Foranliggende morkake

Zonnestraaltje

Glad i forumet
Juliknøttene 2022
Er det noen som har hatt foranliggende morkake og opplever at dere kjenner mindre liv også senere i svangerskapet?

Jeg venter barn nr. 3 og fikk i går vite at jeg har foranliggende morkake. Det har jeg ikke hatt før. Jeg kjenner liv, og har gjort det i flere uker(er 19 uker), men jeg har opplevd det veldig anderledes denne gangen og trodde egentlig jeg ventet en rolig baby. Lurer nå på om jeg kan forvente å kjenne mindre liv også senere i svangerskapet? (uke 25+ f.eks.)?

Ja, min opplevelse var at det tok betraktelig lenger tid før jeg kjente like mye liv i svangerskapet med morkaken foran. Typ etter uke 30 vil jeg si jeg kjente massevis med liv, men likevel mitt mindre og mer dempa enn med han hvor morkaka var bak. I det svangerskapet var utrolig masse liv hele tiden.
Når der kommer til babyens personlighet så var han som jeg fikk først, som var helt bajas i magen, en kjemperolig baby :) mens hun siste er skikkelig urokråke.

Jeg har det nå og har kjent liv siden rundt uke 16, men nye mindre enn forrige gang hvor den lå bak. Selv nå i uke 31 er det betraktelig mindre, men likevel tydelig hver dag.

Har to storesøsken som hadde morkake foran, minste har morkake bak og oppover.

Med eldste kjente jeg liv fra uke 20-22, men når det er første så vet man jo ikke helt hva man kjenner etter i starten.
Nå denne gangen forventet jeg å kjenne mye mer liv siden morkaken er bak mot ryggen min, men siden alle 3 barna mine har hatt som favorittplass å ligge med ryggen ut mot høyre side av magen min og sparke litt mot venstre men også inn mot ryggen min har det faktisk ikke vært så stor forskjell.
Jeg hadde trodd at pappaen og storesøsknene skulle få kjenne mye mer bevegelser enn den de faktisk har gjort :confused013
Jeg har kjent liv hver dag siden uke 16, men jeg kjenner jo alt mye bedre enn de som legger hånden på magen min

Jeg har har foranliggende morkake høyt oppe nå, og har nesten ikke kjent liv øverst i magen (34 uker nå). Aldri fått spark i ribbebein og slikt, men masse aktivitet i nedre del av magen og på sidene. Kan jo ha med babyens leie å gjøre også men…

Back
Topp