Forankringsselene til bilstol.

StinkiStini

Forumet er livet
Hva er egentlig funksjonen? Hehe

Altså, hvorfor må vi ha de der?

Diskuterte litt med samboeren min på søndag[:-]

Hvor stramt skal de sitte da?

Har lurt litt på det samme igrunn, for hvis det er for at stolen skal sitte fast lurer jeg på hvorfor det ikke er på babysetene?

ORIGINAL: StinkiStini

De skal strammes så hard at de står i spenn. Fikk beskjed på barnebutikken der vi kjøpte våre stoler at vi skulle sette et kne i stolen så skulle en annen stramme, og at vi måtte etterstramme.

Men funksjonen i en kresj blir jo liten?
Vertfall i en frontkresj, for da vil jo trykket gå den veien og gjøre selene slappe.

Men de holder nok setet stødig og på plass når det står stille i hverdagen, samt lenken stolen fast i bilen.

Vertfall i en frontkresj, for da vil jo trykket gå den veien og gjøre selene slappe.

Men de holder nok setet stødig og på plass når det står stille i hverdagen, samt lenken stolen fast i bilen.

De vil vel hjelpe godt til ved en eventuell sidekollisjon?

ORIGINAL: finnerikkenyttnick

De skal strammes så hard at de står i spenn. Fikk beskjed på barnebutikken der vi kjøpte våre stoler at vi skulle sette et kne i stolen så skulle en annen stramme, og at vi måtte etterstramme.

Den ene forankringsselen vår spretter opp igjen om den blir stramma for hardt....Oppdaga det på søndag, og det var starten på diskusjonen.

ORIGINAL: Emmeline

Den ene forankringsselen vår spretter opp igjen om den blir stramma for hardt....Oppdaga det på søndag, og det var starten på diskusjonen.

Da er det noe galt med den og jeg ville byttet den så fort som mulig.

Japp, skal bytte den såklart[:)]
Den er jo ikke som den skal, hadde nok glippet opp igje under kresj også..

Alvorlig feil. Det er det samme som om bilbeltet skulle sprutte opp i en krasj, for da blir det også et hard spenn på den.

Gå til butikken dere kjøpte selen og reklamer, sånt skal det ikke være, man skal kunne stramme de til man blir både gul, blå, grønn og lilla i hender å fjes - men de skal ikke sprette opp igjen, noe stemmer ikke med låsemekanismen i "beltespenna" på forankrinsselen da.

uten selene ville jo stolen gått rett i ryggen på baksetet.

Og babystolee er festet og konstruert på en annen måte.

Ehhh, selene skal ikke bli slappe, stolen skal også stå på et støtteben som står i spenn. I tillegg SKAL jo stolen festes med bilens egne seler, ikke bare med forankringsselene... å når man fester med bilens seler å strammer til å er det faktisk bilens belter som holder igjen stolen ved en evt front kollisjon.

en da lurer jeg på hvorfor duologicen fra acta er uten forankringseler? er det fordi den står på en slags base?

ORIGINAL: Tinha

en da lurer jeg på hvorfor duologicen fra acta er uten forankringseler? er det fordi den står på en slags base?

Den har nok en annen konstruksjon så setet holder igjen på samme måte som forankringselene ville gjort. Besafe med isofix festet jo heller ikke med forankringsseler.

nei men du trenger ikke isofxi for å bruke den stolen. men så lenge du bruker sele så trenger du heller ikke forankringselene var derfor jeg lurte

Back
Topp