Foranligende morkake

LanoLotte

Forumet er livet
skal man ha keisersnitt eller kan man godt føde normalt ? Håper noen vet av egen erfaring [:)]

Mener du foran på magen? Det er ikke noe problem i tilfellet - men dersom den ligger og stenger foran livmoråpningen må man nok ha keisersnitt.

Foranliggende morkake, det vil si fremme på magen, er egentlig ganske normalt så det er ikke noe problem med vaginal fødsel [:)]

ORIGINAL: Elimor

Mener du foran på magen? Det er ikke noe problem i tilfellet - men dersom den ligger og stenger foran livmoråpningen må man nok ha keisersnitt.

Foran på magen de sa ikke noe om den lå foran livmorsåpningen .... [&:]

Hvis den ligger langt ned og foran så må man ta KS.
Min lå foran men flyttet seg over på høyre side i løpet av svangerskapet.
Men jeg skulle ha KS uansett [:)]

ORIGINAL: LanoLotte

ORIGINAL: Elimor

Foran på magen de sa ikke noe om den lå foran livmorsåpningen .... [&:]
Da er det ikke noe problem. De hadde helt klart gitt beskjed om at du måtte hatt ks om dette var tilfellet. Jeg har også hatt foranliggende morkake - og det var ingen problem å føde vaginalt[:)]

Takk for svar hjelpen jenter [:D] Skal se på helsekortet mitt hva som står der..

Dersom den lå foran livmoråpningen hos deg så ville du garantert fått informasjon om dette på den ordinære ultralyden, og helt sikkert fått høre at du måtte ha litt ekstra oppfølging for å passe på at den flyttet seg til fødselen. I tillegg er det vel større risiko for diverse andre ting dersom den ligger langt nede om jeg ikke husker helt feil?! Syns jordmora mi fortalte noe sånt.

Dersom den ligger fremme på magen fortalte kanskje jordmor deg at det ville ta litt ekstra tid før du kjente spark, siden den demper sparkene fra den lille. Resten er helt normalt [:)]

Back
Topp