Foranliggende morkake?

Eca

Betatt av forumet
Hei.

Var på Ul og fikk beskjed om at morkaken lå foran åpningen. Fikk bekjed at den mulig ville flytte seg etterhvert. Skal derfor tilbake på ny UL. Fikk også beskjed om å ta kontakt med en gang ved små blødninger.

Noen andre som har erfaringer med dette?

Hilsen E

Jeg hadde det i begynnelsen av svangerskapet. Hadde en blødning i uke 10 pga dette. På den ordinære ultralyden denne uka ble det konstatert at morkaka ikke ligger over mormunnen lenger [:)]

Dette har jeg også fått beskjed om. Men iflg jordmor var dette så vanlig at det ikke var noe å bekymre seg for. Skal på ny Ul i uke 32 og følelsen sier at da ligger den nok kjempefint. Uansett tror jeg det ordner seg!
Har ikke hatt blødninger siden før uke 12 en gang. [:)]

[:)]Takk for fine svar. Håper og tror at den er borte neste gang.

KLÆM til dere

Min lå fortsatt delvis foran på rutine UL i uke 18. Hadde noen blødninger forårsaket av dette i uke 16 og 17. Skal til ny UL i uke 32, og de regner med den har flyttet seg til det.

Håper det, for jeg vil gjerne føde "vanlig".

Hei, jeg fikk en kraftig blødning for 1 uke siden og da var jeg akkurat passert 18 uker. Ble kjørt med ambulansen til sykehuset hvor jeg ble undersøkt. Det viste seg at jeg hadde en delvis foreliggende morkake. (i etterkant viste det seg at en stor del av fliken lå foran mormunnen)
Ble 100% sykemeldt, må ta det helt med ro-ikke stresse, ikke løfte tungt, 0 sex og ikke gå for mye.
Skal på kontroll om 1 uke (14 dager etter) og da skal legen sjekke om morkaka har flyttet seg.

Fikk beskjed om at dette skal gå bra, og at blødningene kan medvare. Har heldigvis ikke blødd i 5 dager og håper disse holder seg laaaangt vekke.
(legen på sykehuset sa at hvis en blør over en lenger periode kan det forekomme infeksjoner og dermed at vannet går. Min lege mente på at det en bitte,bitte liten sjans til det)

Ble skikkelig skremt av dette, også i tillegg til at vi har strevt MASSE med å få barn (dette er en IVF/prins[&:])

Uff, skjønner at dette har vært skremmende Mandarin - men nå følger de med på deg og du får tett oppfølging, så vi får vel regne med at alt går bra. Krysser fingrene for deg allikevel!

jeg fikk akkurat samme beskjed og skal tilbake på ny ultralyd i uke 32 for å se om den har flyttet seg. fikk beskjed om at det kunne bli keisersnitt hvis ikke morkaken har flyttet seg

Labben, når merket du dette?  Fikk du blødninger eller ble det påvist på UL? Det samme sa de til meg om keisersnitt (men det føler jeg er det minste problemet, håper vi kommer så langt...)
Har vært blodfri i 6 dager, men i dag spottet jeg litt, brunt ved et tilfellet. Er klar over at dette er normalt, men hadde håpet at dette ikke skulle skje igjen[&o][:o]
Skal på ny UL 8.mars (jeg får litt tettere oppfølging pga. "IVF-graviditet")

Jeg fikk beskjed om det på ultralyd. jordmor sa samtidig at det trolig har forårsaket to blødninger, hadde en i uke 7 og en i uke 10 (fikk ikke ultralyd noen av gangene). har ikke blødd noe siden, men fikk beskjed om at det kunne skje igjen og at jeg i så fall måtte ta kontakt pga faren for at deler av morkaken ville løsne. håper vi klarer oss gjennom svangerskapet begge to, skjønner at du er bekymret siden du er blitt gravid med prøverør, men jordmor beroliget i allefall meg litt med at det i 99 prosent av tilfellene går bra.

ORIGINAL: Mandarin

Labben, når merket du dette?  Fikk du blødninger eller ble det påvist på UL? Det samme sa de til meg om keisersnitt (men det føler jeg er det minste problemet, håper vi kommer så langt...)
Har vært blodfri i 6 dager, men i dag spottet jeg litt, brunt ved et tilfellet. Er klar over at dette er normalt, men hadde håpet at dette ikke skulle skje igjen[&o][:o]
Skal på ny UL 8.mars (jeg får litt tettere oppfølging pga. "IVF-graviditet")

Back
Topp