Forbanna legevakt

MarcusMamma

Forumet er livet
En venninne ringte meg for noen timer siden og hadde problemer med synet, det forsvant mye og hun klarte ikke lese meld osv, så når jeg snakket med hun beg hun og stokke om ord og ble bare værre og værre, hun sa ikke en hel setning og alt hun sa hang ikke sammen på noen måte. Så ble jeg redd og beg og tenke på hjerneslag osv så spurte om hun hadde følelse i fjes,armer og bein etter litt beg hun og si noe om munnen men klarte ikke si hva som skjedde så jeg ringte 113 og de ringte opp igjen til hun der hun klarte bare si armen og kinnet (de spurte om hun hadde mistet følelsen og hun sa ja)

Reiste inn på legevakten til hun der vi gråt litt og var kjempe redd begge to, hun lå bare og skalv hadde ikke følelse på venstre siden av fjeset og var nummen i hele kroppen. Legen kom inn og sjekket refleks i armer og bein og sendte hun hjem, jeg spurte om han ikke skulle ta noen prøver men han mente det ikke var akutt nok og at det sikkert bare var alkoholen (hun har drukket i helgen) så hun kunne heller ta seg en legetime hos fastlegen og sjekke om hun hadde mangel på noe, så han mente hun burde dra hjem og spise c-vitamin og sove??????
er dette normalt da??????

bør ha rett den legen at det ikke skjer noe med henne i natt[:@]

hun snakker bedre men han ingen følelse i halve fjeset.
hun har fått opp en annen venninne så skal sjekke hun i natt....
Helt patetisk de ikke kunne tatt noen prøver[:@][:@][:@]

ORIGINAL: Natural Beauty

Dette høres ikke bra ut!! Gå til legevakten igjen, eller direkte til sykehuset. Håper det går bra med venninen di . Er hun alene hjemme? Klarer hum å snakke ordentlig?

ORIGINAL: minoja

Dette høres ikke bra ut!! Gå til legevakten igjen, eller direkte til sykehuset. Håper det går bra med venninen di . Er hun alene hjemme? Klarer hum å snakke ordentlig?

Jeg hadde reist inn igjen å krevd å bli sjekket skikkelig!
Legen kan da umulig vite om det er hjerneslag uten å teste hun!
Og et hjerneslag er absolutt ikke noe man kan se an!
Det bør taes fatt i med engang..
Jeg er helt sjokkert!

har sendt de meld om at de bør ringe haukeland osv, hun har ihvertfall noen med seg nå så håper de gjør det eller at hun venninnen følger med i natt.
Men er helt sjokket over legevakten, ikke en eneste prøve[:@]

Hvordan går det med venninen din idag? Håper hun har det bra!

signerer deg

håper de fant ut hva det var

Klarer hun å plystre?? Hvis det er en ansiktslammelse, av uviss årsak, så klarer hun ikke å plystre. Ring fastlegen og få en hastetime... Lykke til

hun har blitt sjekket nå, ble tatt masse prøver og sjekket blodårer osv.
Mener legen kom fram til at det var ett kraftig migrene annfall. Heldigvis ikke slag.

Min kjære hadde noe som helt bells parese.

Da var halve ansiktet lammet, han klarte ikke å rynke på pannen, lukke øyet eller smile.

Han sa det føltes som en KRAFTIG tannlegebedøvelse som aldri gikk over.

Etter 14 dager ble det bedre men det kan ta opp til 3 mnd.

Dette kom sånn plutselig. Skikkelig merkelig og han så helt rar ut[8D]

God bedring til venninnen din- Går det ikke over så sjekk litt ut om bells parese[:)]

Jeg sier ikke at det er det, men det ligner veldig på noe som skjedde meg for litt over 3 år siden. Jeg hadde kyssesyken. Jeg ble akkurat slik du beskriver vennina di. Klarte ikke å prate, ordene gikk i surr, kom bare "blablabla" lyder. Jeg visna vekk i halve kroppen, altså loddrett. Alle kreftene mine forsvant. Pappa henta meg på skolen, ringte lege, fikk beskjed om å komme opp for sjekk, ble sendt hjem... Pappa måtte ringe 113 fordi han ikke fikk kontakt med meg og rett på akuttmottaket på sykehuset. Jeg hadde virus på hjernestammen og leveren. Men minner meg også litt om da svigersøstra mi fikk hjerneslag. Det går nok bra med henne, men er ekkelt når det står på.

Back
Topp