Foranliggende morkake, når kjente kjente dere spark?

Jeg er førstegangsgravid med morkaken foran. Første gang jeg kjente ordentlig spark var 19+4. Nå er jeg 21+3 og kjenner spark hver andre eller hver tredje dag, men kun langt nede. Kjenner ingenting på utsiden enda.
 
Last edited:
Kjente masse i uke 13 + et eller annet, men så ble det rolig, helt til denne uken. Fra 18+3 har jeg kjent aktivitet daglig. Har morkake som ligger foran. Men mistenker at babyen har snudd seg. Ultralyd neste tirsdag. :smiley-angelic001
 
Har morkake foran, kjente smått frem til uke 21, etter det har det bare økt om man ser på utsiden nå, 23+1 :)
2.gangs, men enormt stor forskjell, sist hadde jeg ikke morkake foran.
 
Jeg har endelig begynt å kjenne lille gullet i magen nå! Er 20+6 i dag, har kjent henne litt hver dag i 3/4 dager! Ingenting før det. (Som jeg vet var babyen vertfall) :) har morkaken langt nede/forran.. Gleder meg til å kjenne mer:happy: ikke kjent noe tydelig utenpå enda.
 
Hadde morkaka foran med første. Kjent ikke liv før i uke 24-25 tror jeg. Generelt lite liv hele svangerskapet
 
Kjente fra uke 13-14 denne gangen, med foranliggende morkake. Men kjenner bare på venstre side, så antar morkaka ligger mer mot høyre.

Da jeg gikk gravid første gangen hadde jeg ikke foranliggende og da kjente jeg ikke noe før rundt uke 20 :p
 
Jeg kjente første spark i uke 14 denne gangen, har kjent meget tydelige spark frem til uke 19.. etter uke 19 så har jeg kjent mye liv, men det har vært svakere spark og dult. Fikk vite i dag at morkaken har forflyttet seg på fremsiden (er 23+5 i dag).

I forrige svangerskap så hadde jeg ikke morkaken på fremsiden, og sparkene kjentes mye mer, men heldigvis kjenner jeg mye liv gjennom hele dagen nå også :happy:.
 
Kjente det ikke tydelig før i uke 18, og fikk vite på ul at morkaken lå foran. Det kan være jeg har kjent det siden uke 13-14,men var veldig vanskelig å skille mellom tarmbevegelser og bevegelse fra lillejenta :hilarious:
 
Jeg har kjent små bevegelser de siste par ukene. Fra denne uken (21) er det mer tydelig spark som kjennes ofte gjennom dagen. Nå har også samboer fått kjenne de:D
 
Denne uken begynte jeg plutselig å kjenne spark på høyre side, både innenfor og ut mot hånda. Så det er tydelig at den lille blir sterkere og sterkere :cat:
 
Back
Topp