Forbanna Adecco...

*Meya*

Forumet er livet
Herregud, de tuller så inn i helsike med lønna. Nå fikk gubben -3500 i lønn fordi DE har lagt inn med feil sykemelding... DE la han inn med full sykemelding, mens han var aktiv sykemeldt, og mener at hele forrige betaling er han skyldig dem, minus noe.

Og så sier de bare at jaja, det gjør vel ikke noe, han får vel dekket inn det på neste lønn, og at "det er jo bare to uker til neste utbetaling og da får du jo normal lønn, eller kanskje tillegg lønna fra denne utbetalingen"...

Jeeeeeeez jeg kjenner jeg blir gal!

[>:] synes det er så lettvinnt for dem å si , ja ja han får det på neste utbetaling, så lenge ikke det angår dem er det greit liksom... Hva om de hadde blitt trukket 3500 i lønn selv.. 3500 er ikke lite penger- og det kan faktisk dekke en god del regninger som : telefon, internett, bhg, bredbånd tv o.l samtidig

DUSTER!!! HVorfor kan de ikke korrigere det nå med en gang da??????

Fy søren. Det kunne de ha gjort annerledes ja.

Sliter selv med lønningene mine fra Adecco.
Tror det er 4 lønninga mi nå det er noe tull med.
Skulle nå få etterbetalt timer, som de ikke hadde fått med på forgje lønning pluss den vanlige lønninga mi.
Og har ikke fått mere enn 1700,- utbetalt....
Og skal jeg og familien min klare oss på 1700 på 14 dager nå...
Har jo lån og regninger jeg må betale.

Uff.
Håper de kan fikse det.

Og de kunne ha fiksa det annerledes for dere å altså....[:@]

Har selv jobbet for Adecco å jeg skal ALDRIG meir jobbe for dei for det var bare tull HELETIDEN å lønna må dobbelsjekkes HVER gang for det var ALTID noe feil [:'(]

ORIGINAL: Trude Ellerei

Hva med å organisere seg?
De har ikke lov å tulle med folks lønninger slik.
Så hvis man er organisert, kan man i det minste få fagforeningen til å backe opp og sørge for at den organiserte får det h*n har krav på.

Uhm, hvordan vet du at vi ikke er organisert [8|]

Jeg er i LO og gubben i Negotia...

ORIGINAL: MorTilOliverogMarkus

Skulle nå få etterbetalt timer, som de ikke hadde fått med på forgje lønning pluss den vanlige lønninga mi.

Uff.
Håper de kan fikse det.

Nei så kjipt... Her er det tredje lønna med tull, dels stammer dette fra det sammenbruddet de hadde da de fiksa sidene sine, og dels fordi gubben har vært aktiv sykemeldt, men de har lagt inn sykemelding.

De er skikkelig sånn "jammen, da kommer det neste gang, vi kan ikke sende ut penger i mellom utbetalinger"... Gah.

ORIGINAL: *Meya*

ORIGINAL: MorTilOliverogMarkus

Uff.
Håper de kan fikse det.

Nei så kjipt... Her er det tredje lønna med tull, dels stammer dette fra det sammenbruddet de hadde da de fiksa sidene sine, og dels fordi gubben har vært aktiv sykemeldt, men de har lagt inn sykemelding.

De er skikkelig sånn "jammen, da kommer det neste gang, vi kan ikke sende ut penger i mellom utbetalinger"... Gah.

Ja er kjipt.
Ja er sånn her å, har bare blitt tull etter at de forandra datasystemet sitt....[:@]
Jeg har heldigvis en saksbehandler som er sikkelig alright.
Så hun står virkelig på for at jeg skal få det jeg skal ha nå. Får virkelig håpe det ordner seg ja....

Hun gubben har er en del av disse "jammen du får det jo på neste lønn" -folkene... [8D]

eneste grunnen til at det gikk sånn noenlunde smertefritt nå, er fordi jeg faktisk fikk lønn i går hehe...

Vet du? Blir sinna bare jeg hører Adecco!! Husker jeg skulle levere skattekortet mitt. Ringer å spør om det er mulig å legge dette i postkassa dems sammen med timelistene. Jo, det var ikke noe problem. Så jeg fester timelister og skattekort sammen med binders, legger dette i en konvolutt og skriver på mitt navn samt med rød skrift med understrek: skattekort+timelister.
Hva skjer? Jo de roter bort skattekortet mitt, gir meg halv lønn og unnskylder seg med at jeg får det igjen på skatten neste år. For det hjalp meg jævlig mye der og da i oktober, at jeg fikk igjen penger i juni.. Baaah!!!
Føler virkelig med dere!! Det er til å rive av seg håret av!

ORIGINAL: MalinDalin

Vet du? Blir sinna bare jeg hører Adecco!! Husker jeg skulle levere skattekortet mitt. Ringer å spør om det er mulig å legge dette i postkassa dems sammen med timelistene. Jo, det var ikke noe problem. Så jeg fester timelister og skattekort sammen med binders, legger dette i en konvolutt og skriver på mitt navn samt med rød skrift med understrek: skattekort+timelister.
Hva skjer? Jo de roter bort skattekortet mitt, gir meg halv lønn og unnskylder seg med at jeg får det igjen på skatten neste år. For det hjalp meg jævlig mye der og da i oktober, at jeg fikk igjen penger i juni.. Baaah!!!

men men men..hvorfor kunne de ikke bare etterbetale noen uker senere???

ORIGINAL: sas

ORIGINAL: MalinDalin

men men men..hvorfor kunne de ikke bare etterbetale noen uker senere???
Nei, de kan visst ikke det. Skjedde en jeg jobbet med faktisk... De kunne ikke tilbakekalde skatt...

Hørte en som hadde 7-800 utestående fra forrige lønn, og skulle ha full lønn denne utbetalingen, men som fikk bare de 7-800 fra forrige lønn, og ikke lønna si... 

Men hvis han er aktiv sykemeldt skal nav dekke hele lønna! Har nav og legen min sagt til meg nå som jeg er aktiv sykemeldt! (om ikke da jobben dekker hele sykeperioden og får refundert av nav)

ORIGINAL: Tinha

Men hvis han er aktiv sykemeldt skal nav dekke hele lønna! Har nav og legen min sagt til meg nå som jeg er aktiv sykemeldt! (om ikke da jobben dekker hele sykeperioden og får refundert av nav)
Ehh, han fikk vite fra legen, fra Adecco, OG fra NAV at de skal dekke de dagene han ER på jobb, og NAV skal dekke de dagene han er hjemme...

ORIGINAL: *Meya*

ORIGINAL: Tinha

Ehh, han fikk vite fra legen, fra Adecco, OG fra NAV at de skal dekke de dagene han ER på jobb, og NAV skal dekke de dagene han er hjemme...

http://www.nav.no/Arbeid/Arbeidsgiver/Oppf%C3%B8lging+av+sykmeldte/Aktiv+sykmelding/1073745140.cms

Nede på siden der står det:

Hva kan du få?
Du beholder sykepengene. Sykepenger kan utbetales i maksimum 52 uker, og perioden som aktiv sykmeldt inngår i disse ukene.

Back
Topp