Forankringsseler, hvor??

pandalise

Gift med forumet
Vi fikk ny bil idag, Opel Vectra st.v 2005 modell..

Men, finner ikke ut hvor jeg kan feste forankringsselene.. For ikke er det ei slik stang på hver side under, og ikke ei som går vannrett under der.. Og trekker på sete er helt, så får ikke stappa selene igjennom seteryggen..

emoticon

Det er ikke noe under skinnene til forsetet?

Nei.. Det er ei vannrett stang under der, men den er helt framme, altså ett stykke unna..

Fikk festa de rundt den stanga som holder setet fast i skinnene på gulvet på et vis, men vet ikke om det er rett :/

pandalise skrev:
Nei.. Det er ei vannrett stang under der, men den er helt framme, altså ett stykke unna..

Fikk festa de rundt den stanga som holder setet fast i skinnene på gulvet på et vis, men vet ikke om det er rett :/

Jeg tror det går ann altså :)

Skjønner dilemmaet.. Har dere isofix da? for da trenger man vell ikke forankringsselene..:)

Bilen har isofix ja, men det er en Britax Two Way, så stolen har ikke isofix. ;)

Du kan feste de rundt setet foran, der ryggen treffer setet. 
Skal være bilder av det i bruksanvisningen tror jeg. 

Fru H skrev:

Er vel sånn jeg har det... jeg stikker selen ned bak ryggen på ene siden, og lar selene møtes på siden.. en foran og en ut bak.. og ene gjennom den andre og strammer.. og likt/motsatt på andre siden. Funker gull.

På den forrige bilen vår måtte vi skru på de dingsene som fuglte med i den skruen som fester setene til gulvet på bilen.. Fulgte med noen egne metalldingser.

Siden vi ikke hadde verktøy som passet til de skruene fikk vi et bilverksted til å skru de på for oss..

Var absolutt ingen steder å feste de selene. Setene var tette og skinnene hadde ikke noen åpninger..

Fru H skrev:

Hadde det slik før, men går ikke nå. For selen vil ikke gjennom, den stopper i trekket til framsete.. Det går helt ned til under stolen..

pandalise skrev:
Fru H skrev:

Hadde det slik før, men går ikke nå. For selen vil ikke gjennom, den stopper i trekket til framsete.. Det går helt ned til under stolen..

Ja men du trenger ikke å ta de i mellom, bare rundt..

Fru H skrev:
pandalise skrev:
Fru H skrev:

Ja men du trenger ikke å ta de i mellom, bare rundt..

Rundt hele stolen? er de lange nok til det da? :/

Jeg får det akkurat til i bilen til foreldrene mine hvertfall =) 

Back
Topp