Forbanna dritt baking! Hjelp meg!

MamsTW

Gift med forumet
Har fått i oppdrag å bake til basar i grendehuset i morra.... Tenkte jeg skulle bake eplekake siden "alle" baker sjokoladekake.
kaka smaker nam, men ikke søren om jeg kan komme med den kaka så de får selge... Bakte muffins, de sank helt sammen og ser heller ikke ut....[:@]

Spørsmålet er nå; kan jeg lage belgiske vafler med sjokolade inni eller på?

Gir opp bakinga og føler ikke jeg kan bake sjokoladekake eller noen av de andre kakene. blir for smått....

Hvorfor kan du ikke gi de eplekaka da? Sank den sammen også?
Ikke åpne ovnen mer enn du må når du lager muffins og kaker, da synker de gjerne litt [;)]

Men ja, du kan lage belgiske vafler, syns jeg i allefall [:)]

eplekaka syns jeg så utrolig udelikat ut... aner ikke hvorfor d ble sånn... muffinsene hadde jeg i så lenge de skulle, men jeg sjekket om de måtte litt til... d var nok til at de pfffffff'a ut for meg[:'(]

Belgiske vafler er hvertfall veldig greit for unger å spise. ikke søler det hvertfall

For dere som bor i bergen så har dere sikkert smakt vaffelhjertene med sjokolade på bystasjonen... NAMMM!!!!
det er SÅNNE jeg lager. bare ikke hjerter da [;)]

Kjedelig når det blir sånn [&o]

ORIGINAL: Novemberstjerne

eplekaka syns jeg så utrolig udelikat ut... aner ikke hvorfor d ble sånn... muffinsene hadde jeg i så lenge de skulle, men jeg sjekket om de måtte litt til... d var nok til at de pfffffff'a ut for meg[:'(]

Belgiske vafler er hvertfall veldig greit for unger å spise. ikke søler det hvertfall

For dere som bor i bergen så har dere sikkert smakt vaffelhjertene med sjokolade på bystasjonen... NAMMM!!!!
det er SÅNNE jeg lager. bare ikke hjerter da [;)]

Det er jo VIDUNDERLIG godt! Du kan absolutt lage det!!! [:D]

Baketips fra meg [:D]

Romtempratur på egg!
Skal egg og sukker piskes sammen så pisk det min 10min!
Får du fortsatt kaker som synker i midten, så senker du tempraturen på ovnen. Problemet er at kaken blir stekt ytters så det blir en topp på kaken og når du tar den ut så detter den sammen fordi den ikke blir jevnt stekt.

Håper dette hjelper[;)]

Back
Topp