For ung? (samme som prøvd lenge?

Dunn

Forumet er livet
Jeg har en god venninne kollega som jeg snakker litt med at vi "sliter" med å bli gravid. Jeg skriver det i "" for vi er jo ikke av de som har holdt på lengst, men for meg er 1,5år lenge nok. Ønsker jo denne spiren så sårt.

Så over til spørsmålet:

Vi snakket om IVF, og at hun egentlig synes jeg er litt ung? Burde la det gå sin gang? Men jeg har jo ingen andre ønsker (nesten da) her i livet enn en spire, og burde jeg virkelig vente for at jeg er for ung med tanke på IVF?

Hva synes dere? Jeg fylte nettopp 24.

Så om dere får til på vanlig måte er du ikke for ung, men å få til med IVF da er du for ung?
Hvor er logikken? Et barn er da et barn samme hvilken måte det har blitt unnfanget på?
Så lenge man er over aldersgrensen for IVF-behandling, og har prøvd lenge nok eller blir henvist av lege har man rett på behandlingen. Ferdig med det.

Da var mine teorier rett da. At man tenker helt anderledes når man ikke har vært i denne situasjonen kanksje?

Takk for svar jenter!

jeg fyller 24 i april...er nok i yngste laget for hva som er vanlig med ivf..men synes absolutt ikke du er for ung..
hvorfor slite i flere år, så få hjelp når man nesten er på grensa til å bli "for gammel", når man veit feilen så tidlig. vi vil ha barn nå, og veit at vi ikke kan få det på egen hånd, så hvorfor vente...og tror at jeg stresser så lite med det, fordi jeg er ung og føler jeg har goood tid om jeg ikke skal lykkes med en gang. og hva om vi vil ha 2 eller 3 barn da...ja best å komme i gang om man kan det og ønsker spire[:)]
lykke til[:)]

Jeg fyller 24 dette året, og vi begynner sannsynligvis med prosessen flere mnd før det... synes det er helt naturlig! Kjør på[:D]

Jeg synes ikke du er for ung!! Like greit å bare komme i gang med prosessen. Jeg har dessuten snakket litt med min mor om det (de slet i maaange år før de fikk meg), og hun sa at det er bare å stå på for å få hjelp tidlig for det blir ikke noe bedre etterhvert som en blir eldre.

Eg syns ikkje du er for ung nei. Som folk har skrevet lenger oppe også, så er en jo pr.definisjon ufriv. barnløs etter et år som prøver, og du har jo prøvd lenger. Og om du våger, så ta og snakk med legen din om prosessen videre. Ka som skjer dersom pergoen ikkje hjelper deg å bli gravid. Og at du har litt tanker rundt dette med ivf?

Dersom det ikkje skjer noe med meg dette året(etter 6 kurer pergotime) så blir eg henvist til fertilitetsklinikk for prøverør i Haugesund, i en alder av 22 år. Er nok mange som reagerer på det. Men når året er omme så har vi også prøvd i 2,5 år da så.. Og sambo har ikkje verdens beste svømmere..

Har ei vennine som ble gravid for to år siden og det med prøverør, da var hun like gammel som meg.

Nå blir hun 25 i slutten av året, og er gravid med nr 2, også ved hjelp av prøverør.

24 år er ikke ungt, husk at politikrene har gått ut med at det er bedre vi gjør oss ferdig med barnefødsler før vi er 30, så da er det bare å pushe på. Du har jo funnet mannen i ditt liv, så stå på du jenta vår. Ettersom du hvet du kanskje trenger hjelp så er det ikke noe hvitsi å utsette IVF dersom det er det du må ha.

Dersom det hadde vært uforklarelig barnløs så kunne du gjort det du følte for, men på den annen side du har jo holt på den tiden du trenger, så da er det vel like greit å hoppe i det.

Jeg støtter dere andre her inne! Hva er forskjellen på å klare det på egenhånd og få det til med hjelp? Synes ikke det bør være store forskjellen. Men selvfølgelig, visse aldersgrenser må det jo være (20 kanskje?) Selv blir jeg 26 nå i mars, så jeg er kanskje innenfor de aldersgrensene som er satt...?
Men mitt ønske om barn er helt sikkert like stort som ditt ønske, samme hvor gamle vi er! [:)]

e litt trøtt no så orker ikke å skrive så masse her men...........

psssssssssssssssssssss, det derr e tull!!!!!!!!!!!!!!!! kjerring!!!!!!!!!!!!!!!!

du er ikke for ung nie,og ja, 1,5 år e lenge det,det vet eg alt om

stor klem til deg fra meg[:)]

Jeg var 22 da jeg begynte IVF prosjektet, altså da vi søkte/ba om hjelp! Nå er jeg 25 snart så dette tar tid!!!!!!!!!!!!!!! [:'(]

Takk for støtten jenter! [:)]

Jeg skal prøve å manne meg opp til å spørre gynekologen neste gang. Vet jo at dette tar tid, og egentlig finner han jo ingen stor feil. Litt kort lutelfase, og jeg får jo EL av pergotime.

Back
Topp