Foranliggende morkake

mamma til snart 4

Flørter med forumet
Var på oul i dag og vi venter en liten gutt!xsmile9xsmile9
Men jeg har også foranliggende morkake, den typen som dekker hele åpningen av livmorhalsen. Jordmoren var nesten sikker på at det ble keisersnitt på meg. flere som har hatt dette, og er det mulighet for vanlig fødsel? Også tenker jeg på disse blødningene.. Hvor vanlig er det, er det noe alle får? Ikke så mye greie på dette:)

Men jeg har også foranliggende morkake, den typen som dekker hele åpningen av livmorhalsen. Jordmoren var nesten sikker på at det ble keisersnitt på meg. flere som har hatt dette, og er det mulighet for vanlig fødsel? Også tenker jeg på disse blødningene.. Hvor vanlig er det, er det noe alle får? Ikke så mye greie på dette:)
Jeg har også forliggende morkake. Blødd jevnlig siden uke 9 ca og er 17+0 i dag. Jeg var på ul forrige uke og fikk konstantert at den er forliggende. OUL 23.mai så sjekkes på nytt da. Det er vel vanligst at den flytter seg opp, tror det bare er rundt 1% hvor den ikke flytter seg i det hele tatt. Så tror ikke utsiktene er SÅ dystre akkurat. Men kommer vel an på utgangspunktet tenker jeg. Ligger den dønn over så skal det sikkert litt mer til for at den flytter seg enn om den ligger kant i kant!

Du har vel fått henvisning til ny ul allerede for å sjekke om den flytter seg? Mener de sa at jeg ville få ny ul i uke 23-24 om den fortsatt lå over mormunnen på OUL.

Hvis den ligger over så legger de opp til planlagt keisersnitt, da får du ikke prøve å føde vanlig.

De sa til meg at noen blør helt til fødsel, andre ikke. Så det varierer. Men om du fikk se en frisk og fin gutt i dag så ville jeg prøvd å la være å tenke for mye på det. Det prøver jeg selv i hvert fall.

Gratulerer så mye en liten guttebaby på vei ❤️

Takk for positivt svar!:D Trengte det kjente jeg, jordmoren var veldig negativ følte jeg..
Er det mye du har blødd, eller er det småblødninger? Og er det noe spesielt som trigger det? Fikk time til ny ul når jeg er 30 uker på vei.
Ligger din også helt over? (Previa tot)

Krysser fingrene for at den flytter seg på oss begge,frister ikke mye med keisersnitt...

Hei Gratulerer med gutt. Jeg var på UL i dag og venter også en gutt, jeg hadde morkake som lå veldig langt ned og må ha ekstrakontroller pga det. Vår jordmor sa at det ofte flytter litt på seg, men at de må passe på.

Takk for positivt svar!:D Trengte det kjente jeg, jordmoren var veldig negativ følte jeg..
Er det mye du har blødd, eller er det småblødninger? Og er det noe spesielt som trigger det? Fikk time til ny ul når jeg er 30 uker på vei.
Ligger din også helt over? (Previa tot)

Krysser fingrene for at den flytter seg på oss begge,frister ikke mye med keisersnitt...
Leit at jordmor var så negativ. Min var heller motsatt. Ga ærlig og god info om evt risiko, men samtidig da at det stort sett flytter på seg som det skal :)
Så jeg velger å forholde meg til den ene prosenten inntil det motsatte er bevist :D
Den dekker ikke totalt her hos meg. Kan i kant/litt over mormunnen sa de.

Jeg har egentlig ikke satt meg så veldig inn i hva keisersnitt innebærer ift mulige komplikasjoner osv, tenker jeg lar være å lese for mye om det før det evt blir realitet :)

Veldig varierende blødninger her. Heldigvis aldri noen styrtblødninger for da hadde jeg nok blitt skikkelig redd! Har du hatt det? Var samleie som trigget det første gang, men så har det bare fortsatt i litt varierende omfang. Alt fra en brun flekk til rosa slim, og noen ganger helt friskt blod. Hard mage har også gjort at jeg har begynt å blø så skal ikke så mye til alltid! Så skjønner at jm var litt nøye på at jeg ikke skulle løfte tungt osv, hun mente jeg også burde ha kort vei til sykemelding hvis det ble værre/oftere. Er i full jobb foreløpig da.

Hva med deg da? Blør du mye og ofte? Kjedelig å gå rundt med en sånn ekstra bekymring men det går jo stort sett helt fint :)

Gratulerer med gutt i magen :)
Min lå også foran, men har flyttet seg. Det er fortsatt en mulighet for at din også flytter seg. Trist å høre at jordmor var så negativ.

Jeg har også forliggende morkake. Blødd jevnlig siden uke 9 ca og er 17+0 i dag.

Jeg fant det ut etter at jeg hadde foranliggende morkake (placenta totalis) som dekker hele mormunnen da det begynte å blø ganske kraftig i uke 15. Blødd mye til og fra frem til uke 17. Plutselig har det stoppet. Skal på OUL i morgen og regner med at den har flyttet seg. Kan komme tilbake til deg etter timen med mer info :)

Jeg har hatt type styrtblødninger hvor det plutselig kommer og da renner det godt. Toalettet har blitt fylt med blod (selv om det tydeligvis ikke skal så mye til for at det ser ut som alt er blod). Men det hele stopper på 10 min. Så er det ikke noe mer blødning før neste gang. Kjedelig å gå rundt med bind i tilfelle det skal skje..

De sa til meg at den antageligvis ville flytte seg (utrolig liten prosentandel hvor den fortsatt blir liggende).

(Er 19+0 i dag)

Hadde dette i forrige svangerskap. Fikk ny ultralyd i uke 32. Da hadde morkaken flyttet seg og jeg hadde en helt normal fødsel :) men det kan sies at jeg aldri hadde noen blødninger.. Vet ikke hvorfor :confused: jeg husker jeg var litt bekymret, men jordmor roet meg og sa at når livmoren strekkes så flytter nesten alltid morkaken seg med livmoren..

Back
Topp