Foranliggende morkake

Ønskemamma87

Glad i forumet
Septemberlykke 2016
Fikk det for meg at jeg skulle lese ultralyddiagnostikken jeg fikk på OUL og det står det at som anmerkning, Placenta Anterior. Alltså foranliggende morkake. Da er det kanskje ikke så rart at jeg ikke har kjent noe bevegelse enda? :)

Jeg har foranliggende morkake,og fikk beskjed om at jeg kanskje ikke ville kjenne liv så tidlig. Men jeg har kjent masse liv siden jeg var i uke 16,og mannen kunne kjenne utenpå magen allerede 17+5
Nå er jeg 22+1 og kjenner masse live hele tiden. Jeg er førstegangs .

Jeg kjenner heller ikke noe enda:) og har også foranliggende, er i uke 19+3 nå:) (ble korrigert litt tilbake etter oul. Men gleder meg veldig til å kjenne da:)

Jeg er 21+1 i dag og har muligens kjent noe bobling men det er alt. Venter utolmodig på det første virkelige ;)

Jeg har morkaka foran og kjenner kun litt kilinger på sidene innimellom. Ikke hver dag. Er 23+6 i dag.

Foranliggende her og. Er 21+1 i dag og har kjent hver dag siste uken, også på utsiden. Er helt paff over styrken itil knøttet inni der!

Foranliggende morkake og 1.gangs. Har de siste ukene kjent liv daglig. De siste dagene har jeg kunnet kjenne et og annet spark på utsiden. I dag kjente jeg det veldig godt (23+3). Men det er kun når han treffer opp over navlen.

Har kjent ordentlige spark siden uke 19 ca. Sparkene har blitt så harde den siste uken at jeg kan skvette!. De kjennes godt utenpå og man kan se at magen hopper når jeg ligger på ryggen :) er nå 22+5

Det står anterior på oul-skjemaet mitt også. Men på ultralyd så vi at den lå oppe og litt fremme, men ikke sånn veldig fremme :) kjenner masse liv daglig her (19 uker)

En foran oppe og en bak her. Kjenner derfor best liv nede mot skambeinet og på sidene. Enda bare sporadisk og mer som kiling, men mannen klarer å kjenne. Er 19+2.

På ul (18+2) så de at den lå på fremre, dypt. Tror at den må ha flytta på seg nå (24+0) da det stadig er texas i magen og spark og dunking og alt av bevegelser kjennes over hele magen:) Har kjent sterke og tydelige spark siden 20+5.

Er 90% sikker på at jeg kjente noe i morgest! Så ut som om hele magen flyttet seg på høyre side etterfulgt av noe som minner om ilinger og bobling :) har ikke kjent noe slikt før :)

Er veldig individuelt dette. Jeg er annengangs og har morkaka foran. Men har kjent liv lenge og nå har lillegutt blitt så sterk at jeg kan kjenne bevegeler og se dem utenpå magen. Er 23+2..

Jeg fikk også beskjed på UL at morkaken ligger foran på magen, så det tok litt tid før jeg begynte å kjenne noe. Jeg er 22+4 uker og kjenner litt kiling på siden av magen noen få ganger for dagen. Gleder meg skikkelig til å kjenne de mer tydelige bevegelsene! :D Jeg er førstegangs :)

Nå kjenner jeg bobler og magesug hver eneste dag :) skvetter nesten hver gang fordi det er så uventet :)

Kjente de første dunkene forrige søndag, etter å bare kjent sporadiske kilinger frem til da. Har de siste 3 dagene kjent masse spark hver dag - kjempegøy!! Spesielt om morgenen før jeg står opp<3 Er 25+0 i dag.
Har foranliggende morkake.

Foranliggende her også, kjente første ordentlige spark i uke 21.
Nå er jeg 23 uker og nå tar hun skikkelig i og turner rundt der inne, kjenner masse hver dag :love7

Back
Topp