Foranliggende morkake

TonjeJenta

Forumet er livet
VIP
Noen som har hatt det? Altså som ligger over livmorhalsen?
Min ligger foran og litt bak, så den dekker over livmorhalsen litt pr nå. De satser jo på at den trekker seg vekk,
og får flere kontroller o.l. uansett, så det følges opp. Men.... hvor lang tid pleier det gå gå før den flytter på seg?
Og hvor seint i svangerskapet er det mulig at den fortsatt kan flytte på seg?

INGEN SKJÆRER I MEG!!! Og jeg kjenner at akuratt dette plaget meg bittebittelitt....

dytt

min ligger på samme måte som din,

regner med du skal til ny UL i uke 32 for å se om den er flyttet seg?

jeg skulle det egentlig men var der i uke 29 av andre grunner og den er ikke flyttet seg enda, men den har enda god tid. Jeg skal tilbake i uke 34-35 får å sjekke denne samt om pøbelen enda ligger i tverleie med hode opp og vekta hans

som regel flytter morkaken seg, husker ikke prosentene som ikke gjorde det akkurat nå men de var små

Takk for svar Nemi :). Jeg skal på første kontroll på sykehuset i uke 24 og blir vel hver måned eller hver 2.mnd fra da av, så da holder de nok koll på det hele veien tenker jeg. Jeg har bare aldri hatt det før så måtte spørre litt mer, enn hva jeg gjorde på ultralyd i dag.
Det ble så mye på en gang at jeg fallt av litt hehe

Jeg har det nå. var på ny UL i uke 30 og den hadde ikke flyttet seg så har blitt satt opp til ks nå.

det heter vel forliggende morkake... Den flytter i de fleste tilfeller på seg, men er vel noen prosenter som ikke gjør det ja... Vi får håpe at din peller seg vekk fra hullet :P

Jeg hadde det med snuppa, fikk en del ekstra UL er for å se hvordan det utviklet seg. Siste var vel i uke 32 tror jeg.. Da hadde morkaka trekt seg godt opp på framveggen og jeg fødte normalt.

Når jeg var 13 uker på vei, så begynte jeg å styrtblø. Når jeg fikk en ul da, så de at grunnen var foranliggende morkake. Når jeg da var på ordinære ul i uke 18 så hadde den flyttet seg bak.

Back
Topp