Min er også varm av seg. Ser andre kler på ungene mer enn vi gjør, men vil ikke koke ungen heller. Bruker heller ikke bilstolpose, tror hun vil bli altfor varm i den. Dessuten har vi det jo varmt i bilen når vi skal noe sted så ser ikke helt vitsen. Hun har på vanlige klær og så har vi heller med en tynn dyne eller pledd som vi legger over beina hennes om vi skal kjøre lengre turer, og det virker hun fornøyd med.
Bestemødrene her var grusom å pakke på henne i sommer, da var hun nyfødt og jeg var livredd hun skulle bli overopphetet. Den ene bestemora spesielt, kom stadig her og kjente på føttene og hendene til babyen og kledde på henne fordi "herregud,hun fryser jo!" mens sommervarmen sto på som verst både ute og inne og vi voksne gikk i shorts og holdt på å dø av varme. Ja, da fryser nok babyen......
Vi bruker for så vidt mye ullbodyer og stillongs eller ullbukser på henne nå som det er blitt vinter, men ikke mange lag, bortsett fra når vi skal ut å trille eller kjøre til butikken f.eks.
Var på 4mnd kontroll for et par uker siden, og da vi skulle veie sa helsesøstera "ta bare av buksa og strømpebuksa også." Og jeg tenkte "øøh, strømpebukse? Shit, kler vi ungen for lite?" Ungen hadde ikke på strømpebukse, men derimot en god joggebukse og body, men med en tykkere fleecedress over og lue og votter da vi ankom. Var ikke så kaldt den dagen heller. HS kommenterte ikke at ungen ikke hadde på strømpebukse da. Men tenkte litt på det i ettertid. Men har konkludert med at man må se an hva som er rett for sin baby, og vår er varm av seg. Det har hun nok etter faren, han er veldig varmblodig.