Forandrer sexen seg som gravid?

M

Moderator Steffen

Guest
Mange sier at de opplever at sexen forandrer seg når man blir gravid.
Det blir mindre, eller kanskje det blir mer - eller kanskje blir det rett og slett bare annerledes.
Noen opplever at det er bedre, mer sensitivt og at de får lettere og sterkere orgasmer - andre igjen, syns det er ubehagelig og ikke det samme som til vanlig. Har dere opplevd at dette har endret seg underveis i svangerskapet? :)
 
Har ikke opplevd så mye annerledes enda tror jeg[emoji846]. Er i 2. Trimester.
 
Mye mindre sex nå i mitt andre svangerskap enn med første. Veldig aktiv mageboer og klarer ikke konsentrere meg om å ha sex når babyen romsterer inni magen... Synes også det er veldig vanskelig da jeg ikke klarer å føle meg sexy så det blir å bare ligge der i mørket under dyna så gjør mannen jobben. Veldig kjipt egentlig og gleder meg til å få kroppen min tilbake og føle meg sexy igjen [emoji4]
 
Når jeg er gravid går jeg rundt som ei grakatt som ikke har fått seg noe siden 1800 å klæmått! Og når gubben begynner å klage for at det begynner å bli litt vel mye - ja, da høres man ut som stukket gris.
 
Ganske lenge var det intenst, og ekstra sensitivt. Og jeg hadde sinnsyke drømmer :p Men det har gått over, og nå er jeg normal igjen. Altså som hodet mitt er når jeg ikke er gravid :D
Jeg sliter også med, og nyte når Lille er i full vigør i mens vi prøver og nyte en hyrdestund :p Siste to gangene har det gjort så vondt pga fæle livmorbånd som strammes noe så enormt. At jeg har gitt opp, og sagt at Mannen bare kjør på jeg klarer ikke å komme i dag. Han holder igjen, og venter på meg vist ikke :cool:
 
Helt som normalt helt til de siste ukene, etter det kjente jeg det knapt. Nedtur :p
 
Ubehagelig, så har blitt minimalt.. Orgasme ble vanskelig å få, og siste gang ble etter jeg fikk store smerter i magen av det. Ble skikkelig redd..
 
Har jo lyst nesten hele tiden som gravid.. Skal enda mindre til for å komme samt at mange av orgasmene var lenger. Fin bonus ved å være gravid for meg xsmile9
 
Ja, den ble fraværende! :hilarious: Mannen fikk helt noia da magen begynte å vise, så da ble det brått slutt på sebgekosen.
 
Sexen i seg selv kjentes ikke så annerledes ut. Slet med at brystene var så store og ømme at jeg måtte ha på BH og ikke taklet berøring. I siste trimester slet jeg også med sure oppstøt og hatet press mot magen Alt i alt synes jeg sex er mye bedre til vanlig ;)
 
Vært lite sex de siste ukene grunnet ekstrem kvalme og lite energi... begynner dog å bli bedre så har vært litt mer kos den siste tiden!
 
Jeg har _mer_ lyst. Mannen greier ikke å finne noe som helst sexy i gravidmagen, og dermed har vi null sex. 36+5 i dag, og vi har ikke hatt sex siden unnfangelsen.
 
Sexen ble bedre. Som flere nevner. Mer følsomt, lettere og sterkere orgasmer.

Og jeg fikk mer lyst.
Men siste ukene som gravid, var det vanskelig å føle seg sexy. Det ble vel mannen som gjorde meste av jobben. Og ja, det ble mye bakfra-posisjoner :p
Var veldig klønete å skifte posisjoner de siste ukene også. Finner du en god stilling med store gravidmagen, så er det vanskelig å komme seg ut av den :laughing002
 
Har foreløbig mye murringer, ligamentsmerter og er oppblåst som bare det. Så det har ikke blitt noe her siden unnfangelsen[emoji85] Mannen er litt redd for å «skade babyen». Håper alt dette går over. Har i alle fall gitt han klar beskjed om at når jeg føder skal ikke siste gangen vi hadde sex være når babyen ble til [emoji85] Det er for lenge.
 
Hos meg trigget sex kvalmen i 1.trimester. Når kvalmen ga seg tok ubehag ved penetrering over. Lysten forsvant også totalt, og det ble helt umulig å få orgasme. Etter hvert trigget det også kraftige kynnere og magen kom i veien. Ble derfor bare av og til for at ikke mannen skulle bli overdesperat:joyful:. Heldigvis er alt tilbake til normalen nå etter fødselen:happy:
 
Vi har helt vanlig sex, men jeg får så vondt nå i og med at jeg «hovner» opp i skjeden, så jeg får ikke til å komme lengere, ellers gjør vi det nesten oftere enn før jeg ble gravid[emoji16]
 
Back
Topp