Forandring av arbeidstider! Oppdatert

lille bølle

Forelsket i forumet
Må nok se meg om etter ny jobb[:'(]
har fått arbeidsplan og den er ikke ønskelig! 24t vakter ihelga blant annet[:@] er vell ikke lov engang...
--------------------------------------------------1-
kan arbeidsgiver forandre arbeidstidene mine uten å ta det opp med meg?

Fikk beskjed i dag om at vaktene har blitt en time lenger.
Så de ekstra vaktene jeg skulle ta i mars blir fra 9-5 og 5-01 isteden for 9-4 og 4-12.
Er jo ikke så forenelig med familien akkurat[:@]

Noen som vet hvordan det blir med pappa permen hvis jeg blir arbeidledig?
Orker ikke å jobbe til 1 på natta når dage begynner kl 6!
Sambo drar jo 6, og barna våkner rundt da...

Kan ikkje så masse om dette, men arbeidsmiljøloven må då sei noko om dette??

Hørtes jo heilt horribelt ut![:@]

Håpar det ordnar seg for deg!

Ja desværre så kan de gjøre mye urettferdig..
En normal sjef bruker skjønn og setter ikke ansatte i vanskelige situasjoner
om h*n ikke må.. Men fins mange nok av dårlige sjefer..
Jeg fikk selv nettopp beskjed om jeg jeg blir flyttet til en annen plass i byen..
Kommer til å ta fagforeningen med å protestere.. men.. om jeg kommer så langt med det gjenstår jo å se [:-]

Men ta kontakt med fagforeningen. Forklar situasjonen. Prøv å forklar til sjefen og. Og be h*n om å ha forståelse for at du har småbarn. Kansje du får et overraskendes svar [:)]

Har ingen tillitsvalgt, da det bare er jeg som er organisert[:'(]

har jo ikke fått ordentlig beskjed heller! Ble nevn i en bi setning pr. SMS...
og tidene er gjort om for at de syns 12 er tidlig virker det som.
Er personlig assistent...
Skal sende en Mail i morra tenkte jeg, har ikke datan her nå, så får jeg se hva dem svarer. For de tidene funker rett og slett ikke!
var ille nok å jobbe til 12..

Tviler på at de har rett til å endre arbeidstiden din på den måten, du må vel ihvertfall godkjenne det ved å skrive under på en ny kontrakt? Men hva som skjer hvis du nekter, vet jeg ikke.. Jeg ville tatt en telefon til fagforeningen jeg, siden det bare er du som er organisert er du vel på en måte din egen tillitsvalgt?? Skader ikke å spørre noen med peiling ihvertfall, arbeidsgivere finner ofte på mye tull som ikke er lovlig fordi det passer dem best..

Ja, han kan det, men du skal ha et varsel om at det kommer forandringer. Mener å huske at det er en måneds varslingsplikt, om jeg ikke tar helt feil. Skal ikke si 100% sikkert. Men han har lov å gjøre det uten å spørre, så lenge han gir deg beskjed i god tid. 

Det tror jeg nok dessverre han kan gjøre.

ORIGINAL: lille bølle

Har ingen tillitsvalgt, da det bare er jeg som er organisert[:'(]

har jo ikke fått ordentlig beskjed heller! Ble nevn i en bi setning pr. SMS...
og tidene er gjort om for at de syns 12 er tidlig virker det som.
Er personlig assistent...
Skal sende en Mail i morra tenkte jeg, har ikke datan her nå, så får jeg se hva dem svarer. For de tidene funker rett og slett ikke!
var ille nok å jobbe til 12..

Da ringer du til fagforeningen i byen der du bor. Og ber leder der bli med deg. Og da slipper de ikke unna.

For et par år si var styrer på jobben vår ute etter mange pga økonomi, og meg..skulle på møte med tillits valgt.. bare at han som er det på vår jobb, er gullungen til styreren..så jeg kunne ikke akkurat stole på han og fikk sjefen i fagforeningen i byen til å hjelpe.. Og det gjorde hun [:D]
Ta kontakt med selve fagforeningen.. Ikke gi opp så lett! Stå på dine rettigheter! [;)][:)]

Huff kjipe greier.. [&o]

Back
Topp