Forandring i nattesøvn

Eli.sin

Betatt av forumet
Denne uken har vært en drøm.
Snuppa har sovet fra 19:00 til 08:00 uten å våknet.
Det har startet sist lørdag og jeg tenkte at det var fordi hun spiser banan smootie før hun legger seg.
Men igår og idag har det bare snudd helt om.
Hun har grått så mye når hun skal sove på dagtid og bare sovet i 10min hver gang. Bare 2 ganger i løp av hele dagen.
På natten våkner hun hver 30min og vil ha pupp. Sovner fort igjen.
Hun er veldig aktiv jente på dagen og det ser ut som alt er perfekt.
Helt til hun skal sove.
Hun er liv redd tunneler og heiser. Tror hun sliter med klaustrofobi.
Som nyfødt hatet hun vogn. Nå er det litt bedre.
Ikke tar hun smokk eller flaske. Selv om jeg pumper.
Å lage mme er håpløst, prøvd flere merker. Hun nekter å drikke det.
Bare pupp og most frukt (hater grøt)
Jeg tenker dette er en fase. Men min forje baby var noe helt annet. Så jeg er litt rådløs
 
Har ikke så mange råd akkurat.. mi har alltid sovet korte lurer på dagtid og våken flere ganger på natten fortsatt.
De har jo desse fasene sine, så godt mulig det går seg til igjen etterhvert.

Men ang. grøt, har du prøvd å ''kamuflere'' grøten i fruktmos? Mi nekter grøt, begynner faktisk å gråte, viss jeg ikke har fruktmos ytterst på skjeen, sånn at hun ikke smaker grøten. Er grøten ytterst, kniper hun munnen godt igjen.
 
Har ikke så mange råd akkurat.. mi har alltid sovet korte lurer på dagtid og våken flere ganger på natten fortsatt.
De har jo desse fasene sine, så godt mulig det går seg til igjen etterhvert.

Men ang. grøt, har du prøvd å ''kamuflere'' grøten i fruktmos? Mi nekter grøt, begynner faktisk å gråte, viss jeg ikke har fruktmos ytterst på skjeen, sånn at hun ikke smaker grøten. Er grøten ytterst, kniper hun munnen godt igjen.

Grøten ble kamuflert i alt slags frukt. Hun nekter.
Har gitt vekk all babygrøt i huset.
Frukt og pupp er det hun tar. Helt vill etter sure ting som mango og bringebær.
Men ca 10min per lur er så lite da hun er i 110 i aktivitet nivå. Hun står strak som en påle. Hater å ligge og kan hoppe å herje på i nesten2 timer i strekk.
Flyr fremover i gåstol som hun sitter i osv.
Nå måtte jeg begynne med frukt tidlig da hun var så ekstremt aktiv at hun ikke la på seg nok med bare morsmelk da hun var 4 måneder. (Nå 5måneder)
 
Back
Topp