for varm eller kald melk?

x1x*HeffaOgMini*

Forumet er livet
det står jo på mme pakken at melken skal være 40 grader varm mener jeg å huske.

hva skjer om melken er for kald eller for varm?
kan det gjøre noe med barnet? vondt i magen for eks?

jeg lurte på om det var veldig viktig at flasken var "perfekt" varm, dette fordi jeg lurte på om de kunne få magevondt eller at melken kanksje er ødelagt eller noe hvis den er for varm - litt varmere enn 40 grader eller når flasken er blitt kald fordi de bruker lang tid på den. [8|] 

når jeg heller varmt vann i flaske, er gjerne det vannet varmere enn 40 grader.. da avkjøler jeg bare og spruter på håndleddet for å kjenne..når du ikke kjenner noe der eller du kjenner en liten lunk er den fin:) er mme for varm tror jeg faren kun er at barnet kan brenne seg! hadde det vært farlig hadde det nok stått, tror det er kun fordi den skal ha samme temp som den melka vi har, den er har jo kroppstemperatur:)

har en sånn flaske med indikator på.....den blir fra rosa (for varmt) ti lilla når temperaturen er passelig. "riktig" temperatur føles faktisk mye kaldere ut en jeg hadde trodd. tilsvarer vel kropstemperatur (ca 37)
det vil sier...bare lunken :)

har en sånn flaske med indikator på.....den blir fra rosa (for varmt) ti lilla når temperaturen er passelig. "riktig" temperatur føles faktisk mye kaldere ut en jeg hadde trodd. tilsvarer vel kropstemperatur (ca 37)
det vil sier...bare lunken :)

så smart :)

Back
Topp