For tykk slimhinne for å starte opp med ivf

Førstegangsmammaen

Elsker forumet
Augustmødrene 2014
Hei.
Jeg er så lei meg nå og håper noen som har vært i lignende situasjon kan hjelpe meg.

Jeg prøvde å lese på nett og Google litt men finner ikke denne problemstillingen noe sted.

Jeg og mannen har gjort alle forundersøkelser og var klare til prøverør. På syklusdag 2 eller 3 skal jeg inn på ultralyd før jeg begynner på medisiner og etter det er planen uttak og deretter innsett av befruktet egg.
Jeg har idag vært hos gynekologen. Dette er syklusdag 3, men hver gang jeg er der er slimhinnene for tykk.
7 mm, 9 mm osv og hver gang blir forsøket avbrutt.
Slimhinnene skal være maks 4 mm.

Jeg har ingen cyster ifølge gynekologen, så hvorfor slimhinnene er så tykk under menstruasjon eller hva jeg kan gjøre for å få den tynnere får jeg ikke beskjed om.
Nå har gynekologen sagt at jeg skal slappe av og avvente "en stund" og se om den blir tynnere fremover. Det er ikke godt nok svar for meg.
Jeg vil gjerne bli gravid og det helst igår. Så å be meg vente å se det an er uaktuelt.

Jeg har et sårt behov for å høre fra noen som har opplevd lignende... Er dette virkelig sant? Skal det ikke være noe medisiner eller noe man kan ta for å få en vanlig slimhinne under mensen?
Hun sa at det østrogennivået som avgjør tykkelsen på slimhinnene, men når jeg tok alle forundersøkelser man trenger for prøverør var både østrogennivået mitt og alt annet innen "det normale".
Den eneste undersøkelsen jeg ikke har tatt er kikkhulloperasjon men fordi alt annet var bra og grunnen til at vi ikke kalrte å bli gravide var fordi mannen har få og dårlige svømmere mente dem at det ikke var vits med kikkhulloperasjonen, nå lurer jeg på om jeg kanskje må ta den likevel? Kanskje de finner den evt grunnen til dette? Jeg vet ikke.. Håper noen kan hjelpe.

Min slimhinne har vært 7 og 9 mm ved uttaks/innsettdag så jeg kan desverre ikke hjelpe deg, annet enn å si at jeg aldri har hørt om dette før. Håper du får noen fornuftige svar!

Det er akkurat det som bekymrer meg :( Jeg hadde selv aldri hørt om dette før og det står ingenting pm det på nett. Betyr det at det rett og slett ikke har noe medisinering heller?
Jeg er så lei meg. Det skal alltid være noe....

Så kjedelig:( Vet ikke hva som kan være grunnen, men har du diskutert med gyn ved klinikken om du kanskje burde prøve nedregulering med nesespray fra dag 21 i syklus istedenfor å starte rett på stimulering med sprøyter? Da får man en blødning etter litt tid på sprayen og så kan man sjekke om slimhinnen er tynn nok, eller om man eventuelt må gå litt lenger på sprayen. Vet jo ikke hvorfor du er satt på kort protokoll til å begynne med, eller om nedreguleringen vil hjelpe på problemet ditt, men ville hvertfall spurt om dette hvis de ikke har nevnt det. Lykke til og håper det ordner seg til slutt:)

hmm... har heller ikke hørt om denne varianten, men Giraffen har jo et godt forslag, kanskje det kan være verdt å høre om det er mulig i alle fall :)

Jeg har ikke hatt det problemet, men jeg har tykke slimhinner tydeligvis.

Siste frys:
På ul fredagen før innsett (mandag) sa legen at slimhinnen måtte være minst 7mm, før han målte min til 17mm og hørtes veldig overrasket ut. Han målte igjen og fikk den til å bli 15mm. Men det ble jo innsett 3 dager etter.
På innsett fortalte jeg den nye legen at slimhinnen var målt til 17mm og spurte om dette var "dumt" eller "skikkelig bra". Han sa det var "skikkelig bra", men vet ikke om han var seriøs. Han hørtes ikke overbevisende ut....
Egget ble jo satt inn uansett.

Skulle ønske du fikk litt svar eller hjelp i forhold til dine tykke slimhinner. Utrolig surt å måtte avbryte hver gang når det ikke er noe du kan gjøre noe med? De må jo finne ett annet regime for deg?

Hei TS!

Hvordan gikk det med deg? Jeg er i nøyaktig samme situasjon nå og sliter også med å finne informasjon. Mine slimhinner ble målt til 22 mm.

Back
Topp