Foranliggende morkake

LB85

Glad i forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Oktoberbarna 2021♡
Da har jeg fått påvist foranliggende morkake etter at jeg våknet opp til blod på onsdag. Ble redd og antok selvfølgelig at det var en SA på gang.

Heldigvis fikk jeg kjapt hjelp av legen som raskt konkluderte med et frisk, aktivt foster, men en morkake som dekker livmoråpnigen og som blødde litt (hadde gitt seg da jeg kom til legen). Så ble jeg sendt hjem med sykemelding ut uken, men blødde igjen allerede i går etter litt aktiviteter (les butikken), så nå ligger jeg rett ut på sofaen og vet liksom ikke helt hva jeg skal gjøre. Ringte Ullevål som sa det var helt vanlig og at jeg antageligvis måtte forvente å blø mer helt til morkaken forhåpentligvis flytter på seg. Hvis ikke blir det keisersnitt når fødselen nærmer seg.

Veldig ubehagelig å blø, selv om det ikke er mengder og gir seg fort.

Noen andre som har opplevd noe lignende?

Huff, så frustrerende :( godt at fosteret fortsatt har det bra, men kjedelig om du skal være tvunget til å bare slappe av fremover. Håper ikke du har andre barn du skal ta deg av?

Hos meg fant de ut at jeg hadde foranliggende morkake på ul. Så her måtte jeg ta det rolig og fikk ikke lov til å ha sex på noen uker. Den har heldigvis flyttet seg litt nå :) Hvor langt er du på vei?

Huff, så frustrerende :( godt at fosteret fortsatt har det bra, men kjedelig om du skal være tvunget til å bare slappe av fremover. Håper ikke du har andre barn du skal ta deg av?

Ingen andre å ta vare på heldivis, men forferdelig kjedelig uansett :)

Hos meg fant de ut at jeg hadde foranliggende morkake på ul. Så her måtte jeg ta det rolig og fikk ikke lov til å ha sex på noen uker. Den har heldigvis flyttet seg litt nå :) Hvor langt er du på vei?

Ja, sex har jeg forbud på noen uker minst. Tror de sa 4 uker, jeg. Jeg er 14+1 i dag. Så 13+6 da jeg begynte å blø første gang.

Ingen andre å ta vare på heldivis, men forferdelig kjedelig uansett :)

Ja, sex har jeg forbud på noen uker minst. Tror de sa 4 uker, jeg. Jeg er 14+1 i dag. Så 13+6 da jeg begynte å blø første gang.
Vi får krysse fingrene for at den har flyttet seg på oul :)

Uff, forstår godt at du var redd da du våknet, men heldigvis har fosteret det bra :) håper den flytter på seg til oul

Så kjedelig, men så bra at alt var bra med den lille ❤️ håper den flytter seg snart...:)

Jeg hadde delvis foranliggende morkake i forrige svangerskap, men den flyttet seg nok opp innen uke 28 ca. Hadde ikke blødninger, men ble bedt om å være litt obs på evnt blødninger og fysisk belastning. Fikk ikke sex-nekt, men vi var litt forsiktige.. :-P

Back
Topp