Forandringar på magen

TL89

Flørter med forumet
Januarhula 2014
Er så rart. Er 24 veker i dag, og størrelsen på magen min varierar frå dag til dag.

I heile helga kunne det faktisk sjå ut som at eg var gravid, mens i dag ser det ut som at eg ikkje har mage i det heile tatt. Reknar med at det har noko med korleis babyen ligg, men er grådig irriterande ;)

Har i forskjellige situasjonar blitt sett rart på når eg seie at vi skal ha baby i januar, sidan det ser ut då til at eg ikkje er gravid i det heile tatt. Har sååå lyst på fin babymage!

tror det med størrelsen på magen er varierende fra dame til dame :) hva sier målene på symfosen? Tror nok det har mye hvordan bebien ligger også :) Du vil nok så en nydelig bebi mage til slutt :)

Det har nok mye med hvordan babyen ligger. Min ser også mye mindre ut en den gjorde. Har på meg mammabukser i dag og den delen over magen ramler ned. Men jeg har den typiske "jentemagen" hvor magen begynner ovenfra. (selv om det er en gutt inni)

Med storebror kom magen heilt plutselig, og det gjorde jo til at strekkmerka kom med stormskritt. Var derfor eg håpte å få ein anna mage denne gangen, helst fin babykul uten nye strekkmerker ;)
Menmen, kjem dei - så kjem dei :)

Måla er litt over, så det er ikkje det :) Når eg ligg på ryggen, så ser enn virkelig kulen tydelig, men når eg står ser det berre ut som ein valk, hehe :P

Hehehe det er så kjekt med forumet, og vi får vite at alt er forskjellig og normalt :) jeg føler jeg har hatt magen min så lenge, selv ser jeg at den vokser. men det er så uvirkelig lever i en liten boble.. Mange sier den stor, men er ikke over det grønne på symfysemålene.. :P

Er veldig greitt å høyre korleis andre har det, er kjekt å "sammenligne" litt.
Skal jo ikkje klage, eg reknar med at eg blir lei av den når den først dukkar opp :P Og når den er bortevekk igjen, så kjem savnet igjen. Skal ikkje vere lett å gå gravid! :p

Jeg syns det er kjempe rart. men jeg er virkelig stolt. det er så rart. hadde aldri trodd jeg skulle oppleve dette her :P

Den stoltheten forsvinne aldri, den blir berre sterkare og sterkare! Elskar å vere mamma <3

Føler min mage forandrer seg fra dag til dag også :) Noen ganger er den hard å ligner litt på babykul, men jeg synes ikke jeg er særlig stor. Og noen ganger er den bare slapp, så det ser ut som jeg har spist mye god mat i sommer :p Har sett flere mager som har en stor kul, enda de er par uker etter meg, men min kommer vel etterhvert :)

Min mage forandrer seg også fra dag til dag. Kan tas for å være bilring enda, hvis jeg har klær som skjuler litt. Men den blir tidsnok stor og tung nok. Gleder meg ikke helt til det. :/

Det meste er normalt:-) Jeg er i uke 24 og har kjempemage, så på bloggen til fotballfrue, som er noen uker lenger enn meg, og på henne syns det nesten ikke. Sånn er det, alle kropper er forskjellig! Magen kommer nok tilslutt:-)

Bra å få vite at alle er forskjellige.
Jeg føler selv at min mage kan taes for å være en tjukke-bolle-mage.. og det kan den kanskje, men jeg håper snart det ikke er tvil om at jeg er gravid. Får mange rare blikk når jeg nevner at jeg skal ha tvillinger i Januar, og blir også misforstått for folk tror ikke på meg og tror jeg mener at jeg fikk to i Januar som var og at magen er sånn "etter-gravid-mage".

Jeg har stor og rund gravidmage. Jeg er 22+5 og ser høygravid ut. :P

Har en søt liten mage 23+4, men dersom jeg strammer magemusklene kan jeg gjøre den nesten helt flat igjen. Alle er forskjellige, det som er så nydelig og spennende med graviditeten:)!

Stor god rund mage her. Magen er blitt stor fort denne gangen, men nå er jeg tredjegangs da :) Er 22 uker i morgen. Har hatt stor mage de andre to gangene også.

23+5 og magen er liiiiten. Folk rundt meg ser ikke at jeg er gravid. Tenker den bare popper ut en dag :rolleyes:

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Magens størrelse kommer ikke bare an på babyen. Magen min er i forskjellig størrelse når jeg ikke er gravid også: flat på morgenen, men ikke på kvelden. Oppblåst noen ganger og større etter måltid. Og kan variere fra dag til dag. Så da gjør den nok det som gravid også :)

Da lege målte sf-målet sist (uke 18) så kjente hun seg fram til at livmoren var 5 cm over navlen. Hun sier at det er vanlig at den er opp til navlen ved 20 uker og at jeg er litt over. Spør (igjen) om det bare var 1 på ul. Jeg sier at når hun målet antall cm så er det ikke sikkert jeg er så stor, fordi jeg som er lav har ikke like mange cm opp til navlen som en høy jente med lengre mage. Ligger på gjennomsnittsmålet :)

Magens størrelse kommer ikke bare an på babyen. Magen min er i forskjellig størrelse når jeg ikke er gravid også: flat på morgenen, men ikke på kvelden. Oppblåst noen ganger og større etter måltid. Og kan variere fra dag til dag. Så da gjør den nok det som gravid også :)

Da lege målte sf-målet sist (uke 18) så kjente hun seg fram til at livmoren var 5 cm over navlen. Hun sier at det er vanlig at den er opp til navlen ved 20 uker og at jeg er litt over. Spør (igjen) om det bare var 1 på ul. Jeg sier at når hun målet antall cm så er det ikke sikkert jeg er så stor, fordi jeg som er lav har ikke like mange cm opp til navlen som en høy jente med lengre mage. Ligger på gjennomsnittsmålet :)
Enig med deg. Er svært forskjellig. I uke 23 lå min livmor rett under ribbeina.

En ting har jeg lært er at gravid mager er kjempe ulike!!:) det er så snålt å se hvor ulikt det kan være!:) ganske morsomt men ikke noe kjekt om noen sier.. Nei så liten den var??:( eller hjelpes du er stor!? Folk får seg til å se de rareste ting..
Jeg har liten mage enda 21 uker snart, men hadde det sist og. Men mot slutten så kom det en stor mage likevel. Vokste i rykk og napp og forandret seg underveis:)

Herliggutt-jan11*jentebaby-feb14

Eg ligg litt over den linja, men ikkje så mykje :) Kjenner jo at ho sparkar frå den eine sida av magen, og at hovudet er på andre sida, så stor er ho :) Er berre magen som ikkje vise så godt - endå.

Eg forstår litt at man kan reagere med "er du ikkje lengre?", men den "Du er stor!" den lika eg mindre. Fekk høyre med forrige på slutten at det såg ut til at eg skulle sprekke, men det såg nesten sånn ut og, så var eigentlig greitt :p

Dersom eg møte på nokon som har liten/stor mage, så seier eg at den er fin uansett :) Alle er forskjellige - heldigvis :)

Back
Topp