og værre, hun sa ikke en hel setning og alt hun sa hang ikke sammen på noen måte. Så ble jeg redd og beg og tenke på hjerneslag osv så spurte om hun hadde følelse i fjes,armer og bein etter litt beg hun og si noe om munnen men klarte ikke si hva som skjedde så jeg ringte 113 og de ringte opp igjen til hun der hun klarte bare si armen og kinnet (de spurte om hun hadde mistet følelsen og hun sa ja)

Reiste inn på legevakten til hun der vi gråt litt og var kjempe redd begge to, hun lå bare og skalv hadde ikke følelse på venstre siden av fjeset og var nummen i hele kroppen. Legen kom inn og sjekket refleks i armer og bein og sendte hun hjem, jeg spurte om han ikke skulle ta noen prøver men han mente det ikke var akutt nok og at det sikkert bare var alkoholen (hun har drukket i helgen) så hun kunne heller ta seg en legetime hos fastlegen og sjekke om hun hadde mangel på noe, så han mente hun burde dra hjem og spise c-vitamin og sove??????
er dette normalt da??????

bør ha rett den legen at det ikke skjer noe med henne i natt

[:@][:@][:@][:@]

HÆRREGUD!!!!!!!!!!!!!![:@][:@][:@]
Håper virkelig at det går bra med henne!
Fikk helt vondt i magen jeg nå!

Når hun hadde drukket, burde han i det minste sjekket hva hun hadde drukket. Tresprit (smuglersprit-sak for noen år siden, for den som husker...) gir syns-forstyrrelser.
Uansett burde man ikke sende hjem pasienter med lammelser, før enn det er avklart hvorfor lammelsen har oppstått.
Skjer det henne noe i natt, så klag til pasientombudet. (eller hva det nå heter..)

ORIGINAL: Martima

Det hørtes veldig merkelig ut.. Hvordan går det med henne nå?

Fy faen... Jeg hadde blitt dritsur! Desverre har jo leger "alltid" rett[&:]

Åssen går det med ho nå da?

Hei vettuka!
Nå er jeg så drittlei av å lese om disse såkalte legevaktene våres som skal være så jævlig hjelpsomme![:@]
Hvordan går det med henne nå då?

ORIGINAL: Martima

hun har vert på full sjekk nå, masse prøver ble tatt.
Legen mente det var ett kraftig migrene anfall, men hun skal på videre sjekk.
Men fortsatt jævlig dårlig av han legen på legevakten[:@]

ORIGINAL: MarcusMamma

Oida. Håper alt er bra med henne nå.
Helt utrolig at den legen ikke skjekket. Hadde jeg vært deg så hadde jeg sendt en skriftelig klage til legevakten på den legen. Kanskje han får en bot eller noe? For det er ikke bra å avvise pasienter når det faktisk viser seg at det er noe alvorlig.

ORIGINAL: Triiny

ORIGINAL: MarcusMamma

Oida. Håper alt er bra med henne nå.
Helt utrolig at den legen ikke skjekket. Hadde jeg vært deg så hadde jeg sendt en skriftelig klage til legevakten på den legen. Kanskje han får en bot eller noe? For det er ikke bra å avvise pasienter når det faktisk viser seg at det er noe alvorlig.

sign, føler generelt at helsenorge svikter MER OG MER jeg [:(] ed alle disse grusomme historiene om barn og voksne som ikke blir tatt på alvor [:@]

Mannen min jobber som ambulansearbeider og jeg leste dette til han. Første svaret hans var: hva slags doktor er dette? Det som er beskrevet er omtrent alle symptomene på hjerneslag. Bruker venninnen din p-piller? De som bruker p-piller kan ha større risiko for blodpropp.

hvordan går det med henne nå da??

ORIGINAL: Stjerna*

hvordan går det med henne nå da??

det går bedre nå, hun hadde veldig vondt i hodet på mandagen og hun slet forstatt litt med vanskelige ord osv....
Hun er ikke helt avslappet før hun har fått sjekket hodet (venter på brev fra de)
P-pillen måtte hun slutte med på dagen (pga episoden, faren har hatt blodpropp og hjeneslag og at hormonene kunne framkalde ett nytt anfall)

fortsatt sjokket over den legen som ikke tok prøver og ba henne gå hjem og spise c-vitamin[:@]

ORIGINAL: Rød Sol

Det som du beskriver.. skjedde med en kollega av meg.
Han fikk blodpropp i hjernen.. og er nå lammet på halve siden..
han gikk også hjemme og ventet i samme tilstand.. og da fikk han flere blodpropper i hjernen..

Hadde jeg vært henne hadde jeg gått til en privat klinikk asap!

Ja det er nok d lureste. Koster en del mer, men man kan da ikke sette pris på livet!

Back
Topp