Forandringer

Preggers87

Elsker forumet
*MIA*
Julegavene 2019
Jeg hadde lite eller ingen plager i første svangerskap. Men denne gangen kjenner jeg et press nederst i magen som om det er fullt der. Det er jo sikkert livmoren men det er så ubehagelig blir skikkelig uvel hvis jeg lener meg fremover.
Kjenner også press i bekkenet og underlivet og det kan ofte være mer en ubehagelig. Kjenner meg også sulten relativt ofte. Gjerne kanskje en time halvannen etter at jeg har spist meg godt mett kan jeg spise akkurat like stort mengde.. Er overvektig 155 cm høy og 57 kg og sist gikk jeg opp 30 kg, det ønsker jeg ikke igjen!!! Hvordan spiser dere? Mer eller omtrent drt samme? Spiser mindre når jeg er kvalm selvsagt men når jeg føler meg ok er sulten som en knegg!!
 
Jeg spiser mye oftere enn før, men mindre av gangen. Blir fort sulten og fort mett. Alt i alt tror jeg jeg spiser mer, for jeg spiste fryktelig sjeldent før. Men mye mindre fett nå, blir så kvalm av det! Før kjørte jeg på med så mye kalorier jeg kunne når jeg først spiste. Nå sliter jeg med å finne noe som smaker lite nok. Vil helst spise ting alene, altså maule de uten noe annet til. Kan gjerne spise bare salat, bare agurk, eller bare tørt knekkebrød ... og jeg spiser veldig mye brød og knekkebrød, litt fordi jeg er sulten så ofte og det er så enkelt, men også fordi det er det som hjelper mest mot kvalmen, føler jeg. Jeg har gått opp ca to kilo.
 
Forresten, etter mine beregninger er du ikke overvektig. Bmi-en din blir nesten 24, og selv om det er i øvre sjikt av normalområdet, er det innenfor normalvekt :)
 
Spiser mat som først og fremst gir god næring. Dvs at jeg styrer unna junkfood, halvfabrikat mat, mat med mye sukker og saltinhold.. .Spiser altså balanserte måltider med gode proteinkilder, langsomme karbs og sunne fettkilder.:) Mye grønnsaker og frukt :) Prøver i tillegg å holde meg så aktiv som mulig- det gir stor uttelling :)
 
Overvektig er du i hvert fall ikke!

Jeg er 10 kilo tyngre nå enn jeg var da jeg ble gravid første gang. Etter siste svangerskap, så har jeg slitt med å kvitte meg med de siste kiloene. Jeg var endelig godt i gang, og vips! Så var jeg gravid...

Jeg har en enorm appetitt, spiser altfor mye og altfor ofte. Jeg håper det snart normaliserer seg, og at jeg klarer å spise mer normalt og sunnere enn det jeg gjør nå.
 
Har også 10 kg ekstra. Var 48 kg når jeg ble gravid med første. Jeg er overvektig fordi jeg har en større fettprosent tross bmi. Man kan ikke bare ta høyde og vekt man må også måle fettprosent. Derfor sier jeg at jeg er overvektig :) det er super vanskelig å spise sunt. Brekker meg av all mat nesten. Går fint i begynnelsen men så begynner jeg å brekke meg. Det er værst om morgenen. Det frister ikke med gulerøtter og kålrabi skiver.... :wtf::laughing002
 
Jeg hadde lite eller ingen plager i første svangerskap. Men denne gangen kjenner jeg et press nederst i magen som om det er fullt der. Det er jo sikkert livmoren men det er så ubehagelig blir skikkelig uvel hvis jeg lener meg fremover.
Kjenner også press i bekkenet og underlivet og det kan ofte være mer en ubehagelig. Kjenner meg også sulten relativt ofte. Gjerne kanskje en time halvannen etter at jeg har spist meg godt mett kan jeg spise akkurat like stort mengde.. Er overvektig 155 cm høy og 57 kg og sist gikk jeg opp 30 kg, det ønsker jeg ikke igjen!!! Hvordan spiser dere? Mer eller omtrent drt samme? Spiser mindre når jeg er kvalm selvsagt men når jeg føler meg ok er sulten som en knegg!!

Kan ikke være mye overvektig.. Er selv 156 cm og veier ca 56-57. Ikke tynn men har former:)
 
jeg spiser litt anderledes enn de fleste i utgangspunktet, siden jeg er slankeoperert. jeg spiser lite og ofte. men her om dagen hadde jeg en skikkelig sulten-dag, og hadde spist opp et helt brød med leverpostei før klokka var 15!!! Hahahah!
 
Back
Topp